#33 Man kunne så også overveje at se på det samlede forbrug for et grafikkort, og så er de pludselig ligeværdige mere eller mindre.
Jeg tillader mig lige at indskyde en lille bemærkning i 3dmark diskussionen: Jeg havde på et tidspunkt en pc som døjede med lags, og en ydede fint iflg 3dmark. Det er et fint nok program, jeg har bare ikke det vilde at bruge det til. Jeg spiller ikke 3dmark, og eftersom den opnåede score i bench, langt fra altid hænger sammen med irl ydelse, er det imo ligegyldigt.
Noget andet er så at jeg heller ikke er særlig vild med irl spilmålinger, for de siger også kun halvdelen af sandheden om et grafikkort, eller en komplet pc for den sags skyld. Nogle kan smide en ok-pæn framerate af sig, men lagger stadig ind i mellem. Andre kører med lavere framerate, men opleves lagfri. Det er aldrig så simpelt som at måle en framerate, eller se på en opnået score i et benchmarkprogram.
Mht Nvidia og ATI's nye kort: Who knows? Men så længe vi alle får det kort vi havde håbet på, indenfor den prisgruppe og det effektforbrug man har ønsket sig, er det vel også fint nok. Hvem der sidder på den ultimative ydelsestrone har for mig udelukkende akademisk interesse. Jeg køber ikke sådan et kort alligevel såe..