Jeg har lige været inde og se hvad de i det hele taget har af maskiner... der er da ikke nogen til over 10.000 kr, så hvad er det for en du har fået, en bærbar?
Med hensyn til at få et support tlf. nr. så burde de prøve at hjælpe dig på stedet, men jeg vil helst ikke ind på hvad der er sket i forretningen, jeg er sikker på at der er 2 sider af den sag. Jeg har prøvet at hjælpe venner/kammerater, hvor de bagefter sagde at jeg bare afviste dem eller ikke gjorde noget, på trods af at jeg havde leget call-center i over 2 timer.
Hvis det er AMI, som jeg kan se de forhandler, så er det vel fair nok at henvise til en decideret hjælpelinie, der selvfølgelig skal hjælpe.
Med hensyn til lovgivningen, så er du i DK sikret rigtig godt, specielt sammenlignet med mange andre lande. For det første kan du fortryde inden for 14 dage ved køb over nettet. For det andet skal en fejl afhjælpes. Inden for det første halve år skal sælger bevise at det er dig der har ødelagt varen hvis den ikke virker (omvendt bevisbyrde!).
Dvs. at hvis varen ikke virker, reklamerer du. Du har tilsyneladende ikke fået en god oplevelse der, så for at have dit på det tørre, skriver du en saglig mail eller et brev (mail er god, den kan gemmes eksternt så du har bevis for afsendelse), hvori du beskriver problemet. Så er bolden spillet over på sælgers boldgade. Hvis der ikke reageres på en mail, eller fejlen ikke rettes efter en acceptabel tidsramme (avancerede produkter som her, ca. 2-3 uger) kan du kræve købet hævet. Hvis den samme fejl opstår flere gange så kan købet også hæves! (gentagne fejl 40 tæller ikke 😉 )
Så i stedet for at bare at brokke dig, vil jeg (og en masse andre herinde) gerne hjælpe dig. Men så længe at der ikke kommer noget konstruktivt fra dig kan (og vil) jeg ikke hjælpe.
Men jeg håber for dig at i får en løsning der er brugbar.