jeg vil nok sige et jeg føler mig lidt "delt" i en sag som denne...
for på den ene side, vil jeg sige at man skal selvfølgelig prøve at høre efter hvad ens forældre siger, for de er trods alt lidt mere erfarne omkring alting, og ved hvad de snakker om...
og på den anden side, skal jeg da ikke prøve at lade som om jeg aldrig har tunet en scooter... faktsik tror jeg aldrig kørt på en der var lovlig...
men det er vel en del af det med at være ung, man vil gerne bryde reglerne lidt engang imellem 😉
men en af de ting vi selv prøvede at retfærdiggøre det med.
var at når man køber en scooter, så er langt de fleste af dem, fra producenternes side, lavet til at køre 80-90km/t,
og derefter er det importørerne i danmark, der af regeringen er blevet pålagt, at neddrosle dem..
det lyder måske som en god ide, men som delvist "motor-nørd" kan jeg bare ikke klare at skulle se på det, for det ødelægger moteren, at skulle køre med fulde omdrejninger, uden at kunne slippe de krafter fri den laver...
det svarer lidt til at man kører i sin bil med 130km/t,
men du kører i en byzone(50km/t), så du træder bare brensen i, indtil du kun kører 50 😕 det er bare ikke sundt for moteren...
en anden ting man kunne vælge at se på, er at fks i Italien, må de jo køre ligeså hurtigt som bilerne,
og jeg tror at når det er normalt at måtte køre så hurtigt, så bliver det ligesom en mere integreret del af samfundet, folk bliver mere "dus" med scootere, og antallet af ulykker vil falde...
samtidig, kan jeg så også fortælle, at hverken jeg selv, eller nogen jeg kender, har nogensinde skadet andre i vores færden på scooter,
de eneste skader der har været, har været på os selv.
fks. hvor en fuld person mente han godt kunne flyve over en gryft(hvilket han jo ikke kunne 😀)
så hvis man bare tænker sig om, sker der jo ikke mere end hvis man køre de der 30-40km/t