Problemer med installering af Vista

Diverse d.  18. juni. 2008, skrevet af UGP
Vist: 210 gange.

UGP

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2008 19:24:20
Svar/Indlæg:
301/42
Jeg har lige skiftet kabinet og sat en ny HDD i (samsung 750 F1).
Så ville jeg installere vista home premium på den nye hdd, som også er den eneste jeg har i.

Sætter selvf. bios op til at boote fra DVD, men de første mange gange skriver den "CDBOOT: Couldn't find BOOTMGR".

Så prøver jeg så en XP cd jeg havde og den går igang med at installere, men installere ikke færdigt, da den åbenbart ik lige gad registrere mit tastatur, så kunne ik rigtig komme videre.

Bagefter prøvede jeg så Vista igen, men nu står den bare og "tænker", der sker ikke en skid, det samme sker med XP nu 😕

Hvad kan der være galt?
Jeg har stadig min gamle hdd med vista osv. på, men ville bare gerne bruge min nye hdd alene.
Nu er min gamle med IDE kabel, hvis jeg så skal sætte den til også, skal jeg så bare gøre som normalt, med det "øverste" stik i DVD og det næste i HDD?

Skal siges det er en OEM version af vista, hvis det gør noget.
MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2008 19:44:00
Svar/Indlæg:
3577/353
pil 2 gb ud af maskine indtil du har installeret 🙂

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2008 19:45:26
Svar/Indlæg:
8555/439
#1 super,også min ord 🙂 da jeg så den tråd.

UGP

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2008 20:04:50
Svar/Indlæg:
301/42
Sker stadig INTET med 2gb ram 😕

For at være sikker, hvad skal jeg sætte mit dvd-drev til, master eller Slave? Og er det ligemeget om den kommer i den øverste eller midterste (mit IDE kabel)?

Er der ellers andet? Det er sgu mærkeligt der intet sker nu.

UGP

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2008 21:31:50
Svar/Indlæg:
301/42
Nogen der kan hjælpe? ALT for nedern der her, giver jo ingen mening, at der slet ikke sker noget.

UGP

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2008 21:46:57
Svar/Indlæg:
301/42
Prøvede lige at tage min gamle HDD, og sætte til via IDE kabel og tage sata stikket ud, men den gør det samme, der hvor den skulle gå videre til at loade windows sker intet. Bare en sort skærm, hvor der er sådan en ting der blinker i venstre side.

Så skriver den efter lidt at jeg skal tjekke om mine boot settings er iorden, og har sat den til at boote med HDD 1. Og dette omfatter når jeg bruger den gamle HDD:

EDIT

Jeg prøvede lige i bios at vælge " Configure SATA as AHCI" og med Vista fik jeg den der fejl igen "CDBOOT: Couldn't find BOOTMGR "men med XP, kom jeg videre, men så der førsta gang hvor man kan vælger at forsætte eller reparere, sagde jeg forsæt, men så sagde den at der ikke var sat nogen HDD til ???? ☹

Er det noget i bios jeg skal lave om?

Hvis jeg vælger som Configure SATA as IDE, kan jeg sagtens se hdd i bios, men så er det bare det ikke kommer videre efter man har trykket boot fra cd-rom.