1. Jeg fik virus. 2. Fik formaterede. 3. Install. vista med meget bøvl. 4. Div. drivere blev installeret osv. Computer klar til brug. 5. Genstartet mange gang pga. vista opdateringer + Fik sat de sidste 2 GB ram i. 6. Jeg slukkede compteren.
Men nu hvor jeg skal til at spille, går den i blå skærm. Jeg tænder, og den viser lige kort Vista "loading screen" og så bliver den blå. ☹
Jeg tænder pc'en, og den kommer til "Vista loading screen". Imens loading hopper den over i blå skærm. (se link i #0) Den genstarter selv efter noget tid og starter op i menuen med "fejlsikret tilstand osv".
Jeg vælger "Start Windows normalt" og wupti det fungere.. Men ska igennem den samme køre hver gang, ellers virker det ik. 😐
#7 BIOS siger ca. 40* Da jeg lige fik bygget computeren lå den ved 32* 😐
Hvad sker der?! Jeg prøvede at lukke computeren ned normalt, og tænde igen. Nu virker det! 😲 😲 😐
Prøver lige igen..
EDIT: Jeg har lige genstartet 3 gange, og alt virker. 😲 😀 😐 🙂 Men hvad hulen' var problemet?! Jeg er MEGET forvirret....
2. EDIT Nu har jeg problemet igen.. Hver gang jeg lukker normalt ned funger det fint, men hver gang jeg bruger knappen "Installere opdateringere og så lukke ned" har jeg problemet. ☹ 😐
Det skyldes (muligvis) en opdatering der kom til Vista en gang i efteråret (sidste år). Min computer lavede samme stunt. Der er ikke andet for, end at forsøge at komme "omkring" den opdatering.
Jeg valgte blot at starte "sidst fungerende konfiguration", ind og opdatere og vupti, så kørte det. Tjek evt. om det kan være dét.
Under opstart, trykker du "F8". Så kommer du til skærmbilledet, hvor du kan vælge bl.a. "fejlsikret tilstand". Der burde stå "Sidst fungerende konfiguration" (el. noget lign.)