Nogle guitarister?

Hyggehjørnet d.  12. juni. 2008, skrevet af cornerrage
Vist: 960 gange.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2008 22:24:29
Svar/Indlæg:
3532/303
Nu har der været et par indlæg om hobbyer etc. så tænkte at jeg lige ville høre om der var andre end mig der spiller guitar og evt. hvad jeres gear består af?
Kom frisk :)
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2008 22:25:37
Svar/Indlæg:
5421/53
Les Paul, Xbox 360 Elite, Z-5500, Og skærm er lidt forskelligt 😉

Og så har jeg også lige en X-plorer (trådet) når vennerne er på besøg 😉

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2008 22:45:44
Svar/Indlæg:
3532/303
#1 Tænkte nu mere på rigtige guitarer :p
Men mens vi er i den dur: Jeg synes GHII er sjovest(Og der kan jeg finde ud af at spille på expert)

Fik ikke lige nævnt mit eget setup. Jeg har en custom made spade fra Jens-H. Det er hvad man kan kalde en Les Paul/PRS model med Tremonti signatur pick-ups, dobbel cut, custom perlemors indlæg og PRS hoved.
Derfra går vi til min nyankomne T-Rex Møller, Boss SD-1, Boss CE-5 og en standard crybaby. Vi slutter af med et Mese/Boogie half-stack bestående af 100 onde rørwatt af en Simul-Satelite top der føder et custom made kabinet med to mesa/boogie black shadow celestion enheder... Der kan komme jævn grum lyd ud af det :D

Forresten:
http://jens-h.dk/guitars.php?s... <--- Det er min guitar :)

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2008 22:46:33
Svar/Indlæg:
5891/423
fatter ingen ting af jer guitarist nørder 😛

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2008 22:55:32
Svar/Indlæg:
7263/260

Hehe, er nu heller ikke min store interesse.

plasticboy

Overclocker
Tilføjet:
12-06-2008 23:01:04
Svar/Indlæg:
41/3
Har spillet en del år dog ikke noget rigtigt seriøst. Stoppede med at øve nyt for nogle år siden. Har dog stadig en 20år gammel Morris Les Paul elguitar, en Santana 12strengs og en billig Eagle 6-strenget Westernguitar. Forstærker er en ældre Hughes&Kettner PCS50.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2008 23:11:40
Svar/Indlæg:
3532/303
#5 H&K skulle være kram. Men er det ikke en transistor forstærker? Og den må da være godt.. 15år eller sådan noget?
Hvordan står din LP, den ville jeg gerne se :)

plasticboy

Overclocker
Tilføjet:
12-06-2008 23:26:54
Svar/Indlæg:
41/3
Jo det er en transistor forstærker. Tør ikke at sige hvor gammel den præcist er men 10+ er den helt sikkert. Ret god forstærker men vejer som et ondt år.
Min Morris har en del skønhedsfejl men det er ren makeup. Den spiller nu stadig som en drøm. Solgte en Elbas til en guitar/basbygger for nogle år siden. Han sagde: Hvem har brug for en Gibson LP når man har sådan en Morris 😎 Han var ret interesseret i den. Dog nævnte han også de ret fremtrædne skønhedsfejl på den. Ikke at den er grim men kigger man lidt tæt på den kan man godt se den har nogle år på bagen. Den har nogenlunde samme tone som en Gibson LP bare en smule lysere. Kan bruges til alle genre. Til Heavy skal man dog have den rigtige pedal vil jeg mene.
Skal da gerne tage et par billeder af den, bliver dog først imorgen/weekenden.

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2008 23:32:09
Svar/Indlæg:
2732/41
Jada! Eller jeg håber da at kunne blive god til det en dag ;)

For et år siden, efter voldsom headbanging til min nyligt indkøbte Carcass - Heartwork skive, mente jeg det var på tide at lære den ædle kunst selv, så næste dag gik jeg ind i Aage og købte min første guitar, en Gibson Explorer "look-a-like", ESP EX 50 i sølv:

Guitar undervisningen er jeg først rigtig begyndt på de sidste 2 måneder men det går hurtigt fremad, dog mangler jeg Meget en ny forstærker, så hvis nogen kender nogen i Odense området der har mistet interessen for guitaren og derfor har en forstærker til overs skal jeg lige have en pm 😉

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2008 23:53:19
Svar/Indlæg:
20170/383

(Gibson) Les Paul er da en rigtig geddar... hehe 🙂

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2008 23:58:29
Svar/Indlæg:
3162/326
Hmm.. ejer en guitar, men den har jeg sgu ikke haft megen glæde af, da min søster har haft lånt den næsten lige siden jeg købte den på QXL for hmm.. var det 300 spir inkl. elektronisk tuner, plectre og en DVD med Ole Kibsgård 😛

Ellers forsøger jeg at lære klaver, eller i hvert fald de klassiske akkorder til lidt hjemmelavet musik - mest for hyggen og interessens skyld.

EDIT: Guiteren er af ukendt (sikkert kinesisk bambus) oprindelse, og mega nybegynder kvalitet, og keybordet jeg bruger er et M-Audio Keystation 88es, som også er nybegynder udstyr :yes:

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 00:04:26
Svar/Indlæg:
3532/303
#7 Den lyder meget lækker. Altså, for tiden er det jo mode at være "vintage" og "relic". Så at den er slidt er jo bare lækkert, så længe det ikke er revner etc der gør noget ved spilbarheden og lyden. Glæder mig til at se hvad du har :)
Jeg skal også nedgradere min forstærker, de 100rørwatt er simpelthen ALT for meget for mig, 5-10 er alligevel mere end hvad de fleste har behov for :)

#8 Jeg er skam heller ikke den bedste guitarist, det går lidt langsomt når man ikke har en tutor. Jeg ville nok hoppe på en Roland Cube eller måske en Koch Studiotone hvis det var mig. (Hvilket det måske også snart er!) Det er ihvertfald det jeg kan læse mig til er godt. Jeg har også en lille pjevs af en peavey i tankerne.
Bare lov mig at du ikke købe noget bare fordi det ser godt ud, har mange watt og jeg skal komme efter dig. Kram koster og når vi snakker REN rør, så er 10watt hurtigt rigtig meget. Ganske fed guitar forresten, personligt kan jeg godt li' at ha' en tone og en volume til hver pick-up :) Det giver mig lidt alsidighed...

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 00:09:39
Svar/Indlæg:
3532/303
#9 Hehe, men det er lidt noget andet hvis den er lavet til guitar hero :p Men ja, har da også gået og drømt om en gold top i laaang tid :D Indtil jeg så fik en custom made, men når pengene er der skal jeg da ha' en til :)

#10 Man skal jo starte et sted, jeg har skam også spillet på knækbrøds instrumenter. Mine to første guitare var en spansk og en western, begge to er piv hamrende elendige. Så fik jeg en Squier stratocaster, endnu en elendig guitar :D Så røg jeg på det jeg har nu :) Men er glad for at jeg lærte det på noget lort, så lærer man også at værdsætte det gode udstyr.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 00:13:15
Svar/Indlæg:
20170/383

aner ikke en skid om alle de hersens geddar modeller.. Men min bror har gået et år på LAMA ( i LA) og et år på ACM i guildford, så jeg har da hørt lidt om de forskellige geddar sager 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 01:03:09
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg har en Fender Western (det ved du jo også, samt et par andre, også godt 😛).

Ja ja! 😲 Bare kald mig Cash/Dylan/Cohen/Islam-wannabe 😐

🤣

Jeg holder bare min Epiphone og Martin nylon, for mig selv 😳 😉

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 02:03:58
Svar/Indlæg:
4222/223
Har to guitarer. En arai(spansk) og en tenson(western)
Har spillet siden 93 men har haft det lagt på hylden i et års tid. Skal træne meget for ikke at få ondt i fingrene nu

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2008 02:46:34
Svar/Indlæg:
2600/84
Jeg har en guitar.... sådan en af træ.
Jeg har lært mig selv at spille kendingsmelodierne til top gun og harry potter, og så kan jeg tage et C, G, D, og nogen gange også et F.

Jeg er ikke den største guitarist :P

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 02:47:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

Man skal altid kunne spille: "Vi har lejrbål her", "Smoke on the water" og "Come as you are" - før man kan "gå" 😀

DaMooze

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 03:06:43
Svar/Indlæg:
469/83
#0 solgte jeg ikke en eller anden stratocaster efterligning til dig for 200 spir den gang gravballemanden stadig var i live og lystig ?

og ja.. jeg spiller alt for meget guitar.. og bruger alt for mange penge på det

lige p.t. har jeg en Marshall TSL602, Fender TD Signatur Strat og en Ibanez SM7 Smashbox.. det funker til det jeg skal bruge det til (screamo/punk)

min næste investering blir en damage control demonizer da jeg elsker ægte class A tube distortion

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 10:22:12
Svar/Indlæg:
6293/359
#0 hejsa -fedt initiativ til tråd 🙂

Jeg har en Peavey Valveking 100W Rør top og dertil 2 stk. 4x12" peavey 300W kabinetter... spiller rigtig godt og dejlig højt, så jeg kan overdøve vores trommeslager hehe

Så har jeg et Vox Tonelab effektboard hvor der er også er rør i.

guitarer:
HMH custommade telecaster, chromefinish, fugleøjetræ og bling bling - lavet i samarbejde med ex-guitaristen fra Saybia 😲
Senest har jeg fået mig en Gibson SG faded white med 3 humbuck-pickups..ja det er jo insane 😎
Western guitar, kan ikk huske mærket d'addario?? men den har kostet 3500 i 1997 og er med 6 strenge, lol

der er et billede på min profil nede fra øvelokalet 🙂

ps. har spillet i Craps, skoleband med nuværende folk fra Bon Jovi Jam.
Iron Maiden Jam i 6 år, sikke en god tid
Stella by Starlight
HIM Jam, idag.

har været til optagelsesprøve til MGK, konservatorie-forberedelseskursus, men dumpede i nodelæsning...typisk, heh - men fuck det - så slap jeg for terpning og big-band oplevelsen 😀

/hygge

Mathis - go weekend og skåål i sort, rød merrild

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 11:13:09
Svar/Indlæg:
3532/303
#19 Uh, det er sgu et meget lækkert setup du har. SG'en har også altid været noget jeg har gået og drømt lidt om. Bare i den klassiske rød/brune farve, men hvid ser overraskende godt ud :)
Jeg har ikke rigtig turde hoppe på tonelab og den slags effektboards, jeg holder mig til individuelle pedaler, så kan man få den "helt rigtige lyd" :p
Den der custom telecaster kunne jeg godt tænke mig at se lidt på :yes:
Og det var da noget af et amp setup, hvor meget juice kan du presse ud af den til koncerter ?

Det er et godt spørgsmål, kan ikke huske det :) Men hvis du godt kan li' rør distortion, hvorfor kører du det så ikke bare over forstærkeren? Det burde i de fleste tilfælde give det bedste resultat.

lugee

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 11:36:31
Svar/Indlæg:
298/33
Hold da op.. Der er vist nogle erfarne guitarspillere iblandt.. Jeg er dog ikke så erfaren, men jeg ved da hvad jeg har af guitare :yes:

Jeg har bare min Ovation celebrity (Halv-akustisk) den jeg spiller mest på.. Har også en el. en billig Peavey Raptor (hvis jeg husker rigtigt..) Og så en Roland Micro-Cube forstærker..

Og en af de der billige akustiske Santana guitars - nylonstrenge (malet lyserød) Til festivals 😉
Spillede mest da jeg var på efterskole.. Er sku ved at falde lidt af på den 😕

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 11:42:07
Svar/Indlæg:
6293/359
#21 jeg falder nok aldrig af på den - det sidder for dybt...har også øvet i flere timer end jeg har svar i forum 😲

en sang man lige høre i radion kan tjekkes ud med akkorder i hovedet på få sekunder og så kan jeg spille den når jeg kommer fra arbi 😛

senest har jeg tjekket Alter Bridge lidt ud - forspillet, intro i "Blackbird" er genialt - på højde med one, nothing else matters og andet godt fra mine teenageår 🙂

lugee

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 11:50:52
Svar/Indlæg:
298/33

Jeg kan også godt lide at spille, dejlig måde at slappe af på 😉 Læser bare til eksamen for tiden.. Måske skulle man bruge lidt tid på at spille istedet for at sidde herinde 🤣 Eller på at læse til eksamen for den sags skyld..

Min far har spillet guitar siden han gik i folkeskole, så kigger i hans mapper for inspiration .. 😀

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 13:12:04
Svar/Indlæg:
6293/359
#23 ja det er dejligt og så er det sundt...og udvikler din hjerne..og kan forebygge sygdomme osv... alt godt fra havet...elsk din guitar! 😎

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2008 13:56:59
Svar/Indlæg:
732/39
Har spillet i 16 år, dog ikke så meget de sidste 5 grundet kæreste og job - har en Les Paul og en Marshall pt... kan ikke huske model, men det er en ældre sag bestående af rack og top.

Jeg har været igennem 7 guitarer gennem tiden fra Jackson - Ibanez - Fender - 4 stk Gibson.... Flying V, SG, Explorer og så den Les Paul jeg riffer på nu.

Jeg har altid spillet metal - startede med Metallica, Slayer, Megadeth, Pantera og endte i en brutal gang deathmetal, for derefter at lande i en stil af Guns n´roses blandet med Aerosmith.... spiller godt nok stadig Pantera når jeg riffer lidt for sjov, da jeg har den dybeste respekt for det band.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 14:48:11
Svar/Indlæg:
3532/303
hva satan mathis77, kan du li' alterbridge ? Var til koncert med dem på train i århus her forleden og er den største fan :D Kan også selv spille introen til blackbird og det meste af broken wings. DEN er fed at spille :D Man skal bare stemme drop b eller sådan noget...

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 14:50:43
Svar/Indlæg:
6293/359
#26 ja min kammi -ashes- kender dem også...men claus35 introducerede mig for blackbird, og så var jeg solgt...

fedeste soloer han laver også ham gutten fra "Creed" - det er noget helt særligt!

ja jeg spillede bare blackbird i 440hz altså normal tune - sådan er det også når man skulle lytte GNR og Metallica af - de havde også stemt ned i Eb - men det er bare lige at omsætte det i hovedet... men vil man spille til sammen med dem, så skal der selvfølgelig lige tunes ned 🙂

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 15:31:58
Svar/Indlæg:
3532/303
#27 jeg har været creed fan fra starten af, var helt ødelagt da de gik i opløsning... Men da Alter Bridge kom kunne jeg knapt forstå hvordan jeg kunne li' noget så simpelt som Creed :p
Ja, Mark Tremonti kan svinge spader med de største, uden tvivl. Det er hans og Navarros guitare min er bygget efter, ca.
Der kan den også sagtens spilles, eller øves. Det er jo næsten normal eadgbe, men broken wings er lidt anderledes. Den hedder badgbe og endnu værrer er det hvis du forsøger dig på open your eyes. Det er noget daddad eller sådan noget mærkeligt noget :D Men det meste af oye er faktisk ret nem at spille(Når guitaren er stemt til mærklig)

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 15:40:27
Svar/Indlæg:
624/31
Jeg spiller på en Fender Jazz elbas, mest rytmisk. Spiller også lidt klaver en gang imellem, og mudharmonika en sjælden gang. Har skam også en rigtig harmonika til at ligge, hehe.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2008 15:53:21
Svar/Indlæg:
6293/359
#28 cool, Dave Navarro er mega sej

http://prsguitars.com/artists/...
😎

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 15:19:17
Svar/Indlæg:
3532/303
#30 Ja, han kan sgu svinge spade... Og den guitar er bare gude smuk :p

ThomasT

Overclocker
Tilføjet:
14-06-2008 17:37:07
Svar/Indlæg:
209/34
Jeg spiller på:

Gibson Les Paul Studio CH Ebony
Fender Stratocaster 50's Daphne Blue
Guild d25m årg 73

Alt dette gennem en VOX ac50cp2 forstærker.

+ Hjemmebygget effektboard med EHXHG, Rocktron DB, Boss dd-6, Boss ph3, Marshall Gv'nor, crybaby, boss tu-2 med en big john strømforsyning til at effekterne. 🙂

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 19:01:55
Svar/Indlæg:
4089/252
Holder lige en pause fra musikken ( har ca varet 5 år nu), men startede med at spille guitar da jeg var 9-10 år gammel.

Har haft Et par fender spader. En Richie Samboa med Floyd Rose System samt en ældre model fra 69, da jeg begyndte at køre Yngwie Malmsteen stilen.
Har desuden haft en Ibanez UV7 (7 strenget), fra første serie. Inden kvaliteten og prisen dalede på dem :)

Har også haft mig en Lac, den var billig med feee.

teemuss

Overclocker
Tilføjet:
14-06-2008 19:22:34
Svar/Indlæg:
314/36
prøv e.v.t at ring til eric clapton han skulle være ret god på guitar har jeg hørt 😀