TV-out Geforce 5500fx kan ikke vise pal/b

Grafikkort d.  17. juni. 2008, skrevet af zydy
Vist: 201 gange.

zydy

Overclocker
Tilføjet:
17-06-2008 17:00:52
Svar/Indlæg:
2/1
hejsa. jeg har et problem med mit tv-out. Det har virket fint i windows xp, men så da jeg for nyligt installerede vista kunne jeg ikke længere få lov at ændre indstillingerne for signalet. som standard går jeg ud fra at geforce driverne står til at levere ntsc, men mit tv ville helst, hvis det kunne blive pal/b. da det ellers ingen farver viser. i nvidia control panel kunne jeg i windows xp under menuen finde noget der ligner "change signal & hd format", men control panel i vista har ikke den valgmulighedhed. så problemet er nok at nvidia control panel er låst til begynder indstillinger eller lignende. synes jeg har søgt alle forums og kan ikke finde noget. håber der er nogen der har haft samme problem, eller bare ved hvad der er galt?
Sedl

Overclocker
Tilføjet:
17-06-2008 17:11:40
Svar/Indlæg:
260/3
Nu kender jeg ikke resten af dit system (du ku jo evt. udfylde din profil) men hvis systemet matcher dit grafikkort burde du måske holde dig til XP .

Tror du får svært ved at få det til at køre i Vista da gamle drivere der passer til dit kort
sikkert ikke understøttes fuldt ud i Vista.

Ved svaret ikke er specielt brugbart men det er min umildbare vudering.

Men Good Luck ellers.

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2008 17:54:42
Svar/Indlæg:
3577/353
prøv at hente et program der hedder ultramon så skulle det virke...

men forøvrigt Geforce 5500fx + Vista er ikke en god kombination

zydy

Overclocker
Tilføjet:
17-06-2008 18:12:09
Svar/Indlæg:
2/1
tak for svarene. nej ved godt det ikke er den bedste kombination, skal siges det er til et mediacenter så det er det eneste jeg kræver til den. og med 256mb kan den sagtens køre det visuele. men tror måske du har ret i det med at det er ældre drivere. og den nyeste blev opdateret i 2006 fra nvidia. men prøver lige det ultramon der. hvad så end det gør

zydy

Overclocker
Tilføjet:
17-06-2008 18:57:15
Svar/Indlæg:
2/1
ultramon løser ikke problemet. du spurgte til systemet, er ikke helt sikker på detaljerne. men det er en amd 2400+@2ghz 256+128mb sdram. kunne man måske finde det et sted i regedit og bare lave det om der? det er det eneste problem der skal løses resten virker upåklageligt...