2 skærme på en pc.

Software d.  02. juli. 2008, skrevet af Bize
Vist: 322 gange.

Bize

Superbruger
Tilføjet:
02-07-2008 12:22:27
Svar/Indlæg:
553/182
Hej.

Har lige fået købt mig en ny Samsung skærm så var det meningen jeg skulle sætte min gamle skærm til secondary skærm og den nye til primary. Altså den første det er den som jeg spiller på OSV.

Har fået dem til at vise skærm billed, men mit problem er hvordan kan jeg få dem til at vise det samme på begge skærme. På den primary har jeg alle mine ikoner OSV. Kan jeg ikke også få det på den secondary så jeg kan søge på nettet samtidig mens jeg spiller. Uden jeg behøver at minimer spillet for at åbne internetexplorer og så føre den over på den anden skærm.
Kan man ikke gøre sådan så man kna gå fra højre til højre når man føre musen over på den anden skærm i stedet at jeg skal helt over til venstra. Det er meget nemmer at gå fra højre til højre fordi de står op til hinanden der. Hvis i forstår hvad jeg mener :P
CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2008 12:25:37
Svar/Indlæg:
2388/52
Du kan da bare smide nogle ikoner derover :) så såre simpelt er det :)

men det andet kan jeg ikke lige svare på

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2008 12:26:10
Svar/Indlæg:
5421/53
Det er nogle problemer som du vil møde...

Divs. det er bedst hvis de har samme opløsning, du vil ha problemer med at flytte musen fra spillet til den anden skærm (medmindre du kører spillet i window) osv..

Du skal bare gå ind i dit Nvidia Kontrolpanel.. og så ind under flere skærme.. ;)

Prøv dig frem.. Mht Ikoner.. Så bliver du nok nød til at kopiere dine ikoner over til det andet skrivebord.. Ellers kan du måske finde et program til dette 😉

Bize

Superbruger
Tilføjet:
02-07-2008 12:28:46
Svar/Indlæg:
553/182
Ydeevne ved flere skærme?

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2008 12:31:34
Svar/Indlæg:
5421/53
Nej, det hedder "Opstil flere skærme"

Bize

Superbruger
Tilføjet:
02-07-2008 12:34:33
Svar/Indlæg:
553/182
Har fundet ud af det. Men når jeg kopiere internetexplorer over på min gamle skærm så åbner den browseren på min nye skærm. Kan jeg ikke få den til at jeg jeg åbner noget på den gamle så åbner den det der og det samme på min nye?

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2008 12:40:36
Svar/Indlæg:
2388/52
jo, men så viser nummer 2 skærm kun det der er på skærm 1, dvs. at du vil se spillet på 2 skærme ;)

Bize

Superbruger
Tilføjet:
02-07-2008 12:57:26
Svar/Indlæg:
553/182
Nu har jeg det problem at når jeg er inde i et spil så kan jeg ikke flytte musen frem og tilbage på skærmene. Hvis nu jeg vil søge på nettet på den game skærm. Hvordan gør man det?

Kan man ikke også gøre sådan så man kan se film på den ene mens man spiller?

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2008 13:09:13
Svar/Indlæg:
5421/53
Jeg gentager lige:

Det er nogle problemer som du vil møde...

Divs. det er bedst hvis de har samme opløsning, du vil ha problemer med at flytte musen fra spillet til den anden skærm (medmindre du kører spillet i window) osv..

Hvis du fx. spiller et FPS spil, som kører i window, så tryk på ESC, eller hvad du nu har til rådighed, til at få musen frem 🙂

Bize

Superbruger
Tilføjet:
02-07-2008 13:11:05
Svar/Indlæg:
553/182
Også selv om den er samme opløsning som den anden virker det ikke :S?

Pungo

Superbruger
Tilføjet:
02-07-2008 13:11:44
Svar/Indlæg:
781/56
#7 jeg vil tro at spillet så skal køres i window mode, for at den kan lade sig gøre, du kan evt. prøve at google dig lidt frem. men jeg kunne forestille mig at ligeså snart du køre full screen i et spil, så er musen også låst fast i det arbejdsfelt som spillet bruger (primær skærm).

Collar

Superbruger
Tilføjet:
02-07-2008 13:26:57
Svar/Indlæg:
646/62
Hvordan hvis man så har en 24" Samsung skærm som skal kører 1920x1200 og en 40" samsung som man egentlig helst vil se film på? 40" kan kun kører 1360x768 ..

Vil det ikke være muligt at kører med de 2 forskellige opløsninger, hvor man fx surfer på den lille og ser film på den store .. eller spiller på den lille og ser film på den store ..

Håber da ikke på at komme ind i alle de problemer der ..

jeg får nemlig min nye 24" ind af døren inden for et par timer når posten kommer 😀

Bize

Superbruger
Tilføjet:
02-07-2008 13:31:28
Svar/Indlæg:
553/182
Nemlig #11

Det er lige præcis det jeg ville kunne med min 22" og 19". Håber der er nogle der vil hjælpe :D

Pungo

Superbruger
Tilføjet:
02-07-2008 13:44:59
Svar/Indlæg:
781/56
Selvom de køre forskellige opløsninger skulle det stadig være muligt at se film på den ene af dem, hvis bare du sætter filmen igang først på Sekundær skærm og så starter spillet/browser op på den primære skærm. Når du surfer skulle du gerne kunne køre musen over i den anden skærm uden problemer, det er ikke sikkert at du kan køre den over i sekundær skærm i hele siden fra din primære fordi de køre forskellig opløsning.

Som sagt når du spiller i fullscreen så er musen nok låst fast til den primære skærm, så der skal du enten spille i windowed mode eller alt-tab for at kunne føre musen over i sekundær skærm for at pause filmen evt.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
02-07-2008 20:12:11
Svar/Indlæg:
646/62
13#

hm okay. det er ikke helt sådan som jeg håbede det ville fungere. Men sådan er det jo :)

Tente bar man kun indstille det sådan helt tilbage med tv out at når man gik ind i en film blev den automatisk sendt over til den sekundære skærm.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
02-07-2008 22:59:58
Svar/Indlæg:
646/62
Jeg har fået det til at virke nu .. Når jeg klikker på en dvd fil fx (.bup) så starter den selv på min store skærm. Godt godt ..

Men jeg har dog et stort problem. Jeg kan ikke starte nogen film med menu. Idet den automatisk starter op på den store skærm og det kan den åbenbart ikke. nero showtime får en fejl og lukkes ned.

Xvid, hdx264, eller hvis jeg vælger dvd filerne i kapitler (altså .vob filerne) så starter den udemærket. Jeg kan åbenbart ikke starte dvd'en som normalt og få en god menu med osv. og jeg kan heller ik få den til at starte på min primære skærm nu .. arrh .. fordi så kunne jeg jo gå igennem menuen her og så kaste den over til højre til den store skærm.

I starten spillede den alt på min primære skærm til jeg selv flyttede det over .. men nu husker den altså åbenbart at jeg godt vil se film på den store .. hvad gør jeg?

Nyt afspilningsprogram måske? .. Har bare kun hørt lort om powerdvd .. og kan ik finde ud af hvordan man med media player classic (som jeg ellers elsker) kan starte en dvd op normalt .

Hvad skal jeg gøre her? 🙂

EDIT:

PowerDvd 8 klarede problemet.

Jeg fik lidt problemer pludseligt når jeg rykkede film afspillet i media player classic over .. men er ordnet med en reinstall af k lite codec pack (custom) .. Så nu kan jeg afspille dvd og hd x246 kodet film uden problemer på begge skærme :)