Harddisk problemer - Bremser system

Diverse d.  15. juni. 2008, skrevet af netkoen
Vist: 286 gange.

netkoen

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2008 21:17:32
Svar/Indlæg:
52/19
Hej Gutter

Jeg har længe haft et mindre problem med min maskine, som er begyndt at genere mig mere og mere.
Min ene harddisk lyder som om den "starter op", selvom computeren længe har været tændt og brugt, dette resulterer i at nærmest hele computer stopper indtil harddisken kommer i svingninger igen(Nærmest som når man tager en dvd ud af dvd-drevet).

Harddisken er en Maxtor 250gb Sata disk (Har yderligere en 40 gb sata og en 500 sata i også). Jeg bruger forresten vista ultimate

Jeg har tidligere tænkt at det bare var bundkortet der lavede sjov og ballade, men da jeg lige har skiftet det ud røg den løsning lidt ud af vinduet.

Måde jeg bedst kan beskrive lyden er at harddisken på en eller anden måde går lidt på standby og når jeg så fx åbner "denne computer", skal den lige starte op før "denne computer" vises, hvilket godt kan tage 2 sekunder.

En anden måde at beskrive lyden på er: Hvis nogen har en ekstern harddisk, så kender de lyden når man sætter strøm til og kan høre harddisk begynde at spinne.

Håber nogen kender til problemet og måske har en løsning.

På forhånd tak

Hilsen Daniel
hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 21:22:10
Svar/Indlæg:
7263/260

Jeg havde også engang en Maxtor disk som gjorde det samme, få dage senere døde den. Den blev sendt til RMA og fik byttet den.

netkoen

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2008 22:13:15
Svar/Indlæg:
52/19
Rart at vide...

Har dog haft disken i snart et års tid og fungerer egentlig fint nok, når den ikke lige laver de der problemer.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2008 22:31:52
Svar/Indlæg:
2600/84
Undersøg om ikke vista et sat til at slukke harddiskene efter en 20 minutters tid hvis ikke de bliver brugt. Under strømindstillinger hvis du går ind hvor du stiller screen saver og trykker på den der "change power settings".

netkoen

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2008 22:48:25
Svar/Indlæg:
52/19
Den stod på 20 minutter, men tror ikke det løser problemet, da denne mærkelig lyd kommer op til flere gange..

Men nu er det slået fra, så holder jeg da lige øje med den.