#31 Slap lige af fanboy! Faktum er at patchen, om du vil det eller ej, skabte stabilitetsproblemer på et utal af konfigurationer, hvilket fik dem til at kalde patchen tilbage (stabilitet over ydelse). Jeg tror næppe din lille omgangskreds er repræsentativ i forhold til det egentlige marked...
HVIS vi følger din tankegang og dit scenarie, tror du så ikke du ville have hørt et ramaskrig fra AMD?
Og hvad angår din nvidia vs ati sammenligning så er det jo en rimelig dum udtalelse at komme med, især baseret på G92 kontra RV670. Det eneste punkt hvor RV670 var stærkere end G92 var ved deres idle forbrug, som nvidia til gengæld også kunne lære noget af! Arkitekturen havde højere TDP, ydede ikke så godt som G92, deres AA ydelse også en del under G92. De havde kun deres DX10.1 feature at køre på, og hvor meget har det lige betydet?
Du kan ikke bruge DX10.1 til en dyt det næste stykke tid. Hvorfor?
1. Du SKAL have Vista (SP1) hvilket stadig fåtallet af gamerne har, hvorfor en decideret udvikling hertil vil være spild af penge.
2. Størstedelen af hardwaren på markedet er stadig DX9 hardware (entusiasterne udgør stadig en meget lille del) hvorfor stort set alle spil det næste års tid, hvis ikke mere, stadig vil have fundament og udgangspunkt i DX9 kode. Hertil kan der så komme små DX10/DX10.1 only implementeringer.
Det er i bund og grund det samme ved hver DX skifte. DX9.0c var også en lille næsten ubetydelig opdatering af DX9.0b. Den største fordel her lå i at noget kode kunne køres ved færre loops i DX9.0c end DX9.0b, og her var rollerne byttet om, nvidia havde DX9.0c understøttelse og AMD havde ikke. AMD negligerede dets betydning netop som nvidia gør nu. Forskellen er at du hopper på deres marketingsbogus og buzzwords. Faktum er at ingen af disse opdateringer har på noget tidspunkt været så vigtige eller omfattende som de bliver slået op til og jeg fatter ikke at folk går i spåner over når den ene eller anden producent ikke har implementeret det. Jeg kunne forstå det hvis det var alá DX9 kontra DX10 eller DX10 kontra DX11, men ikke de her små opdateringer.
Jeg glæder mig meget til at se GT200 mod RV700 og især sidstnævnte virker for mig til at stå stærkest grundet pris/ydelse/watt-forbrug, men meget står og falder også med GT200's idle forbrug, for kan de holde de lovede 20-30 watt, tjaa så er de 230watt under load (dette er worst case for kortet) mere acceptabelt da det trods alt er her man mindst bruger det.