Underligt ram problem.

Diverse d.  03. juni. 2008, skrevet af Phoenixz
Vist: 309 gange.

Phoenixz

Overclocker
Tilføjet:
03-06-2008 22:41:52
Svar/Indlæg:
8/6
Hey.

Har lige købt lidt til compen i form af 2GB ekstra ram så kører nu med 4x1 GB Corsair XMS2 ram.

Problemet jeg så desværre har fået er at der MÅSKE er ram fejl ???

Jeg skulle til at logge ind i world of warcraft og DING, " memory could not be read ".

Tager det ik så tungt da det sket før over småting, så vælger og prøve at geninstallere det, her oplever jeg nu at jeg ikke kan installere noget da den kommer med en advarsel om at mit system muligvis fejler noget.

Jeg har så siden her til aften testet samtlige klodser, og her kommer det jeg intet fatter af.

Har testet med samtlige fire klodser ram i maskineriet, hvorefter den kommer med fejl temmeligt hurtigt.

Herefter har jeg så taget alle klodser ud og kørt dem igennem memtest 86, klods for klods, med 2 omgange hver for at være sikker ( nåede end ikke 30% med alle klodser i før den konstaterede fejl, så nøjes med 2 gange igennem ).

Her kører den dem igennem de to gange UDEN(!) at melde fejl på nogle af dem.

Har prøvet forskellige ram slots for at udelukke der måske skulle være noget galt, men ser ikke ud til det.

Håber virkelig nogle har en ide om hvad der er galt, kan jo ikke rigtigt sende rammene tilbage eftersom at de intet viser i test hver for sig :(
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2008 23:03:44
Svar/Indlæg:
5421/53
Du kører med et ASUS bundkort (Tør jeg gætte på) Og der ligger fejlen.

Prøv evt. en Bios update / Clear CMOS

Og sørg for at dine ram volt og hastigheder (evt. kør' 1:1 divider) er helt rigtige, som skrevet på dine ram 🙂

Phoenixz

Overclocker
Tilføjet:
03-06-2008 23:10:44
Svar/Indlæg:
8/6
Uhmm temmelig godt gæt hehe. ( Asus p5k life )

Clear CMOS ved jeg ikke helt præcist hvordan *blush*

Ram volt og hastigheder er tjekket og skulle køre som de skal.

Underligt nok havde jeg haft en BIOS update i tankerne uden rigtigt at kunne sige hvorfor lige det skulle hjælpe hvilket jeg stadig ikke kan se, men vil det så have effekt på memtest86 så den kører uden fejl ???

Er endnu mere rundforvirret nu, har lige smækket samtlige klodser i igen, kørt test og der kom fejlen igen som jeg havde regnet med, men underligt nok så har jeg også lige kunne installere world of warcraft uden probs, sidder virkelig og er forvirret lige nu, så hvis du kan svare på de spørgsmål ville det være super. :'-(

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2008 23:19:21
Svar/Indlæg:
5421/53
#2 Asus bundkort har vildt store problemer med 4 ram blokke.

En BIOS Update vil måske hjælpe på kompatibelten.. (eller hvad man siger 😛 )

Clear CMOS gøres ved evt. at flytte en jumper, trykke på en knap der kan sidde på dit O/I backplate, eller som sidder på dit bundkort.

Phoenixz

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2008 01:12:26
Svar/Indlæg:
8/6
Jeg siger tusind tak !

BIOS update hjalp umiddelbart, kørt næsten 2 timers test med alle klodser i efter updaten.

Så tak !

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
04-06-2008 02:21:56
Svar/Indlæg:
2600/84
Ikke asus generelt, men ASUS P5K -> Det er bare døden med 4x1gb ram. GLEM DET. Det ser dog ud til de har fået lidt bedre styr på det med bios 1005/1006.
Kører selv P5E 4x1gb pc8500 uden problemer.

Phoenixz

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2008 11:46:20
Svar/Indlæg:
8/6
Flashede til BIOS 1006 og siden igår aftes har jeg ikke set problemer så ser ud til at de har fået løst problemet...