Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2008 16:30:30
Svar/Indlæg:
1015/85
Jeg står i den situation, at jeg skal læse efter ferien og da min gamle bærbar var købt på en ganske fin ordning på skolen (køb i 1g og aflever tilbage og få alle pengene igen undtagen 1000,-) valgte jeg at afleveere den tilbage for at købe en ny.
Da det er en studiebærbar til HA studiet kræver den jo ikke hw mæssigt det helt vilde, selvom jeg gerne vil kunne spille lidt på den også.
Dog er spil af anden prioritet. Jeg vil hellere have en maskine som er hårdfør og kan klare lidt slag, da det jo er rimelig hårdt for en computer som skal til og fra skole hverdag. Jeg vil også gerne have lang batteri holdbarhed - helst over 3-3,5 timer ved mdoerat brug.
Jeg er meget på bar bund da jeg ikke aner hvile maskiner som er hårdføre nok, Zepto har nogen fantastike priser, men nogen siger de ikke holder så godt.
pt har jeg kigget på:
Zepto NOX - 2gb RAM. 320gb hd. 9 cellers batteri - pris ca. 8500,-
Dell XPS 1330M - 3gb RAM, 8400GS, 200gb hd, 9cellers batteri, LED skærm - 8800,-
Zepto znote 3215, T2370, 2gb RAM, 9 cellers batteri, Wlan, 320gb hd OG Allrisk forsikring, 6200,-
Er de noget hver og hvilken ville I vælge? Jeg har max 12000,- men synes nu helst jeg ville holde den på omkring 8800,- eller under.
Det vigtgeste er lang batterilevetid og god holdbarhed. Pt svinger jeg mest mellem de to Zepto'er. Den nye har jo nogen fantastiske specs og et fedt design, efter signe skulle den pga. alu forstærkninger også være hårdfør, men den er jo lidt pebret og måske overkill til studiebrug.
Den anden Zepto 3215 har jo fine specs til mathcad, office, explorer osv. kan også spille lidt spil også All risk forsikring og alt for 6200,- altså en del billigere og den er jo egentlig nok, men er den holdbar?