Optimere mit vand system..

Vandkøling d.  07. juni. 2008, skrevet af Razbojnik
Vist: 366 gange.

Razbojnik

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 11:47:43
Svar/Indlæg:
459/45
Hej
Jeg har gået og undret mig om mit h2o system var optimeret nok? Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres forslag.
Her er systemets opbygning:

De grønne pile er airflow..

Har hørt af nogen herinde at det kunne være en bedre ide at sætte radiatorne udenfor kabinettet, gir det meget mere forskel?
Hvilke fittings, slanger skal jeg bruge? Store, eller små?
Ka min pumpe trække hvis jeg også smider NB og GFX køling på?
Hvilken væske/vand skal jeg fylde på mit system? Lige pt har jeg deminiraliseret vand med lidt kølervæske og afstivning middel i..

Har gået og overvejet at købe XSPC's dual bay pumpe, kan folk anbefale den?

Håber i kan svare på mine (mange) spørgsmål :)
/Razbojnik
Spear

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 14:13:47
Svar/Indlæg:
564/13
Mine temps falder 6 grader med radi udenfor mit kabinet (SilverStone Tj07).

CF

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 14:17:20
Svar/Indlæg:
4689/105
Den der Dual-Bay pumpe fra XSPC er fakitsk meget fin. Den har ikke den største løftehøjde, men den pumper rigeligt med vand. Den skulle nok kunne klarer gfx og nb også, så længe du ikke køber kølehoveder med alt for dårligt flow. Den er også MEGET mere praktisk end en "normal" pumpe, da man ikke nemt kan få plads til den her.

Fittings: Altså jeg vil sige 3/8-slanger (10mm). De er ikke kæmpe-store som nogle 1/2"-slanger, men kan stadig bøjes meget. Push-on kan du også tage. Der er mange der synes der er det nemmeste. Der er stort set ingen forskel på ydelsen af de forskellige størrelse, så tag det du synes er mest praktisk.

Razbojnik

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 17:10:22
Svar/Indlæg:
459/45
Nogen der ved hvorledes jeg kan montere radiatorne ellers ?
Altså, hvordan montere jeg dem udenfor kabinettet? f.eks: radi-blæser-kabinet-blæser-radi ??

Krudt

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2008 21:49:10
Svar/Indlæg:
141/25
Ved ikke om det hjælper, men prøv at sætte en blæser direkte på din radiatorer. Tror at du mister en del flow igennem radiatorene nå lufen kan passere udenom.