9800GTX, strøm? udu?

Grafikkort d.  07. juni. 2008, skrevet af P
Vist: 289 gange.

P
#0
P
 
Overclocker
Tilføjet:
07-06-2008 13:30:21
Svar/Indlæg:
55/4
Det her er en af de indlæg der bare er svære at placere og svære at lave overskrifter til :P .

Jeg har lige skaffet mig en masse nyt udstyr (faktisk nok til en helt ny computer) og selvfølgelig virker det ikke efter planen.

Efter at have sat det hele sammen starter det fint op. Jeg sætter en windows vista 64 bit cd i og installationen går igang. Da den så skal genstarte første gang sker der pludselig intet på skærmen. Der kommer intet signal.

PC speakeren siger intet, der er ikke noget der lyder mærkeligt, der sker bare intet.

Hardwaren er:
MSI P7N Platinium motherboard
Intel Core 2 Quad 2.4 GHz
Club3D GeForce 9800 GTX
2x2GB Kingston HyperX RAM
NorthQ 500W PSU

Årsagen til jeg så placerede posten under grafikkort er at jeg tror problemmet på en eller anden måde ligger i mit 9800 GTX kort. Min nuværende teori er nemlig at min 500W PSU simpelthen ikke er stor nok.

Min bror har stort set samme hardware og hans virker. Forskellen er at han har en 700W PSU. Har Club3D virkelig fået 9800GTX til at kræve så meget strøm? nVidia anbefaler nemlig "kun" 450W. Der er sat strømkabler i begge stik på kortet.

Jeg kan ikke teste om noget af hardwaren rent faktisk virker da min "gamle" computer er så gammel at den hverken har DDR2 eller PCIE fx. Men alt lyser de steder det nu skal :P .

En ekstra sidenote: Nogen gange når jeg tænder for kontakten bag på den nye PSU slår lejlighedens relæ fra. Den kan åbenbart ikke altid lide at der er to computere der står tændt... eller er PSU'en bare så forked? >_<

Ok til spørgsmålet... Nogen der har en ide om hvad der kan være galt, noget jeg ikke har tænkt på? Nogen der har noget erfaring med antal W og 9800GTX eller andre dele? Noget andet?
MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 14:01:31
Svar/Indlæg:
5421/53
Hvis det er en no-name PSU på 500W, Så vil tro det er den det er galt med.. det lyder heller ikke til den har det for godt..

Men du kan vel prøve din brors PSU?

Hvis du skal købe en ny PSU, så vil jeg anbefale en Corsair HX520W, eller højere, De er meget støjsvage, har mange Amps, og så er HX serien med modulære kabler.

Du kan også vælge en TX eller VX fra Corsair, de har en smule bedre spændinger (mere stabile) men de er så ikke modulære (men billigere).


#2
P
 
Overclocker
Tilføjet:
07-06-2008 14:06:01
Svar/Indlæg:
55/4
Det er en NorthQ PSU. Har ikke umiddelbart hørt skidt om dem, men har så heller ikke fulgt så meget med i hardware området de sidste år :P .

Jeg kunne prøve min brors hvis ikke det lige var fordi han bor 300km væk :) .

Ja jeg har kigget på en Corsair TX750W (billigst hos getmore i den "størrelse"). Men ville ikke lige købe den før jeg har forhørt mig hos folk der nok ved mere om det her skidt end jeg gør. Desuden er det lørdag så den bliver ikke sendt før mandag anyway :P .


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 14:15:42
Svar/Indlæg:
5421/53
Har du ikke hørt dårligt om NorthQ PSU'er? 😛, Så må jeg her med skuffe dig.

Der er en del på HWT som har haft problemer med dem.. 😐


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 14:57:20
Svar/Indlæg:
8555/439
Fin Tahiti her på siden,han bor i aalborg,kunne være kan ville teste den for dig 😉 han har en 1000W PSU


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 15:50:10
Svar/Indlæg:
2676/147
#4

Yes sir 😛

#0

Da hele min PC er skildt af, kan jeg sq hurtigt komme forbi med den 1000W Enemax jeg har, og så kan vi da teste den, np's - hvis du da lige har en kold øl klar 😳

-Tahiti


#6
P
 
Overclocker
Tilføjet:
07-06-2008 16:27:13
Svar/Indlæg:
55/4
#5
Drikker ikke selv det skidt men de gamle har da efterladt nogle stykker i køleren sidst de var her ;) .


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2008 16:29:15
Svar/Indlæg:
2676/147
#6

Super :)

Du kan bare smide en pm med en dag det kunne passe dig - efter kl 17 :yes:

-Tahiti