Hvad kunne forbedres til min nye side?

Hyggehjørnet d.  23. juni. 2008, skrevet af anru2007
Vist: 509 gange.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 14:42:28
Svar/Indlæg:
5891/423
Hej.. jeg har oprettet et rigtig lille privat firma, hvor jeg hjælper andre med computere, så jeg vil gerne spørge hvad jeg evt, kunne forbedre. Kritik er også velkommen 🙂

www.computerhjaelp.tk
Boka

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2008 14:55:49
Svar/Indlæg:
170/29
Det hele virker meget usæriøst! Meget bedre at lave en hjemmeside selv, eller i det mindste have en hjemmeside som du selv har lagt op istedet for det der .tk pjat!
En anden ting er at der hvor du vil bygge en pc, skal du have info om hvad computeren skal bruges til istedet for kun pris.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 14:57:35
Svar/Indlæg:
5891/423
#1 så meget g33k er jeg heller ikke 🙂
men skal nok rette noget

Pede

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2008 15:17:14
Svar/Indlæg:
22/6
Hej
Jeg syntes dit budskab skal ud på første side. Der burde stå nogen af de services som du yder.F.eks det som står under teknikerhjælp. Når man logger sig skal man omg. kunne se hvad du har at byde på. Siden med computere/priser skal ændres til hvad skal I bruge computeren til. Undlad priserne men antyd at I har gode priser som opgives på foranledning og budgetpriser kan opgives pr. tlf. eller mail. Samtidig hvis dette skal være din primærer indtægtskilde så er en hjemmeside ikke nok. Canvas... canvas og atter canvas. Gå efter mindre firmaer / enkelt personfirmaer De har som regel ikke egen IT-afdeling. Fjern priserne. De er latterlig billige. Det bliver opfattet som useriøst at være så meget billigere end "professionelle" konsulentfirmaer der uden at blinke tager 1500,- til 2000,- pr. time og husk det er nemmere at starte højt og så yde rabat, end at starte lavt og så hæve priserne. Er priserne inkl. moms??

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 15:21:29
Svar/Indlæg:
5891/423
jamen, husk dog at jeg er 16 år.. 😛 , #3 men tak skal du have... 🙂 for dit bidrag 🙂

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 15:22:00
Svar/Indlæg:
1581/5
jeg vil sige der mangler billeder af damer med bare bryster - det skal der være på enhver hjemmeside med respekt for sig selv.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 15:31:59
Svar/Indlæg:
5891/423
#5 tag dig sammen 😉

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 15:33:34
Svar/Indlæg:
2145/218
Priserne skal jackes meget op ellers virker det som en amatøragtigt. Sørg for at have meget afklaret forhold omkring hvad du kan tilbyde som ingen andre kan tilbyde.

Jeg er meget ked af at sige det her men den type "forretning/virksomhed" du har gang i her er bedst tjent med at have et sted hvor kunderne kan henvende sig. Det vil sige butik eller lokaliteter, dette er en usædvanlig svær branche at starte i fordi der er mange om buddet.

Inden du for alvor går i luften skal du skifte til et DK domæne hvis du spørger mig.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 15:35:23
Svar/Indlæg:
4156/111
*Hvad vil De gerne bestille
Virus rensning(200 DKK)
Have samlet en ny computer
Computer reparation(100 DKK/time)
Vejledning ( 75 DKK / Time)
Internet hjælp (100 DKK / time)

Definer hvad man får for pengene til hver enkelt! Evt. ved at lave dem til links som man så kan trykke på, og få en smøre om hvad der sker og evt. hvor lang tid det enkelte plejer at tage. Giv eksempler på dette

Og så skal du skrive i hvert fald en 15 linjer lang introduktion på forsiden, delt op i afsnit, som fortæller om hvad dine færdigheder er, og hvad man kan få hjælp med osv. Få det til at fylde noget, så man rent faktisk lægger mærke til at der er en tekst 🙂

Derudover vil jeg nok også sænke skriftstørrelsen af adresserne osv. under "Kontakt". Evt lave farven om til alm sort.

Før du køber Deres nye pc.

Evt. lave en rubrik mere hvor kunderne skal skrive en kort forklaring på hvad deres computer skal bruges til 🙂

Bare lidt forslag! 😎

Grislum

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2008 15:42:17
Svar/Indlæg:
302/31
Og bare det at henvende sig til folk som "De" og "Dem", det er altså ikke noget der fænger. 😉

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 16:37:32
Svar/Indlæg:
2959/206
F.A.Q. < Du mangler punktum efter Q'et..

Kontakt starter med lille "K"

Evt. lav en titel på hjemmesiden så der ikke bare står computerhjaelp.tk.. Evt. lav den til "Computer Hjælp"

Hvis det er noget du vil videre med så drop .tk og køb dig et ordentligt domæne, koster sku ikke meget.. 300kr for oprettelse og brug i et år eller så'n..

Kigger lige lidt mere igennem senere..

Stumpii

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 16:47:18
Svar/Indlæg:
1541/132
Meget uprofessionelt. Stavefejl efter stavefejl. Og tør os væde på at du ikke har fået en skriftlig tilladelse fra producenterne til at bruge deres billeder? HUSK copyright loven. Kan godt være du markedsfører deres produkter, men skriftlig tilladelse er nødvendig. Det ser alt i alt meget rodet ud. Alt det med .tk og alt muligt, væk med det, får et .dk.

Evt. få en erfaren til at lave din side istedet for sådan noget der, 🙂

Ikke for at disse dig, bare for at hjælpe. :yes:

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 16:47:32
Svar/Indlæg:
5891/423
#10 det med titlen har jeg lavet men det virker kun i ff

Blach

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2008 17:01:52
Svar/Indlæg:
39/1
Blev nød til at oprette en profil for lige at give dig et par råd med på vejen. Kan kun sige godt initiativ, og håber du hænger i, for det er noget der kræver meget arbejde at starte et "firma" af denne type op fra bunden.

Mht. din hjemmeside så bør du virkelig få en til at læse den igennem for korrektur, da der er mange fejl der lige springer ud. F.eks. skal der ikke noget punktum efter et "?", derudover er der også fejl i nogle endelser der kan virke meget distraherende og ugennemført samt en del stavefejl. Så sørg lige for at få det hele læst igennem en ekstra gang, helst af en anden, inden du "smider" det op på siden. Det er især vigtig ikke at have nogle fejl i éns menubar, du har lige fået et "k" for meget i tekniker, så det kommer til at lyde som om man vil bestille en teknik hehe 🙂
En besøgstæller virker meget uprofessionel ligeledes, og den har ikke rigtig nogen værdi for kunden. Så drop den, du burde gerne selv kunne se hvor mange besøgene der har været uden denne tæller.
Menupunktet "F.A.Q." er ligeledes meget værdiløst, og her ville jeg personligt slette dette, og lave et punkt der hed "ydelser" og herefter komme med en beskrivelse af disse.
Ved ikke helt om det næste jeg vil kommentere bare er mig, men synes det virker dumt med et forum, hvor du gratis? Vil hjælpe folk med deres problemer.

Håber ikke det her kom til at lyde som flame, for det er det bestemt ikke ment som, derimod kritik af din side, og jeg håber det er noget du vil tage til dig, og betragte som hjælp 🙂 Kan herefter også kun tilslutte mig de andre, når de siger få dig et ordentlig .dk domæne, ikke alene kører din side på det .tk meget langsom, det er ligeledes utrolig svært at viderebygge og administrere en sådan side.

Men fortsat held og lykke med det, håber du/I har lagt en plan om hvordan I vil hente jeres kunder, en ide kunne være opslag i de lokale supermarkeder, lokalavis eller mund-til-mund metoden 🙂

Mvh.
- Blach

EDIT: Hvad står NA egentlig for?

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 17:05:06
Svar/Indlæg:
5891/423
#13 tak for respons.! 🙂 Jeg skal nok lige rette det hele. Vi har smidt 400 løbesedler rundt. Så kunder har vi nok af indtil videre.. Vi fik7 kunder første dag.. 🙂

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 17:12:24
Svar/Indlæg:
2959/206
<title> </title>?

Kan se at i kildekoden for jeres index der står der:
<title>computerhjaelp.tk</title>

Evt lav jeres meget store banner lidt mindre? og lav det om så det linker tilbage til forsiden?
Muligvis fjern det store "VELKOMMEN" så det ikke står på alle sider?
Eller, smid det ind i jeres banner og så som sagt lav det til et link.

Blach

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2008 17:21:52
Svar/Indlæg:
39/1
Det var så lidt, godt at vide I allerede har fået jeres første kunder, tillykke med det, så gælder det bare om at lave et godt stykke arbejde for dem 🙂

Kan godt se I vil kunne få noget success med denne forretning, det I nok skal trække på, er at I kan give kunden mere værdi for pengene samt en smertefri installation af f.eks. nyt hardware og derudover en god personlig betjening. Jeres hovedkonkurrenter med henblik på samling af ny computer er vel de store elektronikkæder der sælger færdige systemer, så det er her i skal skille jer ud, ved at gå frem og sige I kan give kunden langt mere for pengene, til dels bedre kvalitet i form af komponenter og en hurtig og smertefri vejledning/reperation ved problemer.
Vil også tro samling af computer samt reperation, vil blive jeres største indtjeningskilde, så det er nok her i skal sørge for at bruge mest energi ved markedsføring, herudover kan jeg også se julen og konfirmationsperioden som rene guldgruber for jer, det gælder bare om at skaffe forældrenes tillid (hvilket en god hjemmeside kan være med til, samt god omtale selvfølgelig). 🙂

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 17:29:34
Svar/Indlæg:
5891/423
#16 takker 🙂
#15 rettet

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 17:39:11
Svar/Indlæg:
5891/423
NA Står for mit og min vens navn.
Nikolaj og Anru 🙂

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 17:41:05
Svar/Indlæg:
4156/111

Det ville måske være en god idé at fremhæve så 😉 I værste tilfælde kunne det jo blive set som "N/A" Not Available 🤣

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 18:05:12
Svar/Indlæg:
2263/135
Det første som lige springer i mine øjne er baggrunden. Den ser ik så godt ud i forhold til resten af siden. Måske en ensfarvet farve. Hvis eller sort. Får mere øje på baggrunden end resten af tingene og så bliver jeg træt i øjenen af den.

Ellers har jeg ik lige set resten igennem.
Men skal nok komme med noget hvis det er.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 18:20:48
Svar/Indlæg:
2959/206
Jah, skift den tilbage til den gamle baggrund, den der den er fanme forfærdelig.. Bliver helt distraheret og irriteret af den..

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 18:29:12
Svar/Indlæg:
5891/423
gjordT 😀

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 19:05:58
Svar/Indlæg:
2959/206
Bare for at spørge.. Ved heller ikke hvad reglerne er når man er under 18..
Men er i registeret? Der skal jo betales skat af hvad i tjener osv osv..

Alt det der?

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 19:27:45
Svar/Indlæg:
5891/423
vi er under 18, og vi skal ikke betale skat, så længe vi tjener under 20k om året, har snakket med skat

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2008 19:42:18
Svar/Indlæg:
2959/206
Ah, fair nok 🙂

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2008 19:55:25
Svar/Indlæg:
940/111
Ikke lige læst alle posts/comments men at siden er .tk er uprofessionelt, lidt ligesom selvstændige håndværkere med en @hotmail.com mail.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2008 21:52:02
Svar/Indlæg:
1317/46
#24, det skal stadigt registreres hos skat at i tjener penge, ellers er det sort arbejde

Det er 6 dage siden sidste svar, og der mangler stadigt korrektur, det meste tekst er knudret og fyldt med fejl, det er muligt i får syv kunder, men jeg ville personligt ikke bruge dig, for din side vækker ikke tillid, udover gramatikken er der følgende fejl:

1. hvem står bag siden, hvad er jeres baggrund, når jeg bestiller en teknikker hos TDC forventer jeg at få en professionel teknikker, men jeg kan ikke se noget om jeres baggrund, så der mangler en beskrivelse af siden, og folkene bag.

2. I går i detaljen med en pre bygget computer, men folk der kan få noget ud af detaljerne bygger selv deres computere, og kender edbpriser, hwt, shg osv, så det er ikke dem i får fat i. Forvent at 8800gt ikke er et kort for førstegangsbrugeren eller novicen.

3. Under ITbegreber(eller IT-begreber ikke to ord), henvis til firmaerne ikke wikipedia. Desuden er beskrivelserne alt for tekniske, rodet og inforstået, folk her fra siden forstår det sikkert, men vil finde de oplysninger enten her på hwt, eller andre sider. Hvis jeg kun lige har hørt om internettet, eller aldrig har brugt andet end teksbehandling, så ved jeg ikke hvad 2,3 eller 4 kerner i en computer er, og jeg bliver ikke klogere af teksten!

4. Definer jeres målgruppe, tag udgangspunkt i jeres syv nye kunder, og tilpas hjemmesiden efter dem

6. som andre skriver lav jeres egen side, men fordi det kan tage lang tid, så få læst korrektur på jeres nuværende side

7. Husk copyright, som der også tidligere er skrevet, tag jeres egne billeder