Hvad angår køb af ting og sager på eBay, kan du (som tidligere nævnt) kigge i sælgerens karakterbog. Du bør i øvrigt være sikker på at sælger vil sende til Danmark, da mange amerikanske sælgere ikke sender ud af U.S.A. (Mener at have hørt det er en ren principsag, at de ikke vil sælge deres varer ud af landet).
Hvad told, moms og afgift angår, skal du (såfremt din vare bliver fanget i tolden) betale 25% i moms plus evt. told, som ligger på forskellige procentsatser alt efter hvilken type vare det er. Jeg vil tro at det ligger omkring 5-7%. Oven i det skal du regne 150 kr. i fortoldningsgebyrer til Post Danmark, som jeg i øvrigt synes er alt for dyrt.
Du kan være heldig at din vare ikke bliver snuppet, og du behøver ikke at opgive nogle oplysninger til Skat, det koster ikke ekstra om du selv fortæller dem om det eller om de snupper din vare i tolden.
Hvis du vil prøve at undgå tolden kan du få sælgeren til at sætte et værdimærke på pakken, (de plejer at gøre det) og få ham til at skrive en værdi der er under bagatelgrænsen her i Danmark (som vidst ligger på under 180 kr. eller sådan noget, undersøg det lige først), for så er sandsynligheden for at du skal betale told meget mindre.
Man skal lige gøre sig de overvejelser inden man køber fra et land uden for EU. Jeg blev slemt skuffet da jeg købte noget guitarudstyr der ovre fra. Jeg havde lige fået en ting fra eBay som kom uden at jeg skulle betale noget, men jeg fik så en ting, som jeg havde fået meget billigt, indtil jeg skulle til at betale 297 kr, 147 kr. til Skat og 150 kr. til PostDanmark. Jeg synes at de 147 til Skat for moms, o.s.v. er fair nok at jeg skal betale, men det gebyr fra Post Danmark gjore mig pisse sur.