Redigering af musik/fjerne sangsemme

Software d.  14. juni. 2008, skrevet af Cecil73
Vist: 247 gange.

Cecil73

Overclocker
Tilføjet:
14-06-2008 10:02:53
Svar/Indlæg:
200/49
Hej med jer - en ven skal giftes og så har hans forældre jo skrevet en sang, og den går på melodien af Åh, Marie Jeg Vil Hjem til dig.
Ligger inde med nummeret, men hvorledes får man fjerne selve der hvor de synger? Nogen herinde der kender il sofware der kan fjerne det?
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 10:09:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Der var en tråd oppe for et stykke tid siden, omhandlende samme emne: http://hwt.dk/forumthread.aspx... - Jeg ved ikke om nogen af forslagene kan bruges? 🙂

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2008 10:55:39
Svar/Indlæg:
5750/124
Det er min tråd som NoNig linker til, og jeg kan sige at jeg ikke fik det håbede resultat. Kort sagt, det vil fjerne bassen hvis man gør det, da man ved et Stereo spor ligger sangstemmen over ens, så den er præcis det samme på begge spor. Men det gør man også med bassen og sådan noget lir'. Men det skulle kunne lade sig gøre med div. ting til players, Audacity og andre programmer skulle også kunne klare det 😉 , det var en som har haft gjort det i Audacity med godt resultat, for han havde senere hen gået hen og "leget" med Equalizeren, og dermed fået bassen igen og sangen meget lavt (den kan ikke fjernes helt 😩 ). Dette gælder for de fleste sange, men der er nogle som er delt op i flere lydspor (men det er besværligt for producenterne, og derfor ikke gjort ofte), og der kan man "bare" fjerne lydsporet med sangen 😉

GL med det, og skriv lige hvis det lykkedes for dig, og hvordan du så har gjort præcist.

Cecil73

Overclocker
Tilføjet:
14-06-2008 11:56:15
Svar/Indlæg:
200/49

Jamen så vil jeg lige afprøve det Audacity og fortælle om jeg fik et godt resultat 🙂

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
14-06-2008 14:12:59
Svar/Indlæg:
2600/84
Det kan ikke lade sig gøre.

Du kan få ødelagt musikken lidt, og dempet stemmerne, men HELT fjernet stemmen uden at ødelægge musikken, kan ikke lade sig gøre, med mindre du har en sang i to spor, eller stemmen KUN på den ene kanal (altså kun i den ene side, stereomæssigt), og musikken KUN på den anden, og da stort set ingen sange er mixet sammen på denne måde, skulle det da være underligt om lige din er lavet sådan :)

Og lad nu være med at sige mig imod gutter... vi har so far aldrig set det gjort så det lyder ordentligt.

Du kan downloade et musikprogram og selv komponere en instrumental (gjorde jeg med reason til samme formål... en konfirmationssang på en kendt dansk melodi), eller du kan prøve at finde en instrumental på nettet.