Der er da godt nok ved at være startet en brokke-trend der vil noget i den her tråd 😐
#15
Nu er jeg ikke meget for at tale nedladende til folk, men jeg syntes godt nok ikke der er meget fidus i at udtale sig om noget man ikke har en dyt-fis forstand på, og oven i købet indsætte et link, der beviser at du "overhovedet ikke har fattet hvad FSAA går ud på...."
"Modern graphics cards usually support some method of full-scene anti-aliasing (FSAA) to help avoid aliasing (or "jaggies") on full-screen images. The resulting image may seem softer, and should also appear more realistic. One tried and true method of avoiding or removing aliasing artifacts on full-screen images is supersampling."
"Full-scene anti-aliasing by supersampling usually means that each full frame is rendered at double (2x) or quadruple (4x) the display resolution, and then down-sampled to match the display resolution."
"In general, supersampling is a technique of collecting data points at a greater resolution."
Please uddyb hvad det er du mener der er så forkert ihh. til det der står i artiklen. Du skal være velkommen til at copy/paste herfra, og sætte streg under de ord, eller passager du mener er usande:
Står for Full Scene Anti-Aliasing, og er med til at give en fiktiv højere opløsning end det ellers ville være muligt. En egenskab der især er en fordel på fladskærme der kun har en til to ægte-opløsninger. 4x, står for 4 gange så mange pixels, og det giver sig til syne på skærmen som få eller ingen blinkende pixels, og ingen ujævne og hakkede kanter.
HD 2900 har standard op til 8xFSAA men en ny speciel type gør at man kan nå helt op til 16xFSAA (dog kaldet CFAA). Metoden er reelt lidt fræk, da den enkelte pixel bruger sine nabo-pixels til at beregne sin egen farve. Så det er reelt at snyde lidt, men må indrømme at det fungere ganske godt, og at ydelsen faktisk er god.
Mvh. Mads 🙂