Trådløs USB dongle installeret, men virker ikke! Vista?

Litteratur d.  20. juni. 2008, skrevet af Overbuary
Vist: 570 gange.

Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2008 20:42:03
Svar/Indlæg:
1762/50
Ja.. i må godt hade mig nu 😛

Det her er den 3 tråd på 2 dage. Jeg har bare irriterende mange problemer med min nye stationær.
Problemet ligger i, at jeg skal have installeret et USB trådløst netkort i Windows Vista Ultimate 64-bit SP1 og det vil bare ikke som jeg vil!

Jeg har en D-Link DWL-G122 C1 (Ralink Chipset), hvor driverne til Vista både ligger på den medfølgende CD og på nettet. De er kombitible med Vista x64.

Jeg har også en SMC WUSBT-G-EU (Atheros 5523 Chipset) Der ikke er Vista kombitibel. Derfor bruger jeg D-Link'en.

Jeg har brugt de nyeste drivere fra D-link selv og installeret dem, Vista finder donglen og siger "er klar til brug" den findes også i Enhedshåndtering. Jeg kan bare ikke finde noget net. Sætter jeg donglen i min bærbar (Win XP Pro SP3 og MAC OSX 10.5, begge styresystemer vil gerne med donglen) der står PRÆCIS ved siden af for jeg 4 ud af 5 streger signal. Har også trukket forlængere hend mod Accespointet, den finder INTET!


Et længere sted inde i Netindstillingerne i Vista kan jeg finde noget med "device not found" selvom enhedshåndtering sagtens kan se den. Prøvede også at installere NetStumbler og den kan heller ikke se kortet.

Har prøvet 117 forskellige drivere og BIOS indstillinger. Har også prøvet at formatere og SKAL nemlig have den til at virke, før jeg kan komme på nettet, så kan ikke engang få Windows Update igang, da jeg er på noget kollegtivt VPN net 😕


Please help :'-(
Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2008 23:58:16
Svar/Indlæg:
1762/50
Seriøst? Ingen der kan hjælpe!

Det sux ikke at kunne have net på min nye maskine 😕