-> #0
Du ringer til dem, og udbeder en detaljeret forklaring. Gerne en skreven rapport, om hvorfor de ikke vil godtage kortet.
"Det var fyldt med støv", "Kortet var brækket midt over", noget i dén dur.
Der er 24 måneders reklamationsret, hvoraf de første 6 mdr. hedder "formodningsperioden". I denne periode, må man som forbruger - som minimum - forvente, at produktet virker efter hensigten.
I de resterende 18 måneders reklamationsret, skal man kunne bevise, at fejlen var der fra købet af, hvilket er noget nær umuligt, såfremt kortet ikke har været sendt til rep. før.
Alt dette er du sikkert klar over, allerede.
Men sagen er lidt trickey med hardware. Det kan jo skyldes flere faktorer. Overstrøm, varme etc. Og dermed vil (nogle) forretninger, gerne "slippe" udenom, og sende produktet retur, med den henstilling, at det ikke ligger op til dem, at tage sig af produktet.
Du angiveligt, 1 til 2 års fabriksgaranti (hvis ikke mere), hvormed du selv skal sørge for at oprette en RMA hos fabrikanten.
Det du kan gøre, inden du kontakter forbrugerklagenævnet er, at kontakte producenten. Sætte dem ind i sagen og høre ad hvad du skal gøre. Evt. prøve at se, om ikke de kan lægge lidt pres på leverandøren eller butikken selv.
Det butikken højest sandsynligt vil gøre er, at sende kortet til producenten og selv sende et nyt til dig. Men de ligger nok ikke inde med det specifikke kort, og dermed bliver opgaven med at finde et tilsvarende (i forhold til sin tid), nok en for overkommelig opgave.
Kan du ikke beskrive kortets stand og præcist hvad der skete. Hvornår opstod fejlen, osv.?
-> #10
Jeg ville mene, at fejlen er din... Det bundkort ville aldrig blive accepteret.