Ubuntu - Mac OS X look-a-like

Software d.  24. juni. 2008, skrevet af NoNig
Vist: 424 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2008 13:33:23
Svar/Indlæg:
23132/740
Så fik jeg smidt nyeste Ubuntu ind på maskinen. Der er dog lige en tilvænningsperiode, men det kører rigtig godt. Jeg skal lige fatte at få WINE til at fungere, men ellers så savner jeg kun mit Photoshop (og nej, Gimp er IKKE et alternativ).

Det er nu lykkes ret godt, at få Ubuntu til at ligne Mac OS X (leopard), men der mangler et par fundementale ting.

En af dem er, at docken ikke rigtigt virker efter hensigten, det samme gælder menubaren i toppen. Derudover, så mangler jeg et par Mac OS X ikoner (se eksempelvis papirkurven).

Så, hvis der sidder en eller anden Linux-haj derude, som ligeledes har fiflet lidt med Compiz (og hvad det nu ellers hedder det hele), så lad mig lige høre fra dig.

PS.: FireFox 3.0 - har også lidt problemer. Bla. med HWT

mhornstrup

Overclocker
Tilføjet:
24-06-2008 19:18:02
Svar/Indlæg:
119/36
mhm, der findes jo mange version af de "docks", man skal jo bare have det rigtige skin til det 😳

jeg har også roddet med det i laaang tid, men jeg skiftede tilbage til XP skønt jeg ikke ville, fordi at wine hele tiden skabte sig når jeg skulle spille spil..

TB

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2008 19:50:06
Svar/Indlæg:
767/51
FF har samme fejl med hwt som Mac udgaven..

umagarz

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2008 20:21:30
Svar/Indlæg:
423/32
Nu ved jeg ikke om du tjekket det ud...
men her er hvertfald hjælp fra Wine's hjemmside til Photoshop CS2:
http://appdb.winehq.org/object...

CS3 er næsten håbløst:
http://appdb.winehq.org/object...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2008 23:45:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

I know... men jeg har aldrig rodet med Linux før, så det hele er ret nyt for mig. Jeg skal lige vænne mig til "sudo", "get" og generelt pakkesystemet. Det er faktisk en anelse stressende at gå fra Vista til Ubuntu. Især fordi man ikke skal genstarte hele tiden.

Anyways.

Jeg sidder og leger med det, og det hele er ret midlertidigt, indtil jeg får købt mig en ny systemdisk (640 GB F1'er). Hvem ved? Måske den skal deles i to partioner og så en omgang dual-boot. Det eneste ("praktiske") jeg anvender min computer til, er jo egentligt kun internet, hotmail, Photoshop, Premiere og deslige. Det er meget småt med gaming.

Det meste af dét kan klares i Ubuntu... 🙂

-> #2

... fedt 😐

-> #3

Jeg har tjekket det. Det er netop også grunden til, at jeg nok vælger en form for dual-boot. I hvert fald i første omgang. Om end ikke andet, så for lige at lege lidt med Linux, og lære det at kende 🙂