Mister netværk når jeg streamer

Diverse d.  28. juni. 2008, skrevet af torstenk
Vist: 319 gange.

torstenk

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2008 10:39:22
Svar/Indlæg:
92/29
Hej
Jeg har et problem. Jeg har et Gigabyte GA-MA78GM-S2H i min htpc. Også har jeg en xbox360. De to streamer henholdsvis film og musik. Men problemet er at nogle gange når xboxen streamer musik så er det som om den mister forbindelsen. Så tager den selvfølgelig bare den næste sang.

Og min HTPC gør det samme. Nogle gange når jeg er igang med at se en film i MCE så stopper den også bare midt i det hele. Som om at den mister forbindelsen fra den computer som sidder og streamer.

Jeg er lidt i vildrede om både hvad problemet kan være, og hvad jeg skal gøre for at løse det. Jeg tænkte det må næsten være på "host" computeren at problemet ligger da både xboxen og htpcen laver samme fejl.

En helt anden ide kunne være at det var min router. En D-link 604. Jeg har haft den i 4 år og den har aldrig gjort det før dog.

Nogle ideer?
OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2008 10:55:53
Svar/Indlæg:
1262/95
Når du nu nævner din router er det så fordi den også indeholder den switch dine computere/xbox er koblet til ? Jeg går ud fra du streamer via LAN og ikke via internettet ?

torstenk

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2008 12:15:03
Svar/Indlæg:
92/29
Ja jeg streamer via LAN. Men computerne og xboxen er jo sat sammen via en en router som er sat til den router jeg har lånt af fullrate. Men den router fra fullrate er bare en bridge så den gør ikke noget.

Det ser ud sådan her.
PC, xbox360 og HTPC er sat sammen i samme router. Det er den D-link 604. Og den er sat til fullrate routeren via WAN porten så jeg har internet.

Jeg forstår bare ikke hvorfor den mister forbindelsen.... Det er meget frustrerende

torstenk

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2008 12:25:12
Svar/Indlæg:
92/29
Nå ja jeg bruger Vista :)

torstenk

Overclocker
Tilføjet:
29-06-2008 12:38:01
Svar/Indlæg: