AMD lover endnu bedre Linux-støtte

Litteratur d.  22. juni. 2008, skrevet af Stensgaard
Vist: 702 gange.

Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2008 02:01:39
Svar/Indlæg:
2620/327
I løbet af det seneste år har driverne til AMDs grafikkort gjort enorme fremskridt - AMD lover, at det bliver endnu bedre.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
jmose
 
Moderator
Tilføjet:
22-06-2008 08:44:25
Svar/Indlæg:
3863/538
Spændende!! :yes:


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2008 08:57:18
Svar/Indlæg:
7263/260
Wow, lyder da som om de har fat i noget der :yes:


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2008 10:52:19
Svar/Indlæg:
3943/44
Det er helt sikkert en god ide, da det ser ud til at Linux kommer til at stige en del i succes.
Linux har en god grundplatform, der mangler stadig nogle småting, men de begynder at komme.
Personligt savner jeg at alle musens knapper virker out of the box.
Ja så er der lige det med native support af flere programmer, men tror også det kommer, rygterne svirer jo en gang i mellem.

Til langt de fleste computer brugere kan Linux i sin nuværende tilstand jo fint opfylde deres behov.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2008 12:11:41
Svar/Indlæg:
2576/125
Interessant tiltag. Har selv overvejet linux, men siden jeg alligevel spiller en del har jeg valgt Windows. Men hvis det her medføre en øget understøttelse af Linux i spil vil jeg da helt sikkert overveje det igen. Plus det er gratis. 😀


draeberg
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2008 12:31:57
Svar/Indlæg:
79/10
Jeg tror godt at vi kan regne med en øget understøttelse. Jeg har lagt mærke til at mange store producenter som Asus og andre ligger Linux drivere op. Og nu da ATI er med på den bliver det da endnu mere spændende.

Har selv kørt med Ubuntu Fiesty Fawn et stykke, overvejer at hente det nye. Det er rigtig godt, synd det bare ikke kan så meget som Windows.


Kvens
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2008 16:23:07
Svar/Indlæg:
337/45
Linux kan blive et rigtigt godt alternativ til Vista og XP.


draeberg
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2008 17:01:30
Svar/Indlæg:
79/10
Grafisk har de ikke noget at komme efter, for selve den almindelige brugerflade er meget flot og det kan konfigureres meget let. Desuden er der Beryl Project med i den nyeste version af Ubuntu som giver nogle helt fantastiske effekter, som efter min mening er Vista overlegent - og det kræver ikke engang særlig meget hukommelse...

Tjek link: http://www.beryl-project.org/

Og en lille video med dets virke: http://youtube.com/watch?v=1ny...


janportugal
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2008 19:46:19
Svar/Indlæg:
64/0

Det er blevet forlangt af de større computerfabrikanter, at hardwareleverandører også skulle lave drivere til Linux. Det er jo big bussines, så de fabrikker vil jo ikke risikere at komme bagud.

#3
Virker alle knapper out-of-the-box i Windows ? Eller har du installeret drivere ?
#4
Du kunne jo overveje at dualboote.
Brug din Windus til spil og ikke andet - så undgår du jo også virus osv.
Brug Linux til alt muligt andet, som f.eks. websurf, e-mail, tekstbehandling osv. osv.
#5
Hvad er det, som Linux ikke kan, men Windows kan?
#6
Linux ER et godt alternativ.
#7
Beryl fusionerede med Compiz for et stykke tid siden, hvor de har opnået fantastiske resultater.:
http://en.wikipedia.org/wiki/C...
http://www.compiz-fusion.org/


draeberg
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2008 19:49:14
Svar/Indlæg:
79/10
#8 Spilunderstøttelsen jeg hentyder til.

Anede ikke Compiz og Beryl fusionerede!


janportugal
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2008 19:55:04
Svar/Indlæg:
64/0
#9
Der er masser af spil til Linux, og mange af de store (ikke helt nye) findes til Linux - men de sidste nye spil er jo skrevet til Windows, så der går jo et stykke tid.

Personligt ville jeg - i stedet for at købe en masse unødvendigt hardware til alm. computerbrug - købe en Playstation eller en anden gamebox til spil.


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
22-06-2008 22:06:48
Svar/Indlæg:
646/62
Linux er slet ikke brugervenligt på nogen måde for almindelige brugere.

Du skal stadig have en del skills og kendskab inden for computer før det overhovedt er værd at overveje. Men ja jeg synes også godt om Linux - men holder mig helt sikkert til windows det næste lange stykke tid..


janportugal
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2008 23:26:41
Svar/Indlæg:
64/0
#11
Det med brugervenligheden må du gerne uddybe lidt.
Da jeg installerede Linux første gang i marts 2006, brugte jeg ca. 40 minutter på installationen, og så var alt sat op med kontorpakke (OOo), printer konfigureret, grafikkort og alt muligt sat op klar til at arbejde.

Alle mine installerede programmer er inddelt efter kategori som f.eks: Internet, Kontor, Multimedie, Grafik osv.
Jeg kan oprette en anden bruger og endvidere vælge et andet sprog til denne (min kone er portugiser, så hele hendes brugerflade er på portugisisk).
Jeg har pt. 4 virtuelle skriveborde i stedet for kun ét overfyldt.
Alt mit installeret software bliver opgraderet automatisk.

Det eneste jeg ikke kunne gøre uden kommandolinjen var at installere et script, så jeg kan se DRM-beskyttede DVD-film, hvilket bl.a. skyldes Microsoft, der jo indledte en retssag mod en 14-årig norsk gut, der lavede dette script, da han ville se sine egne købte DVD-film på hans Linux-PC.

Hvor er det lige, at brugervenligheden mangler?


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2008 11:27:42
Svar/Indlæg:
646/62
12#

Tja. okay der vi så forskellige. Jeg finder personligt linux mere rodet, mere besværligt og ringere rent tema mæssigt end windows ..

Jeg vil ikke uddybe det. Men okay, jeg siger ikke linux er noget lort .. for synes bestemt om det.. Det kørte os på min ps3 i sin tid 😀


GeGandhi
 
Overclocker
Tilføjet:
23-06-2008 14:16:44
Svar/Indlæg:
22/8
ja først kom der et mac mærke også et linux mærke.. det tegner på en lys fremtid for os der ikke bruger windows.


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 15:39:05
Svar/Indlæg:
2620/327
#15 Ja, der er flere valgmuligheder - og det er jo godt for alle 🙂

Jeg har også bestemt mig for, at jeg skal prøve BSD