Efter en lang og besværlig krig med nuværende lydkort (SB audigy 1 ) og få det til at virke i vista, er jeg nu på vej efter nyt lydkort, med en mikrofon indgang der virker i vista.
Nogle der kan give et forslag til et lydkort i en prisklasse ca 300 max 400 som virker i vista og måske har erfaringer med, har brug for en mikrofon indgang der virker og har jeg måtte opgive med mit audigy 1 kort desværre.
Jeg har kun hørt godt om Creatives X-FI Xtreme Gamer kort, de koster vist omkring 500 kr. Jeg har også nogle problemer med mit Audigy 2 ZS i vista, så jeg har også tænkt på at skifte det ud med X-FI Gamer kortet.
Jeg ved ikke hvor stor forskellen er, men der skulle være hørbar forskel på Gamer-kortet og de tidligere Audigy-modeller. Jeg tror det hele kommer an på hvad du skal bruge kortet til. En spillecomputer eller et mediacenter eller noget andet?
Jeg ville regne med meget stor forskel ift. onboard. Jeg ville nok tage enten Xtreme Music eller XtremeGamer, da det er dem jeg har hørt bedst om, med Xtreme Gamer som det bedste.
Jeg har selv Soundblaster Audigy og der er da ingen problemer og jeg kører selv med Vista og microfon stikket duer også fint nok.. Jeg er måske bare en af de heldige som har intet problemer med mit lydkort sammen med Vista 😛