forskel på grafikort

Grafikkort d.  16. juni. 2008, skrevet af saiot
Vist: 225 gange.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2008 23:27:07
Svar/Indlæg:
7111/480
ja ved det har været oppe og vene før og der bliv det vis der ikke er men kan det passe.
der ikke er forskel på grafikort fra de bilig navne club 3d og ligne til de dyre er fordi jeg så den her slags tråd hvor sælger siger hans kort for mere størm http://hwt.dk/forumthread.aspx... så tænkte så må der jo være

og også det jeg selv tro for bare fordi de bruger samme gpu er det ande jo ikke ens det er vil lige som bunkort alle bunkort med X48 chipset OC jo ikke lige godt så kan det vil godt betale sig at give mere for et GFX vis man vil OC det ?

ps det er ikke for at sjenere sælger i ovenståene tråd vis han ønsker linket skal væk så bare send en pm 🙂
Notika

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2008 00:39:13
Svar/Indlæg:
649/37
Der har før været tale om frasortering fra AMD/ATI's side, hvor nogle producenter får de gode chips, mens andre får nogle lidt ringere. Jeg skal dog ikke kunne sige om dette er sandt, men spændende er det da.

Men sælger skriver jo bare at det med sikkerhed kører bedre end nogle af de andre billige kort, eftersom han har et vildt overclock på det.

Udover det er hans kort jo også udsat for pinmod/voltmod af riska, samt en masse andre tweaks, så derfor vil det da helt sikkert bruge mere strøm end andre HD3870 kort 🙂

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2008 09:17:30
Svar/Indlæg:
3410/199
Mig bekendt er der jo også forskel på, hvilke komponenter producenterne sætter på kortene. Det ændrer dog imidlertid ikke ved, at det i 90% af tilfældene bedst kan betale sig at købe det billigste kort i den pågældende serie. Du skal jo regne med, at der faktisk er en del brugere her på siden, som ikke overclocker deres grafikkort - ellers ikke går særligt meget op i det.