Linux er ikke en nær så stor trussel som MacOsX, Mac er 100 gange lettere end Linux, 100! og det er den samlede pakke og følelse der gør forskellen.
Det sjove er så, at de virkelige linux fans, prøver at forklare os andre at vi skal bruge Linux, men de vil helt sikkert ikke kunne lide resultatet! Hvis Linux får bare lidt fodfæste, vil resultatet blive: Virus, spyware, langt mindre avanceret udadtil=lettere brugerflade, og måske det "værste", de vil ikke længere føle sig specielle!
Hvis Linux var et ordentligt alternativ, så ville jeg ikke tøve et sekund med at bruge det. Har i løbet af de seneste år, prøvet det flere gange med forskellige dist. og bedste resultat fik jeg med ubuntu som er det seneste jeg har prøvet. Har også kørt mac os x i en god tid, men endte som regel med at have parallels åbent hele tiden, og da mac book så gik i stykker (var til rep i 6 måneder, tak apple) valgte jeg at købe Windows igen pga. dårlig service og igen, brugte jo Windows på mac'en hele tiden.
En del af den dårlige oplevelse kommer af, som også er et af argumenterne fra linux/mac brugere, at programmer mv. er skrevet til Windows. Men så er det jo godt vi i dag ser en standardlisering og modenhed på internettet som der hidtil ikke har været. Fx software på nettet er også en trussel mod OS som det er i dag.