Hvad er forskellen på Gigabyte GA-EP35-DS3 og Gigabyte GA-P35-DS3. Kan se at EP35-DS3 er meget nyere og så er der noget med, at det har nogle energisparende funktioner. Er der ellers noget man skal være opmærksom på?
Umiddelbart tror jeg bare det er samme kort blot med en anden bios der unserstøtter 1600mhz fsb og 1200mhz ddr2 ram out of the box, i stedet for at den uden ep skal have en biosopdatering først 😉
#2: Delvist korrekt. P35 behøver ikke bios opdatering, de understøtter det samme bare via OC :) Forskellen på EP35 og P35 af nævne versioner er bare at tallene er officielle på EP modellen, det er de ikke på P35. Strømbesparelsesmæssig er de det samme - P35 er også energi besparende.
Hvad med ram-understøttelse? Inde på Gigabyte's site kan man finde en "memory support list", men der er sgu ikke meget at vælge imellem. Dog skriver de også, at det kun er vejledende. Kan jeg godt regne med f.eks. at kunne smide 2 x 2GB Geil Black Dragon CL5 stænger i bundkortet?
Var selv blevet anbefalet at købe et EP35-DS3, men kom til at købe et P35-DS3. Rart, at se, at det kun er specifikationerne og ikke konstruktionen, der er ændret. Skal igang med at OC min Q6600 (G0).....