#1 - Systemet var som nævnt ret ustabilt, og i starten da computeren var overclocket ganske pænt troede jeg at det var grundet overclocket.. Så jeg returnerede til standard clocks hvor det faktisk kørte fint et lille stykke tid indtil den begyndte at crashe og agere sjovt igen. Af den grund valgte jeg at køre stock fordi jeg ville være sikker på at det ikke var pga clocket at den blev ustabil. Længere inde i test-processen kunne jeg dog godt se at det sandsynligvis ikkev ar CPUen der gjorde rod, men snarere en kombination af 790i chipsættet, Vista og quad-SLI driverne.
#2 - I XP kan man let teste i højere opløsninger end skærmen understøtter via et mindre system tweak, men så simpelt er det desværre ikke i Vista. Jeg har desværre kun adgang til en 1280x1024 skærm her og da jeg sagde ja til at teste systemet havde jeg desværre overset at man ikke kan benche i højere opløsninger end skærmen understøtter i Vista.
#8 - 2GB ram burde ikke være den begrænsende faktor når vi taler så relativt små opløsninger. Muligvis kan det godt begrænse en smule i Crysis, men jeg må indrømme at jeg faktisk ikke ved det.
#alle - Jeg må indrømme at jeg krummede lidt tæer da denne artikel skulle frigives, for selvom jeg har smidt meget mere blod, sved og tårer i denne test end jeg normalt gør er resultatet desværre ikke som jeg havde håbet. Jeg er glad for at "blot" kommer med forslag til hvordan artiklen kunne være bedre i stedet for at slagte mig for at lave en dårlig artikel 🙂
Jeg var over adskillige formateringer, installationer, forsøg på driverinstallationer og lignende og der var bare intet der lod til at virke. Selv hvis ydelsen havde været bedre så ville jeg nok ikke anbefale QuadSLI af den ene grund at det ganske enkelt ikke fungerer optimalt. Om det er chipsæt/vista komboen eller hvad skal jeg ikke sige, men der går i hvert fald lang tid før jeg nogensinde får et nVidia chipsæt samt Vista i mine maskiner igen 😉