Vista --> XP Pro

Software d.  28. juni. 2008, skrevet af Zhopex
Vist: 310 gange.

Zhopex
 
Overclocker
Tilføjet:
28-06-2008 01:01:46
Svar/Indlæg:
4/9
Hey har lige fået en Asus Lamborghini VX2se og er glad for den...
Problemet er bare at Vista som i alle ved er jordens værste OS, så ville høre om det er muligt at slette vista og installere gode gamle XP PRO?

Mvh. Patrick 🙂
Ubehage
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2008 01:15:01
Svar/Indlæg:
905/100
Du kan ikke få drivere til XP... Så jeg lige 😕


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2008 01:18:13
Svar/Indlæg:
4120/115
Det har du faktisk lov til ifølge licens betingelserne... Men det kræver vist, hvis det skal være helt efter reglerne, at man køber et downgrade kit? Uden at du må hænge mig op på det, så koster det vist omkring 300kr.

Men helt ærligt: XP dør på mandag, og man kan sku lige så godt vænne sig til det nye, også selvom det måske ikke opføre sig helt som man er vant til.
Vi kan sagtens blive enige om at Vista måske ikke er 100% vellykket, men man kommer nok ikke uden om, at det er det som der bliver udviklet til fremover... Og hvis man bare venter på Windows 7, så får man bare et endnu større kultur chok, for det er bare Vista på EPO 😉


Når alt kommer til alt, så fejler Vista jo ikke noget, og de problemer der altid bliver omtalt de kan jo nok langt hen ad vejen tilskrives kompatibilitets problemer, og er dermed jo ikke direkte Vistas skyld... Det var jo samme ramaskrig der lød da 98 entusiasterne skulle lege XP 😉 Så det er vel ikke så galt i sidste ende.


comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2008 08:50:47
Svar/Indlæg:
1230/171
Det burde ikke komme til at koste ekstra at downgrade fra Vista til XP:

"In addition to supporting XP through 2014, Microsoft is now actively promoting a program that allows customers to downgrade Vista systems to XP through a loophole in the company's licensing terms. Microsoft's software license allows customers who purchase a copy of Windows to install and run a previous version of the OS at no additional cost."

[...]

"It's true that we will stop selling Windows XP as a retail packaged product and stop licensing it directly to major PC manufacturers [after June 30]," wrote Veghte. "But customers who still need Windows XP will be able to get it," he said."

XP død mandag? Ikke så meget, at det gør noget.

Linky: http://www.informationweek.com...


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2008 09:20:59
Svar/Indlæg:
2145/218
Så slemt er vista nu heller ikke havde det været for et år siden kunne jeg forstå da der dengang var en del flere problemer med vista men nu nej.


XtracerD
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2008 09:44:08
Svar/Indlæg:
70/7
Jeg tror det afhænger mest af hvilken type maskine man har, er maskinen fra XP's tid > dårlig idé at opgradere til Vista, omvendt er ens pc af nyere dato skal jeg da ikke stå i vejen for at man følger med på moden. Som #3 beskriver skulle det da ikke være noget problem, hvis du absolut VIL have XP ;)


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
28-06-2008 10:39:23
Svar/Indlæg:
5363/442
#0 Er helt uenig med dig, synes Vista er det bedste OS til dato...

#5 Helt enig :yes:


II
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 13:55:21
Svar/Indlæg:
842/269
Har kørt ultimate i 6 måneder nu, og den har ALDRIG lavet en fejl..
Der har ikke været det mindste problem overhovedet..

- Det løgn, coretemp kunne jeg ikke få til at køre, da det ikke var glad for 64bit.
Men ellers INTET overhovedet 😛


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 13:57:05
Svar/Indlæg:
3577/353
Nej det eneste problem jeg kan se med viste er at det suger en del
😉


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 17:54:27
Svar/Indlæg:
4120/115
Man kan jo også slå themes og sidepanel osv. fra. Så er resourcener en del bedre udnyttet 😉

Se evt. svar #39 i denne tråd: http://www.burn-it.dk/index.ph... ang. Intel inf driverne, der ikke bliver indlæst rigtig.
Det kan også betyde et betydelig hastigheds løft! 😛

Og problemet kan også gøre sig gældene for alt mulig andet hardware og enheder, som Vista selv har drivere til...