Kære ølentusiast

Hyggehjørnet d.  26. juni. 2008, skrevet af JensK
Vist: 1217 gange.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2008 11:41:17
Svar/Indlæg:
452/80
Tænkte at der måtte være et par af jer gutter der ved en frygtelig masse om øl :)

Da vi var i USA sidste år fik vi en øl kaldet Yuengling. En virkelig virkelig lækker øl, som jeg godt kunne tænke mig et par kasser af, nu da det jo snart er sommer (og forhåbentlig sol!?) 🙂 men men men.. Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvordan man skaffer dem? Om de overhovedet findes i Danmark osv? Jeg har prøvet google (hvilket jeg som bekendt ikke er så god til..), men jeg er ret sikker på at jeg ikke lige umiddelbart kunne finde noget der...

Mvh
Jens
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2008 11:43:16
Svar/Indlæg:
20170/383
skriv til firmaet http://www.yuengling.com/ og få en snak om import.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2008 11:50:50
Svar/Indlæg:
23132/740

Som Tom skriver, snak i første omgang med producenten. Dernæst går du ned til din lokale ølpusher, og hører hvad der skal til, for at han vil tage et par kasser hjem.

Jeg har en kammerat, der er forfærdeligt glad for en fransk øl (LaChoulette - eller noget i den retning). Der er kun éen dansk forhandler der vil tage dem hjem, men det er til overpris. Min kammerat, og hans far, har en årlig far/søn-tur til Frankrig. De slår et "smut" forbi området hvor bryggeriet ligger, og køber butikken tør.

Sidste gang kom de hjem med over 24 kasser (der er 12 øl i en kasse, det er ½ Liters flasker). For at det ikke skal være nok, så måtte de tage den over to omgange, da butikken ikke kunne fylde op, første gang de var der. Så de tog omkring den på hjemvejen, og tørlagde dem endnu en gang.

Der er lidt langt til USA, "bare" for en øl. Men så må du nok affinde dig med danske priser på de øl. Derudover, så skal du måkse tjekke reglerne for import af øl, såfremt du/I selv vil hente, da det er uden for EU.

PS.: Nu vi er ved ølsnakken - så kan jeg anbefale en britisk øl der hedder "Sam Smith" og en der hedder "John Smith". Hvis man er til mørke øl 🙂

EDIT: Hmm... måske man lige skulle læse denne side: http://www.yuengling.com/faq.h...

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2008 11:52:33
Svar/Indlæg:
3577/353
Prøv at gå ned til en Vin Importør de har som regel osse forskellige øl

JensK

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2008 12:04:46
Svar/Indlæg:
452/80
#1+2

Det vil jeg give mig i kast med. Det ville jeg nok under alle omstændigheder have gjort, men det kunne jo være der lige var en der kendte en der kendte en som muligvis kendte en.. you know

edit: aww så det godt NoNig >< af en eller anden grund har jeg misset den linie frste gang jeg læste det faqs igennem.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2008 13:03:13
Svar/Indlæg:
3162/326

Du kan købe dem her online, men de shipper ikke uden for staterne (umiddelbart), men hvis du prøver med en e-mail, så kan i da sikkert nok finde ud af noget. Om ikke andet, så kan du da give linket videre til en dansk importør, der så evt. kan sætte en handel op. Håber i hvert fald du kan bruge det til noget.

http://www.bierkraft.com/index...

Mvh. Mads 🙂

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2008 13:14:10
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvad er det lige der sker for de engelske udtryk?? det går da helt galt. 😕

Jeg tror det bliver svært at få disse øl til europa. De sender jo ikke engang til mere en en håndfuld stater derovre.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2008 13:35:57
Svar/Indlæg:
2959/206
#6 - Tom, Danmark er lige så stille ved at blive Engelsk, selv for et par år siden snakkede de om at Danmark snakker for meget Engelsk og vi skulle til at passe på i fremtiden eller så ville det danske sprog være forsvundet 😉

So you know mate, it's perfectly normal! 🤡

Kirsby

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2008 14:12:31
Svar/Indlæg:
1214/62
#7 Aaaah nej ikke mere engelsk tak! 😩 Det danske sporg er ikke meget værd mere, ikke nogen der siger "alvorligt" mere eller, "Åh gud hvor forfærdeligt". Det hele er "damn that's some shit" og "fuck hvor neder".

Nåh men til noget der har med sagen at gøre, "New York Lager" fra Nørrebro Bryghus er ganske uovertruffen, simpelthen en fantastisk øl 😉 Du kan få den i Kvickly og div. supermarkeder der har et velorienteret sortiment!

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2008 14:50:50
Svar/Indlæg:
20170/383

synes uanset hvad at det er beklageligt at det er den vej det går.. at man skal skive well i starten af en sætning.. Det er jo fuldkommen latterlig.. og nu også shipper i stedet for at sende.. 😕 tåbeligt hvis du spørger mig.

Den må prøves hehe 🙂