Damn ' What a jungle..

Bundkort / CPU d.  30. juni. 2008, skrevet af The Daytrader
Vist: 761 gange.

The

Overclocker
Tilføjet:
30-06-2008 00:38:33
Svar/Indlæg:
2/1
Hatten af for de gutter som kan holde sig a ' jour med udviklingen inden for hardware delen.. 😉

Er i den situation at jeg har smidt små 2500 kr. i et nyt grafikkort, da jeg grundt mit arbejde skal kunne køre med mange skærme, minimum 3 til 4 og har derfor valgt at købe et ASUS 3870X2 hvor man har 4 DVI udgange på et kort og er ikke bekendt med andre kort, som har 4 DVI udgange på et kort, og har netop købt dette 3870X2 og overvejee om man skulle vente på 4870X2 men igen, langt fra sikkert at der på de første modeller af 4870X2 kommer 4 DVI udgange.. a' la ASUS 3870X2 model....
http://www.proshop.dk/showprod...

Men må desværre efterfølgende indse at min computer slet ikke er gearet til dette kort. gaab ' what a brøler...

Da min gamle computer stod af for omkring 1 år siden og det hastede med at få en ny, valgte jeg at snuppe en fra aldi til 6500 kr og damn' what a mess, har jeg siden måtte erkende, absolut ingen fremtidsmuligheder nogetsteds i denne maskine, low of he lowest hele vejen rundt.
MB / GFX / PSU.

Nå ' men havde håbet at jeg kunne smække det nye ASUS 3870X2 kort i indtil videre, men det gik ikke, den eneste PCI E port sidder forkert og konflikter med et dobbel GFX kort som 3870X2..

Så skal ny havde købt et nyt MB og nok også ny PSU og er rimelig lost hvad jeg skal købe.

Men et all-round godt MB-kort som er up to date med chipset og fremtidsmuligheder.

Har kigget på nogle af ASUS modeller som eks.'
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Da jeg kan se de har WIFI on board, og det vil være meget rart med henblik på en kommende fremtidig wifi printer og i det hele taget, o så behver man ikke tænke på at placeret trådløs dongle på computeren og i den dur.

Men hvad angår chipset på MB så kan jeg se den har noget med X48 og det virker som noget af det nyeste og bedste men om det er det og om det står mål med prisen, aner jeg ikke.

Er der et kort på markedet som all-round bare er det bedste køb pt, og hvor man er nogenlunde med på noderne hele vejen rundt...? 🙂

Og igen. prisen har selvfølgelig også noget at sige, da man inden for et år eller to nok skal på den igen...

På forhånd tak...
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 00:47:13
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvad vil du bruge af penge på det ?? skal du så også bruge RAM, eller er det kun bundkort og PSU ??

edit: rettet 🙂

The

Overclocker
Tilføjet:
30-06-2008 01:07:56
Svar/Indlæg:
2/1
tom81
hvad betyder "træls"...?

Er det i boldgade med.."nedren" eller "ringe" eller i den dur..? :no:

er født efter 1970, så er ikke helt a ' jour med nogle af disse gammelmands betegnelser tom81.. :'-(

men i henhold til engelsk, så er det nemmere at skrive all-round, istedet for at forklare individuelt, at den skal være det og det, hist og her...

Og at bruge engelske ord, er jo langt fra ensbetydende med at det bliver sjovere, eller bedre, hvad er det lige som skulle blive bedre...? 😕
C ' mon, næppe noget niveau i lille DK hvor man tillægger disse betegnelser nogen form for yderligere kredit, medmindre man bor i en lille lokal landsby, hvor det er en storslået ting, at se eller høre fremmedtale... 🤣

Og nej' fokus er på MB og PSU og bla. med henblik på ibrugtagning af et ASUS 3870X2 og senere quad Intel CPU.

Mvh.. 🙂

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 01:15:52
Svar/Indlæg:
1636/115
1# Hold op det var en lam kommentar mht. 0#´s brug af engelske ord.
0# Kan du finde et nøjagtigt modelnummer på den computer du vil skifte bundkort på`? Så kan jeg fortælle dig hva du kan gøre eller ikke gøre.

The

Overclocker
Tilføjet:
30-06-2008 01:41:03
Svar/Indlæg:
2/1
Timozzdk.

Utrolig et cirkus disse medion compuer står for, og kunne ikke umiddelbart finde noget sted hvor modelbetegnelsen fremgik, hverken bag på computeren eller i computer egenskaber eller i nogle af divse software programmer, som beskriver systemet..

men faldt over den aktuelle Aldi papir-reklame og der kan jeg se at modellen hedder Medion MD 8822.

Og det er netop også dilemmaet, hvilke muligheder har jeg med denne "komplet" købe computer.

Da det langt fra er givet, at et lækkert og moderne MB kan smides i, i henhold til diverse udtag med mere..

Søgte på nettet og det er denne her svend... 😕
http://www.digital-zoom.de/art...
http://www.digital-zoom.de/art...
http://www.computer-nachrichte...
http://www.medion.de/md8822/lu...

På forhånd tak... 🙂

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 04:48:50
Svar/Indlæg:
3410/199
#1 --> Hold det OT ude, tak. Hvorvidt man bruger et engelsk ord eller to i små vendinger gør ingen forskel, bare det er let forståeligt.

#0 --> Du skal absolut ikke(!) gå ud og give så mange penge for et bundkort, som det du har linket til på små 2000kr. Du kan nemt(!) klare dig med et bundkort for 3-500kr, hvis du ikke skal overclocke eller noget andet specielt. Dyre bundkort med chipset der kan klare meget høje hastigheder er super for entusiasten der skal overclocke sin PC, men er helt overdimensioneret til dine behov, så vidt jeg kan se.

.. og er der absolut en grund til, at der skal være onboard WIFI? Du kan jo bare smide et PCI-kort i til et par hundrede kroner? Jeg kan faktisk se, at du kan få s. 775-bundkort med onboard WIFI til omkring 500kr, hvis det er.

I ovenstående tages forbehold for staveplader og andre skæve pudsigheder. Er lige kommet hjem fra studenterfest.

MVh Simon

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 09:12:27
Svar/Indlæg:
4222/223
#2 [ot]Træls er noget jyderne primært bruger om ting der er irriterende, har jeg erfaret[/ot]

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 09:23:52
Svar/Indlæg:
20170/383

jamen så er jeg meget ked af det.. jeg synes netop bare at det begynder at gå ud over forståeligheden af et indlæg. og undskyld for den hårde tone, var nok også lidt træt, selvom det ikke er nogen undskyldning,

lige præcis,træls er et rigtigt ord 🙂

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 10:09:38
Svar/Indlæg:
3577/353
Alså hvad vil du så sige i stedet for quad og Core 2 Duo Og Sli og Croshair Og

OG OG OG Det er altså et Digitalt samfund og verden bliver mindre og bla og så noget

sorry kan bare ik se hvad alt gylle skal til for....

Sorry For OT

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 10:10:54
Svar/Indlæg:
20170/383

jamen det har du ret i, synes bare det er ved at tage overhånd 🙂
MEn skal nok prøve at styre mit lille kortog lidt 😀

saul

Overclocker
Tilføjet:
30-06-2008 11:10:06
Svar/Indlæg:
59/1
Nogle siger at fremmedord gør tingene uforståelige.
Det er helt forkert. :no:
Se dette eksempel:

Hvis man skriver:
"De stedlige myndigheder godkender udkastet."
Så bliver det forstået af ca 15 millioner skandinaver; MEN, hvis man skriver:
" Lokale autoriteter accepterer projectet"
Så forstås det af milliarder, prøv at tænk lidt længere ud over næsetippen!
😉

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 11:23:22
Svar/Indlæg:
20170/383

jamen jeg forstår dig såmænd godt.. Men synes ikke det kan sammenlignes 🙂 Jeg kan sagtens se ud over min egen næsetip - somregel 😀 - Men jeg synes det tager lidt overhånd med det engelsk. ikke mindst når man ser på hvor dårlige de unge danskere er til at mestrere deres eget sprog - dansk - så synes jeg de burde fokusere noget mere på dette 🙂

Bare min mening, men jeg undskylder mange gange min dårlige formidling i #1.