forbinde bærbar med tv...det sutter røv...

Media Center d.  06. juni. 2008, skrevet af Ford
Vist: 436 gange.

Ford

Overclocker
Tilføjet:
06-06-2008 22:24:19
Svar/Indlæg:
75/18
hej guys.

Håber virkelig I kan hjælpe, da jeg er ved at få en mindre depression over mine manglende PC-evner... Here goes:

Jeg har for nyligt købt en bærbar

http://www.zepto.dk/Files/15_S...

(dog opgraderet til 2g ram og duo core) i håbet om at kunne forbinde den med mit gamle billedrørs-tv. Jeg har windows vista installeret, der er S-video udgang og jeg har købt et kabel med scart.

Jeg tror at jeg klumrede big time i den, da jeg forbandt Pc´eren med tv´et. Der kom et window op og jeg skulle vælge et eller andet som jeg med skam erkende, at jeg ikke kan huske hvad var. Siden da er der sket det, at skærmen på pc´eren går i sort når jeg forbinder de to med hinanden. Dvs at pc skærmen går i sort når jeg rykker skydeknappen ovenpå scart-stikket over på "input".

Håber, at det er det info I skal bruge for at få en ide om, hvad jeg skal gøre. Kæresten irriterer sig selvfølgelig frygteligt over det.

/Ford
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2008 23:16:10
Svar/Indlæg:
5421/53
Nu er jeg for doven til at hente Adobe Reader.

Hvilket grafikkort sidder der i dyret?

Du kan gå ind og vælge "Klon" i Nvidia kontrol panelet, hvis du har sådan et kort..
Men så skal du køre samme opløsning som du kører på skærmen.

Ford

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2008 07:33:40
Svar/Indlæg:
75/18
når jeg kommer ind under "display settings" ser jeg ikke noget "klon" funktion. De eneste to valgmuligheder jeg har er: 1) this is my main monitor og 2) extend the desktop to this monitor.

Graphic kort:
Intel Graphics Media Accelerator X3100
(Understøtter Windows Vista Aero)

Når jeg går ind under ovenstående får jeg følgende besked ved "flere skærme": Bemærk! Der skal tilsluttes to skærme til computeren, før denne funktion kan anvendes. Tilslut endnu en skærm.

Og når jeg gør det så bliver min computer skærm sort. Det er grrreat mand... 😩

Skal jeg bare skyde mit tv en kugle for panden?

/Ford

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 10:21:28
Svar/Indlæg:
4120/115
Har du prøvet med den (fn + "et eller andet") taste kombination der findes på computeren, for at skifte imellem skærm valget. (se manualen, for den rigtige kombination.)

Ellers skal du jo nok ind og udvide skrivebordet til skærm 2, inde i skærm indstillingerne...

Men helt ærligt, det bliver ALDRIG godt på et alm. tv! Det kan kun køre VGA opløsning på 640*480 (maks. 525 linier) :no: Og hvis det kun er 50hz. så bliver det samtidig noget flimmer helvede...

Ford

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2008 11:28:56
Svar/Indlæg:
75/18
Det bliver bare bedre og bedre det her... Jeg har læst om den taste-kombination andetsteds, men har ikke fundet ud af hvilken der menes... Jeg vil prøve at følge op på det...

/Ford

Collar

Superbruger
Tilføjet:
07-06-2008 11:39:10
Svar/Indlæg:
646/62
Jeg synes også det er ærgeligt at smide sin pc/bærbar til et analog tv. Især nu hvor et tv (fladskærm) med vga/dvi/hdmi indgang intet koster ..

paxis

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2008 11:45:53
Svar/Indlæg:
229/77
Der er en funktion der hedder "tilslut ekstern skærm" den kan bare ikke se på min stationære! nogle med en bærbar der kan finde den?

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 12:38:22
Svar/Indlæg:
3565/372
Køb en 32" fladskærm så slipper du for probelmer med dårligt billede 😛

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 12:44:50
Svar/Indlæg:
624/31
Har du ikke et faneblad under avancerede indstillinger, som omhandler noget Intel halløj? Det har jeg på min bærbare med Intel grafik, her kan man indstille en hel del mere.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 13:34:58
Svar/Indlæg:
4120/115
fn tasten plejer at være indikeret med blå eller orange skrift, på selve tasten, og ofte er den placeret imellem Ctrl og M$ tasten nederste venstre hjørne på tastaturet. (afvigelser kan self. forekomme!)

Og i kombination med en tast indikeret med blå eller orange skrift, kan du aktivere forskellige hardware funktioner i maskinen. Ofte er det nogle af F tasterne der er benyttet, men også numerisk tastatur er ofte en option nogle af de resterende taster osv.

Noget i stil med: http://www.ust.hk/itsc/classro... Men det behøves ikke være F7 på din model, det er forskelligt fra model til model.

Ford

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2008 14:55:23
Svar/Indlæg:
75/18
hej guys.

Stort tak for svar og råd. Jeg bakser lidt videre og så må vi se om jeg får det fikset eller alternativt købt en fladskærm til ingen penge. Dog ubegribeligt at det skal være sådan en kamp at forbinde sin pc med tv.

Har fundet tasten nu Micma - så fik jeg også lært hvad den bruges til. Tak for det...

Calimero...Jo, det har jeg, men ikke noget jeg bliver klogere af (nok svarere dummere...lol...).

/Ford