Der er absolut intet der spinner/ tikker eller lign, kan dog høre en svag summen hvis jeg lægger øret til strømforsyningen, tror den er stået af er dog undrende over hvorfor der så er lys i en diode på mit DFI nf5 dr sli bundkort ???
Mht caps beklager, er lidt rusten i brug af forummet
Hvis du kan høre disken spinne op, så har bios'en startet - hvis ikke har strømforsyningen stået af over en kortslutning. I det sidste tilfælde skal du rykke så mange kort ud ad boxen som du kan og sætte dem i en efter en, til den kortslutter igen. Så ved du hvilket komponent som er dødt.
Jeg ved ikke hvad som er stået af... Men hvis ikke det er HD'en som er HELT død - og det er det sjældent - så har du en god chance til at finde ud af hvad det er gennem PC speaker fejlkoder (som står i din MB manual) og hvornår HD'en ikke spinner op - som i PSU clipping pga kortslutning.
PSU'en vil lukke ned når der er kortslutning. Hvis den gør det, gør den det før BIOS'en når at spinne HD'en op. Det er et clue. Et andet clue er hvad PC-speakern bipper, hvis altså BIOS'en når at starte...
Når du siger at den ikke starter overhovedet, er det enten din PSU eller noget som gør at din PSU lukker ned (kortslutning).
tja jeg kom ned en sen natte time og kunne se at der var nogle leds der stod og blinkede bag på pc (formodentlig fra net kortet) jeg rakte om på bagsiden at pc og slukkede på stømforsyninger (pcen var slukket i forvejen) blinkeriet stoppede da jeg slukkede på strømforsyningen, og jeg tænkte ikke mere på dette før jeg ville tænde pcen idag ( den når ikke ind i bios, den er HELT død bortset fra en enkelt diode (gul) på mobo)