Defekt usb port på bundkort.. RMA?

Bundkort / CPU d.  06. juni. 2008, skrevet af Skipper
Vist: 713 gange.

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2008 18:37:46
Svar/Indlæg:
971/67
Hej

Jeg har et bundkort, hvor en enkelt usb port bag på ikke virker. Jeg har testet min mus i porten i både Windows og Ubuntu, men der kommer ikke "lys" i den, dvs. den virker ikke. Musen virker fint i en af de andre porte. Alt andet på bundkortet virker som det skal, spørgsmålet er så om det er nok til at en RMA sag vil kunne gå igennem?

Bundkortet er fra april 2007.

Hvis jeg skal sende det til RMA, så er det hos Shg.dk, som ikke ser ud til at have produktet længere. Mon de kan bestille det hjem, eller kan jeg være så "heldig" at få pengene igen til køb af nyt bundkort?

Bundkortet er clocket, og jeg har ikke set om porten virker ved standard clock, men der er ikke skruet i PCI bussen.

/Skipper
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2008 18:53:21
Svar/Indlæg:
4120/115
Én defekt USB port det tyder helt sikkert på at der er noget galt et eller andet sted. Og Ja, det er nok til en RMA sag 😉

Men forvent ikke at få pengene retur... Det self. fint hvis du gør, men det er bestemt ikke noget du som udgangspunkt har krav på ifølge købeloven!

Men du skal ihvertfald for din egen skyld afprøve det ved std. indstillinger inden du sender det ind, for det er dumt at stå med et test gebyr, hvis lortet virker aligevel 😉 (Læste et eller andet sted at kun 5% af det returnerede IT udtyr rent faktisk er defekt, så no wonder der er indført test gebyrer osv.)

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2008 22:14:23
Svar/Indlæg:
971/67

Ok. Jeg er klar over det med testgebyr, og har lige testet uden overclock... stadig defekt...

Måske jeg skulle tage mig sammen til at få sendt det ind.

/Skipper

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2008 18:36:45
Svar/Indlæg:
971/67
Nogen der kan sige mig hvor meget jeg skal sende retur til shg.dk for at lave en RMA sag?

Bundkortet har en defekt usb port.

Er det kun bundkortet jeg skal sende til dem, eller skal de have org. emballage med diverse tilbehør?

Jeg vil nemlig være træt af at sende det tilbage i den kasse, hvis jeg så ikke modtager den igen.

/Skipper

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2008 19:09:08
Svar/Indlæg:
4120/115
Du skal kun sende det i original embalage osv. hvis der er tale om returnering (eks. 14 dages returretten)

Hvis det er en RMA / Garanti sag, så sender du bare den defekte del! Så må forhandleren, importøren eller producenten om hvad der skal gøres ved det. Om de vil rep., ombytte eller give dig et tilsvarende produkt det er faktisk op til dem.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2008 21:34:50
Svar/Indlæg:
3943/44
Du behøver ikke sende andet end selve bundkortet, har selv gjort det hos shg (temmeligt mange gange i samme sag endda, lorte rev. 1.1 af mit gamle bundkort)

Så endte da også med at få pengene igen (efter et par måneder) og købte så nyeste rev. af samme bundkort hos en anden forhandler, så havde to sæt tilbehør til at ligge (har nu solgt bundkortet)