Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2008 21:39:26
Svar/Indlæg:
4230/89
hej, ved godt jeg måske kunne finde mere passende forums end hwt at poste på, men da jeg ikke rigtig bruger andre, kunne jeg ligeså godt spørge her 🙂
sagen er den, at jeg står og er ved at finde på et svendeprøve projekt(industriteknikker), det er ikke noget jeg er ved sådan akut, men prøver bare at forberede mig lidt 🙂
jeg er kommet op med den ide at jeg vil da lave en lille 4akset industrirobot, altså en fast monteret arm, der kan dreje/vippe om 4 forskellige akser...
men det kunne jo være rigtig sjov, hvis man så kunne få den til at bevæge sig automatisk, og her kommer min forespørgsel så...
for at kunne få den til at gøre det, skal jeg bruge 3stk små jævnstrøms motore, gerne lavgearede, der behøver ikke være takt-tæller, pulsgiver eller noget andet i, bare en motor, der kan køre begge veje.
og så skal de, fysisk, helst heller ikke være særlig store.
jeg har kigget(google) på en del RC sider, hvor man kan få sådan nogle små motore til omking 200kr/stk, hvilket er lidt i overkanten, da det jo bare er til skolen...
det samme er gældende for den lille cylinder(slaglængde på et par cm), som også koster i det prisleje...
så derfor ville jeg da lige høre, om der er nogen herinde, som evt har sådan nogle dele liggende, som de ville gå af med?