Del en 3 internet forbindelse? hvordan?

Software d.  28. juni. 2008, skrevet af Micker
Vist: 1330 gange.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2008 20:50:46
Svar/Indlæg:
1012/98
Hej, jeg har før haft held med at dele min 3 (internet) forbindelse som er koblet på min bærbar pc til min router, og derved dele det til mine andre computere. Men nu routeren blevet reset og nu virker det ikke mere. Det kan være hele humlen ligger i routeren 😲

Nu virker det kun hvis jeg kører med netværkskabel direkte mellem bærbar pc (den hvor 3 modemet sidder på) og over til den anden pc. Jeg har bare en PS3 og en AV forstærker der også gerne vil på netværket 😩

Når jeg sætter den bærbar pc til routeren, skriver de andre computere at der er konflikt med IP adressen, og at man ikke kan komme på internettet.

Hvad skal man gøre? Når jeg slår DHCP fra i routeren er den umulig at komme i kontakt med også går den helt død. Jeg kører med automatisk IP på alle computere.

Er der nogen der har nogle ideer til hvordan man skal sætte det op så internettet bliver delt til de andre computere så vil jeg blive MEGET glad 🙂
DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2008 22:13:25
Svar/Indlæg:
743/80
Du laver altså en "delt internet forbindelse" Hvis jeg forstår dig ret..

Det burde virke, hvis du deler din 3 forbindelse olver til dit LAN, og så sætter computeren med 3 forbindelsen i port 1 på en switch.. Den brude såp lave IP'er til resten af computerne der kommer på switchen..

Men man ved aldrig.. :D Ellers så kan du jo lave et Ad-Hoc trådløst netværk hvor du deler 3 forbindelsen - det virker ihvertfald 🙂