Ebay og køb af solbriller +told og moms

Diverse d.  15. juni. 2008, skrevet af morteng
Vist: 1933 gange.

morteng

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 22:08:49
Svar/Indlæg:
242/71
Jeg over vejere at købe nogle solbriller via Ebay, da det vil gøre dem meget billigere
Ved dog ikke rigtig noget om hvordan ebay virker
Men hvordan er sikkerheden på ebay, er der store problemere med at få de vare man købe, eller at miste sine penge?

Og er der nogen der kan svare på hvor meget told og moms man kan risikere at få lagt oven på for denne vare
http://cgi.ebay.com/OAKLEY-JUL...
Unskyld men jeg ved ikek hvordan jeg laver direkte links
Dette er bare en forslags vare, der er masse af ligende i mange andre prisklasser
saiot

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 22:14:07
Svar/Indlæg:
7111/480
ham der sælger de solbriler du har kig på har en karakterbog der kan du se hvor mange hanler han har haft og om de var gode dålig eller hvad andre har at sige der har hanlet med ham betalingen forgår oftes via paypal som er et online betaling system med craditcar og det er sikret nok told og lgine må du høre andre om kan ikke huske det 🙂 du skal dog være opmækrsom på der er mange kopi vare på ebay ville aldri selv købe mækrevare på ebay så som tøj og solbriler og den slags 🙂

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 22:15:18
Svar/Indlæg:
4120/115
PostDK tager vist også omkring 200kr. oveni, bare for at opkræve tolden...

JensK

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2008 22:17:00
Svar/Indlæg:
452/80
1. Tjek hans "karakterbog". Se hvor mangle handler med solbriller vedkomne har lavet, og hvor meget possitiv raiting han har.

2. Når du køber dem, kan det godt betale sig at skrive til ham og byde "lidt" mindre end de han vil have for dem. Der har jeg sparet mange 100$ på efterhånden.

3. Bed ham om at sende dem tilbage til dig, som om brillerne har været til reperation. Så er det meget sjælent de tager told og afgift for tingende.

4. Du er på vej til at købe nogle super fede briller! 🙂

morteng

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 22:26:17
Svar/Indlæg:
242/71
Takker for svarene intil videre :)

Men hvor meget told og skat kan jeg resikere at der kommer på?

Og ja JensK kan kun være enig, men har kun fundet dem til 2980kr her hjemme intil videre, og syntes det er lige i overkanten :) så derfor er det jo tid til at søge et andet sted :)

JensK

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2008 22:44:43
Svar/Indlæg:
452/80
Præcists hvor meget er svært at sige. Reglerne for internet handel er at finde her: http://www.skat.dk/skat.aspx?a... men der står ikke nogle specifike tal, derfor er det stadig svært at sige. Jeg mener at de kan finde på at tage 25% af beløbet i moms, plus noget told osv. Der kan snildt løbe op i 50 % af det du har betalt for varen. Derfor er det vigtigt at du for den sendt som et par repererede briller, så du i teorien ikke har købt varen. Når du ikke har det, er der normalt ikke nogen problemer (Jeg har i hvert fald aldrig oplevet nogen)

chrown

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2008 23:11:03
Svar/Indlæg:
258/28
Hvad angår køb af ting og sager på eBay, kan du (som tidligere nævnt) kigge i sælgerens karakterbog. Du bør i øvrigt være sikker på at sælger vil sende til Danmark, da mange amerikanske sælgere ikke sender ud af U.S.A. (Mener at have hørt det er en ren principsag, at de ikke vil sælge deres varer ud af landet).

Hvad told, moms og afgift angår, skal du (såfremt din vare bliver fanget i tolden) betale 25% i moms plus evt. told, som ligger på forskellige procentsatser alt efter hvilken type vare det er. Jeg vil tro at det ligger omkring 5-7%. Oven i det skal du regne 150 kr. i fortoldningsgebyrer til Post Danmark, som jeg i øvrigt synes er alt for dyrt.
Du kan være heldig at din vare ikke bliver snuppet, og du behøver ikke at opgive nogle oplysninger til Skat, det koster ikke ekstra om du selv fortæller dem om det eller om de snupper din vare i tolden.
Hvis du vil prøve at undgå tolden kan du få sælgeren til at sætte et værdimærke på pakken, (de plejer at gøre det) og få ham til at skrive en værdi der er under bagatelgrænsen her i Danmark (som vidst ligger på under 180 kr. eller sådan noget, undersøg det lige først), for så er sandsynligheden for at du skal betale told meget mindre.

Man skal lige gøre sig de overvejelser inden man køber fra et land uden for EU. Jeg blev slemt skuffet da jeg købte noget guitarudstyr der ovre fra. Jeg havde lige fået en ting fra eBay som kom uden at jeg skulle betale noget, men jeg fik så en ting, som jeg havde fået meget billigt, indtil jeg skulle til at betale 297 kr, 147 kr. til Skat og 150 kr. til PostDanmark. Jeg synes at de 147 til Skat for moms, o.s.v. er fair nok at jeg skal betale, men det gebyr fra Post Danmark gjore mig pisse sur.