Bliver smidt af internetforbindelsen

Software d.  11. juni. 2008, skrevet af theron
Vist: 719 gange.

theron

Overclocker
Tilføjet:
11-06-2008 18:25:00
Svar/Indlæg:
5/3
Hej alle..

Håber der lige er en haj, der kan hjælpe mig og en kammie ud af vores computer problemer. 🤡

Efter vi havde holdt et mini LAN hjemme ved mig, med router på min yousee internetforbindelse, oplever vi begge to at blive smidt af forbindelsen derhjemme i hver sin lejlighed UDEN router gang på gang, hvorefter en genstart af kabelmodemet løser problemet midlertidligt.

Den eneste måde at opnå den stabile forbindelse, er ved at sætte routeren til igen.

Hvad går der galt?

Når kabelmodemet bliver genstartet, sker der ikke en fornyelse af IP adressen eller noget, så jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvor fejlen ligger.

Har prøvet at lave en statisk ip, men det kan den slet ikke finde ud af.

Har haft en yousee mand ude og kigge på om det er noget vedrørende vores login eller selve signalforbindelsen, og han melder klart ud at det ikke er deres net der fejler noget.

Så guruer.. hvad skal vi prøve?

PS. har postet under software/OS fordi jeg regner med at fejlen ligger i vores indstillinger et i windows.

MVH
Ronni
Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2008 18:38:34
Svar/Indlæg:
10398/435
Kører Yousee ikke med MAC adresse registrering? I så fald kan du ringe til TDC og sige at de to computere der er på nu skal registreres..

theron

Overclocker
Tilføjet:
11-06-2008 19:06:03
Svar/Indlæg:
5/3
Ringe til TDC eller Yousee?
Tror du ikke at TDC ville omstille mig til yousee så?

Fatter bare ikke at sådan en "teknikker" ikke kan gennemskue sådan noget, når han har fået det hele forklaret

DaMooze

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2008 19:08:33
Svar/Indlæg:
469/83
er YouSee og TDC ikke det samme firma ?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2008 20:05:25
Svar/Indlæg:
2870/65
# 3 Jo...og de er nogle skodhjerner indimellem.

Har flere gange stået hos en kunde som havde fejl på forbindelsen. TDC påstod hårdnakket, at der ikke var noget galt med deres forbindelse.

En af gangene forlangte jeg at få en dygtigere supporter på sagen. Det vista sig, at man havde givet kunden en opgradering til 4 Mbit...og så kunne signalet ikke bære mere end 2 Mbit.

# 0 Fejlen behøver ikke at ligge i Windows. Prøv først at slukke for modemet i lidt mere end 1 time. Så "trainer" det automatisk op i flere minutter...og tvinges til at "se" ordentligt efter hvilket net-segment det ligger på...og om det er skiftet over på et andet net-segment. (TDC skifter nogle gange....og glemmer at fortælle det til kunden, fordi man regner med at kunden ikke opdager det. Nogle modemer kan bare ikke finde ud af det, uden at man slukker det i mere end 1 time).

Når det så er gjort...og der er lys i alle dioder, skulle den del være på plads. Så startes routeren, som så får de opdaterede info fra modemet.

Hvis alt er som det skal være, bør maskinen glide lige på I-nettet.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2008 21:41:46
Svar/Indlæg:
2786/120
Havde samme problem med vores net derhjemme en overgang, fordi vi ikke anede hvad der var galt... En router løste også problemet for os..

Det er meget simpelt:
I har kun éen IP-adresse fra TDC/Yousee, og den kan I selvsagt ikke bruge begge to på en gang... Derfor mister I skiftevis forbindelsen, og kan ikke holde den stabil, da de to computere slås om den ene IP-adresse der nu er...

Når I bruger en router, tager routeren og bruger den IP-adresse der kommer udefra, og kommunikerer som den eneste med nettet i sig selv...
Routeren laver herefter et internt netværk med selvstændige IP-adresser til hver computer (routeren fungerer altså som "tolk" mellem flere computere og den ene IP-adresse du/I nu har), som den så klarer forbindelsen til internettet for...

Håber det gav mening, ellers må jeg lige finde på en tegning eller sådan noget 😛

MVH.
Toke 🙂

theron

Overclocker
Tilføjet:
12-06-2008 22:11:13
Svar/Indlæg:
5/3
Tak for svarene alle sammen..

Tror i misforstod mig lidt. Computerne står ikke i samme lejlighed, og er ikke koblet sammen. Vi havde koblet vores computere sammen hjemme ved mig i 1 nat, hvorefter problemet opstod.

Den ene nat brugte vi en lånt router, og siden den ene nat, kan ingen af os holde foirbindelsen UDEN ROUTER i mere end 30min, før modemet skal genstartes.

Men computerne er altså ikke koblet sammen, for så ville det jo være logisk nok 😉

Any other sugestions?

theron

Overclocker
Tilføjet:
14-06-2008 20:54:50
Svar/Indlæg:
5/3
Anyone?

T|Conan

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 21:14:57
Svar/Indlæg:
452/23
Måske kabelmodemmet går "koldt" pga. load fra pc'en. Det kan være p2p, virus eller andet netværkstraffik der trækker den ned.

Ellers hvis modem er meget varmere end normalt så kan det være det er ved at stå af, det samme gælder for psu'en.

Mvh. Henrik