Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2008 21:50:23
Svar/Indlæg:
2576/125
Hej HWT'er
Har en lille sjov historie, jeg lige vil dele med jer. Nu har alle vores fjernsyn i vores hus haft en masse flimren på skærmen, og min far fik åbentbart nok af det, så han spurgte mig om jeg havde lavet noget om i min computer. Åbentbart kan elektriske apperater forstyrre sende signalet, hvilket jeg godt ved, men ikke at det også kan komme fra så små komponenter. Han spurgte om jeg ikke lige kunne slukke computeren, og se om det var det. Modvilligt gjorde jeg dette, og wupti var filmren væk! og ja, den kom tilbage, da jeg tændte commen igen.
Det eneste nye jeg havde lavet var at sætte en 120mm radiator i. der var ikke noget problem med min 240mm, så jeg troede ikke at det kunne være denne, altså måtte det komme fra et andet sted. Det eneste andet jeg havde lavet var, at vende pumpen vertikalt istedet for horisontalt. At dette skulle kunne frem bringe filmren ville jo være ulogisk. Men så kom jeg i tanke om, at jeg før havde haft noget gaffa under pumpen, da den lå løst i kabinettet. Hvilket jeg så prøvede at sætte under igen.
Gæt hvad? Det virkede fanme. 😲 Åbentbart har den spids i bunden, som holder motoren i midten af pumpen, udsendt nogle frekvenser eller statisk støj, som forstyrrede fjernsynets sende signal. Kan ikke helt fatte det, men filmren er væk. 🙂 Hvis der er andre der har oplevet noget lignede må i da godt skrive. 🙂
Konklusionen er altså, at selv en lille bitte komponen,t som en pumpe kan forstyrre et sende signal.
Det var så min lille og mærkelige historie, som i kan fondere lidt over.