Overførsel af harddiskdata fra død bærbar

Diverse d.  30. juni. 2008, skrevet af Zuffox
Vist: 269 gange.

Zuffox

Overclocker
Tilføjet:
30-06-2008 16:11:38
Svar/Indlæg:
26/10
Den bærbare er stået af, men jeg er ret sikker på, at harddisken stadig lever i bedste velgående.

Så tænker I måske, at jeg burde have taget backup af bærbaren op til, og det gjorde jeg også - nu er den eksterne backupharddisk død.

Det efterlader jo ikke én ret mange muligheder, må man sige, og eftersom Acer-hotlinen er gennemgående bundhamrende elendig, må jeg ty til HWT-brugernes kyndige vejledning i stedet.

Det er planen på én eller anden vis at tage harddisken fra bærbaren ud, eller i hvert fald at tilgå den, og via teknisk magi prøve at overføre dens data til et andet sted, det være sej en stationær eller helt ny ekstern harddisk.

Har I nogen vejledninger om, hvordan man bærer sig ad med dét, eller hvor man i hvert fald kan henvende sig og eventuelt få nogen til at gøre det for én - eventuelt for en overkommelig pris.
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
30-06-2008 16:16:06
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvis det er en IDE harddisk kan denne bruges: http://www.edbpriser.dk/Produc...

Har selv købt sådan en, og den fungerer perfekt.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 16:34:01
Svar/Indlæg:
2870/65
Har lige lavet det trick som #1 nævner i weekenden.

Fungerer upåklageligt. Først lavede jeg et Acronis image af hele disken...så hev jeg udvalgte data ud af disken og brændte dem ned på en DVD.

Er det en sata-disk der sidder i maskinen, er det bare ind en anden maskine med et satakabel på.

Zuffox

Overclocker
Tilføjet:
30-06-2008 16:44:34
Svar/Indlæg:
26/10
Det er en SATA-disk, så det bliver efter steens metode ... hvorfor i alverden sagde Acer-supporteren så, at det ville kræve et harddiskkabinet ...

Hvordan fungerer det helt præcist i praksis med overførsel fra SATAen, da jeg er lidt af en nød til sådan noget? :)

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 17:53:52
Svar/Indlæg:
4156/111

Man smider den til... og så fungere den på samme måde som enhver anden harddisk man smider til?

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
30-06-2008 18:20:25
Svar/Indlæg:
5363/442
#3 En SATA disk i 2.5" har samme stik som en almindelig :yes: