dataengros.dk, ikke-kunde/medarb. -venlig

Diverse d.  05. juni. 2008, skrevet af puppa
Vist: 3230 gange.

puppa

Overclocker
Tilføjet:
05-06-2008 09:30:51
Svar/Indlæg:
4/1
dataengros.dk, ikke-kunde/medarbejdere -venlig. han skifter butiks assistanter hver anden uge.
Mit mardrøm begyndte da Mit meget dyrt 13900 Dkr's Computer som jeg købte hos dataengros.dk, var totalt håbløs efter ca. 2 uger og når jeg skulle afleverer den tilbage så kom der en meget ophidset pakistener som behandlede mig som et svin, jeg vil bare har min penge tilbage. Jeg undrer hvad er der sket ? engang var en kund en vigtig del af en forretning men åbenbart ikke længer.

Venligst skriv her hvis der er andre som har haft lign. oplevelser hos dataengros.dk - AKHLAQ AHMAD som ejeren hedder, er ud på at forcere penge gennem salg af defekte PC'er som han sikkert har fået retur fra endnu en vrede kund -tidligere.

Meget oprøret gamer.
CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2008 09:42:38
Svar/Indlæg:
2388/52
gå til forbrugerklagenævnet med det samme.

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2008 11:16:10
Svar/Indlæg:
1058/59
#0 Jeg har handlet der meget og haft en enkelt RMA, hvor der ikke var problemer. 🙂 Det er selvfølgelig ikke samme ekspedient, men det burde ikke gøre forskel... Jeg har faktisk et rigtig godt indtryk af dem, kan det ikke være noget med hvordan du har gået til dem?

Med hensyn til dine rettigheder:
2 års reklamationsret, hvor de første 6 mdr. er det butikken/producenten der skal bevise at det er din fejl tingen ikke virker. Herefter skal du bare sandsynligøre det var en fabrikationsfejl. Dette giver sjældent problemer. 🙂

Returret har du hvis du har købt via. nettet, og i 10 eller 14 dage (kan ikke lige huske det). Hvis du har købt varen i en butik har du købt den som set, dvs. du har haft mulighed for at kontrollere at alt er som det skal være
(kan være meget svært i en computerforretning).

Dvs. at hvis du ikke har købt over nettet har du ikke krav på at kunne returnere den.

Hvis den ikke virker efter hensigten kan butikken vælge at afhjælpe problemet eller hæve købet (give pengene tilbage). For en computer er 2-3 uger acceptabel tid til at afhjælpe problemet. Hvis den ikke lever op til dine forventninger så synes jeg det bliver lidt sværere.

Kan du evt. beskrive dine problemer her, det kan være at der er nogen der lige kender problemet og kan hjælpe dig...

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2008 11:18:50
Svar/Indlæg:
5750/124
kan du også skrive hvor "langsom" den er, og med hvilket Hardware den har, det står nok på æsken du fik den i.

Men du har 14 dages returret ved køb over nettet.

puppa

Overclocker
Tilføjet:
05-06-2008 12:07:38
Svar/Indlæg:
4/1
Det er jo katastrofalt at man ikke kan få skærm billed i ca.3-5 minuter efter boot, jeg er ingen komputer genie men jeg ved da at man i dag har en dobelt processor i en sådan dræber. I Følge ham så skulle den være bland hans bedste makiner men arrrrh! jeg tror ikke at vi har haft den igang i mere end 5 timer i alt. siden vi fik den hjem. I øvrigt købte vi maskinen i konfirmations gave, pengerne var hårdt og surt optjent. Så bliver man altså TOSSET når den er ubrugelig og ENDNU værre at butiks ejeren har an sådan FARLIGT optræden at man aldrig nogensiden kan stole på en forhandler længrer.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2008 12:08:32
Svar/Indlæg:
2823/238
De virker en gang i mellem til at have travlt, men ellers har de behandlet mig fint, de tilbød at teste en PSU, som jeg mistænkte for at være skyld i at min computer ikke ville starte...
Faktisk tilbød de at jeg skulle tage hele computeren med, så de kunne finde fejlen.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2008 12:34:15
Svar/Indlæg:
7111/480
du lyder ikke som om du har så meget tjek på computer ret mig vis jeg tager fajl 0# menn kan ikke radig se hvad der er sket ud over du åbenbart er blivet svinet til hvad bestod det i kan læse andre har haft gode oplevleser ? nu dømer jeg ikke nolge og det er forkeret under alle omstendiheder men vis man ikke har så emget tjek på det kune det jo være man selv har råpt lidt op og er lidt bange for singe penge og er gået forbi henaden ved ikke om det kune være sådan noget men sedfølig skal man ikke svine kunder eller ansate til :yes:

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
05-06-2008 14:35:47
Svar/Indlæg:
5363/442
Synes ikke det lyder helt så troværdigt det du siger. Hvad er det helt præcist dit problem er? Og hvad sagde de til det, at du ikke kunne få pengene tilbage, eller at de slet ikke ville gøre noget ved problemet?

puppa

Overclocker
Tilføjet:
05-06-2008 15:03:00
Svar/Indlæg:
4/1
pizzadude, du kom med tilsvarende udtalelse da en læser - for nogle måneder siden havde lignende indlæg, noget om at man bliver behandlet bedre osv... det kan da godt være at du er blevet det fordi du tilhøre et bestemt menoritets gruppe eller såden noget. Desuden har Jeg ingen grund til at optræde fjentlig eller at være ikke-troværdigt.

Men du er sevfølig berretig til at have din mening. Så... for at besvar dit spørgsmål var det måden som han beter sig på som man som kund bliver så oprøret. Han gave mig telefon nummer til et eller andet support som jeg ku ring til og vil ikke kendes ved handelen. Det kan få hvem som helst at bryder sammen.

Og forresten så virker telefon nummret ikke så det her skal helt sikkert en tur til forbrugerklagenævnet. Man har lovgivningen med sig. Det er det som er godt ved at vær i danmark i forhold til der hvor han kommer fra, Pakistan. Man skal bare ikke misbruge det.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2008 15:07:13
Svar/Indlæg:
6181/270
#0 hvad er der galt med din computer siden du vil have dine penge tilbage?

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
05-06-2008 15:07:52
Svar/Indlæg:
5363/442
#8 Nu ved jeg så ikke lige hvad det er for en tråd du hentyder til. Ved ikke lige hvad det var for en minoritetsgruppe jeg skulle tilhøre, måske dem der er på HWT 😀

Du har stadig ikke svaret på hvad problemet i det hele taget var, altså ikke med selve betjeningen men med computeren. Det lyder bare mærkeligt at du siger du behandler dig så dårligt, når andre har haft den stik modsatte oplevelse.
Forresten så synes jeg ikke dette skal dreje sig om hvor den pågældende ekspedient kommer fra, det er vel lige meget om han kommer fra Danmark, Pakistan, Hawaii, Rumænien, Island eller hvor han nu kommer fra.

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2008 15:43:43
Svar/Indlæg:
1058/59
Jeg har lige været inde og se hvad de i det hele taget har af maskiner... der er da ikke nogen til over 10.000 kr, så hvad er det for en du har fået, en bærbar?

Med hensyn til at få et support tlf. nr. så burde de prøve at hjælpe dig på stedet, men jeg vil helst ikke ind på hvad der er sket i forretningen, jeg er sikker på at der er 2 sider af den sag. Jeg har prøvet at hjælpe venner/kammerater, hvor de bagefter sagde at jeg bare afviste dem eller ikke gjorde noget, på trods af at jeg havde leget call-center i over 2 timer.

Hvis det er AMI, som jeg kan se de forhandler, så er det vel fair nok at henvise til en decideret hjælpelinie, der selvfølgelig skal hjælpe.

Med hensyn til lovgivningen, så er du i DK sikret rigtig godt, specielt sammenlignet med mange andre lande. For det første kan du fortryde inden for 14 dage ved køb over nettet. For det andet skal en fejl afhjælpes. Inden for det første halve år skal sælger bevise at det er dig der har ødelagt varen hvis den ikke virker (omvendt bevisbyrde!).

Dvs. at hvis varen ikke virker, reklamerer du. Du har tilsyneladende ikke fået en god oplevelse der, så for at have dit på det tørre, skriver du en saglig mail eller et brev (mail er god, den kan gemmes eksternt så du har bevis for afsendelse), hvori du beskriver problemet. Så er bolden spillet over på sælgers boldgade. Hvis der ikke reageres på en mail, eller fejlen ikke rettes efter en acceptabel tidsramme (avancerede produkter som her, ca. 2-3 uger) kan du kræve købet hævet. Hvis den samme fejl opstår flere gange så kan købet også hæves! (gentagne fejl 40 tæller ikke 😉 )

Så i stedet for at bare at brokke dig, vil jeg (og en masse andre herinde) gerne hjælpe dig. Men så længe at der ikke kommer noget konstruktivt fra dig kan (og vil) jeg ikke hjælpe.

Men jeg håber for dig at i får en løsning der er brugbar.

puppa

Overclocker
Tilføjet:
06-06-2008 10:37:28
Svar/Indlæg:
4/1
Znarf tak for din råd! Det var ca. det jeg havde håbet på.

pizzaduden problemmet er stadig det samme som jeg skrev fra starten af, selv om du nok ikke "vil" forstå det. altså er systemet sååååååååååååå laaaaaaangsom! en af mine venner (pc nerd) har prøve-køret den, han mener, at der er et eller andet som ikke spiller rigtigt selv efter gen-installation var der ingen forandring, det kan kun tyder på HW messig fejl. man smider da ikke bare surt optjent penge ud af vinduet, selv om egen sige sig at være "fuldstandigt ligeglad" som han selv sagde det.

P.S. Med hensyn til at tilhør en minoritets gruppe mente jag noget med religionen eller herkomst noget i den rettning. 🙂

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2008 11:22:25
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har personligt haft et par rimelig tvivlsome oplevelser derinde og holder mig generelt fra at handle derinde. Men dog vil jeg sige at der ikke kun har værete problemer jeg har også haft en eller 2 positive oplevelser hos dem.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2008 11:27:21
Svar/Indlæg:
1636/115
0# Skriv lige hvad det er for en computer du har fået derfra og hvad den indenholder.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
06-06-2008 12:13:49
Svar/Indlæg:
5363/442
#12 Hvorfor skulle jeg ikke ville forstå problemet? Du kommer jo overhoved ikke med noget fejlbeskrivelse!

Hvis den stadig er meget langsom, selv med en frisk Windows installation, så kunne det godt tyde på en fejl hardwaremæssigt ja. Men hvis du rent faktisk gad og skrive hvad det er for en maskine, og nærmere omkring fejlen, så kunne det jo være vi kunne hjælpe med at løse det.

Hvis ejeren virkelig er ligeglad med dig, de råber ad dig i butikken og at supporttelefonen er inaktiv, så har du en sikker sag i forbrugerkalgenævnet. Butikken skal jo prøve at afhjælpe fejlen.

Det kan godt være du "bare" vil have dine penge tilbage. Men uden en nærmere beskrivelse af selve forløbet, kan det ikke afgøres om du rent faktisk har ret til det. Og en sådan vil forbrugerklagenævnet også kræve, hvis du skal have en ordentlig sag ud af det..

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2008 12:24:17
Svar/Indlæg:
7111/480
godtm sagt 15# og 0# vis du har opført dig sådan som du gør over for pizzadude nede i butiken kan jeg godt fåstår de ikke kan hjælpe dig

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2008 12:27:01
Svar/Indlæg:
3577/353
Hvis jeg så at ejeren hed AKHLAQ AHMAD inden jeg købte så ville jeg gå en stor bue uden om ☹

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
06-06-2008 12:28:34
Svar/Indlæg:
5363/442
#17 Kan ikke lige se hvad ejerens navn skulle have at gøre med troværdigheden..

animal-mik

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 14:35:24
Svar/Indlæg:
908/160
hvad har du af hardware ?
cpu - køling - motherboard - ram - gfx ?.
er den præinstalleret med Windows xp/vista ?
hvad er langsom - og hvorhenne ?
har du prøvet at fejlsøge eller kun geninstalleret windows ?.
Har "PC-nørden" som har hjulpet husket alle drivere/chipset drivers

prøve at bruge kun en blok ram o.s.v -
køre testprogrammer for at se hvad den fejler i.
Orthos/3dmark06/ mem test o.s.v ?.

kan du ikke svare på disse ting - kan du ikke forvente særlig mange løsningsforslag.

har du købt den i butikken er der vidst ingen 14 dages fortrydelsesret ?
(correct me if im wrong)

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 14:39:09
Svar/Indlæg:
20170/383
shit manne - den her tråd på da komme under kategorien "lørdags-griner" 🙂

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 16:41:09
Svar/Indlæg:
5421/53
#17 Jep, Det er sikkert noget hjemmelavet han har gang i 😛 , Noget billigt fra nogle gamle Medion computere, som han lige har smidt nogle andre klistermærker på 😛

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 17:32:37
Svar/Indlæg:
1058/59
#20 Jeg tror egentlig den hører hjemme på www.guldkorn.dk 😛

#21 Synes du skal give manden en chance, selv om han ikke har et dansk navn. Det har da ikke noget med service mv. 🤡

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 17:39:04
Svar/Indlæg:
608/89
jeg har handlet der inde før 2-3 gange.. De sq altid venlige og rare og hjælper gerne.. Så ingen probs herfra

T|Conan

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 17:53:38
Svar/Indlæg:
452/23
Jeg har også handle med dataengros.dk mange gange, jeg har aldrig oplevet problemer - tvært imod så har de altid være "pisse" flinke 🙂

Men det er da surt du har haft em dårlig oplevelse hos dem.

Mvh. Henrik

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 20:01:04
Svar/Indlæg:
5891/423
#17 hvorfor fanden har navnet med noget af troværdigheden at gøre...? Det er sku da lige meget om personen hedder ahmet eller michael jensen...? 😐 Det næste du fyrer af er nok, fordi han har en ekstra tå, så er han utroværdig :no: Hvodan ville du have det, hvis folk skrev sådan om dig? 😕

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
10-06-2008 11:22:56
Svar/Indlæg:
5363/442
Tror godt vi kan konkludere at #0 ikke har en særlig god sag...

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2008 11:26:24
Svar/Indlæg:
1058/59
#26 Ja helt enig. Samtidig synes jeg det er synd at han har brugt sine surt optjente sparepenge, og ikke har fået hvad han har forventet...

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
10-06-2008 11:32:28
Svar/Indlæg:
5363/442
#27 Ja self er det da ærgeligt. Men Når han opfører sig på den måde han gør, så er det altså svært at få hjælp...

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2008 11:56:42
Svar/Indlæg:
20170/383

som vi siger hvor jeg kommer fra.. Så ka' han lære det 🙂