Problemer med at komme ind i windows XP

Software d.  01. juli. 2008, skrevet af ILUB
Vist: 316 gange.

ILUB

Superbruger
Tilføjet:
01-07-2008 21:54:50
Svar/Indlæg:
43/21
Hejsa

Nu skal i hører...

Jeg har ominstalleret min computer i dag med XP Home.

Jeg har også installeret Norton Internet 2006, jeg har lige opdateret windows og norton, hvor efter norton kom og sagde at der var nogle programmer var udsat for virus og norton ville nu lukke dem..

Jeg genstartede computeren, og derefter når den starter op, kommer den hen til der hvor man kan vælge hvilken profil man vil logge ind på.

Når jeg så vælger min profil, så kommer baggrundsbilledet frem i 1sek og så logger den af..

Jeg har prøvet at være i fejlsikret tilstand men der kan jeg heller ikke komme ind...

Hvad fanden gør jeg, for jeg gider ikke installerer det hele om igen.

Jeg håber at i kan hjælpe mig.

På forhånd tak
1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2008 22:49:52
Svar/Indlæg:
5750/124
har du prøvet at logge ind som admin? det kunne være at det ville hjælpe, da det kan være et konti begræsent problem.

Skal lige siges at jeg aldrig har prøvet noget lign. før, men kunne jo være...

steen

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2008 22:54:33
Svar/Indlæg:
2870/65
Det kan lære folk ikke at bruge Norton...suk.

Lyder som om Norton har f.... noget op i profilen/andre vigtige ting på maskinen. Re-installer maskinen og lav en backup af maskinen inden du installerer Norton igen. Just in case.

Grunden til at jeg mener at du bør re-installere er, at det sikkert vil tage længere tid at finde + udbedre fejlen end at re-installere dyret igen.

Da XP Homo Ed.ikke har indbygget backup , kan du enten bruge 50$ på Acronis 11 Home eller kopiere "Ntbackup.exe" fra en Prof-udgave af XP....og lægge den i System32-mappen....så kører Ntbackup også på Home ed.

ILUB

Superbruger
Tilføjet:
01-07-2008 23:06:53
Svar/Indlæg:
43/21
jeg har desværre ikke nogen lovlig Pro edition, men jeg har heller ikke noget som der skal laves backup af

steen

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2008 23:15:26
Svar/Indlæg:
2870/65
Fordelen ved backup (f.eks. med Acronis) er, at man laver et image af systempartitionen, lige efter grundinstallationen.

Så kan man altid "spole" tilbage til den, hvis der sker sådan en ting som du har oplavet dér. Desuden skal maskinen ikke re-aktiveres med Acronis-images.

Desuden skal man heller ikke have licens til Ntbackup.....den kopieres bare fra en anden maskine med XP Pro på. 😀