->#1
Jeg bryder mig også generelt bedre om mindre kort.
Men faktisk synes jeg,at HD3870X2 var(og stadig er) et rigtig godt kort. :yes:
->#2
Selve blæseren på HD2900 og HD3870X2 er akkurat den samme - eneste forskel er, at blæseren på HD3870X2 generelt kører langsommere, end den gjorde på HD2900XT, som var rimeligt støjende.
Erfaringsmæssigt ved jeg, at den primære GPU på HD3870X2 har det med at blive langt varmere end den sekundære, hvorfor en heatpipe vil hjælpe en hel del. Du skal dog tænke på, at det er omkring 100W varme mere køleren skal flytte, set i forhold til HD3870X2, hvis de 157W TDP pr. GPU holder stik.
Men som sagt kan AMD/ATi jo vælge, at neddrosle frekvens og spænding, og gøre det mere strømbesparende og støjsvagt - det samme kan nVidia gøre med GTX280/260. Dog tror jeg ikke umiddelbart, at vi får et nyt dual-GPU kort at se fra nVidia før, at GTX260/280 kommer med 55nm's transistortæthed.
Men ja, man ved aldrig. Det er jo et enormt dynamisk og hurtigt udviklende marked. 🙂
->#4
Der tager du fejl - DDR4 og GDDR4 er ikke det samme.
DDR 4 kommer sikkert om en 2 års tid, mens GDDR4 har været ude længe, og været brugt på bl.a HD3870. Men da GDDR4 er ret dyre, og ikke særligt meget bedre end GDDR3, bliver det GDDR5 der for alvor tager over for GDDR3.