1: Det er altid dumt, at "bruge for mange penge", lige når man er flyttet hjemmefra. Der kommer altid små ekstraudgifter.
2: Tjek med dit forsikringsselskab, sæt dem ind i situationen og få evt. en nedskreven forklaring fra dem.
3: Jeg troede - og det er kun baseret på tro - at alle stik i en husstand, kunne levere 230 V 10 A, hvormed man burde gå ud fra, at dit stik skulle leve op til specifikationerne for vaskemaskinen.
4: Jeg troede, at de fleste vaskemaskiner krævede et kraftstik, men jeg tog åbenbart fejl.
Umiddelbart ville jeg mene, at det er din udlejer der skal sørge for, at lejlighedens stand lever op til de gældende krav (tjek evt. din lejeaftale). Men jeg tror samtidigt også, at det bliver dig der ender med at betale de kr. 775,-
Først og fremmest: Se at få betalt regningen. Du må nok en tur i banken, og snakke for din syge moster. Derefter må du finde ud af (i samarbejde med dit forsikringsselskab), hvem der skal godtgøre dig. Din udlejer vil, højest sandsynligt mene, at det er dig selv. Men hvis stikket har siddet hvor man logisk nok vil placere en vaskemaskine, så bør det være udlejerens opgave, at stikket lever op til specifikationerne.
Men det lyder meget mærkeligt, at et alm. 230 V stik, ikke kan levere nok strøm til en vaskemaskine.