Superbruger
Tilføjet:
02-07-2008 12:38:32
Svar/Indlæg:
32/30
Hej!
Jeg har fået et stort problem med windows xp - når jeg starter op går den i blå skærm. Jeg ved det er fordi der er et eller andet virus/spyware på den, men det er simpelthen umuligt at få fjernet, for kan ikke installere nogle virusprogrammer i fejlsikret tilstand som jeg godt kan komme ind i. Fik dog med besvær installeret avg, men den kunne kun køre noget prompt-halløj, hvilket fandt alt skidtet, men den fjernede det underligt nok ikke. Jeg er kommet til den konklusion, at jeg ikke kan fjerne det, men simpelthen må starte forfra, og det er herunder jeg har et par spørgsmål:
Min pc er en bærbar Zepto 6214 hvor Windows Xp var præinstalleret, og jeg har så fået en restore cd med. Da jeg fik pc'en delte jeg harddisken op i 2 drev: Drev C & D, og mener jeg gjorde det med partition magic. Alle de vigtige ting fra drev C har jeg fået over på usb gennem fejlsikret tilstand, men nu gider den ikke engang registrere usb-sticket mere, så det der ligger på D-drevet kan jeg ikke få over.
Og her har vi så det første spørgsmål: Hvis jeg bruger min restore cd, sletter den for det første så alle dokumenter på begge drev, og fjerner den også partitionen som jo ikke var der i første omgang, så der kun er et stort drev C tilbage?
Hvis det er tilfældet, så har jeg en windows xp cd til min stationære. Med den kan jeg jo reelt blot formatere drev C og så installere xp der uden at filerne på drev D bliver berørt. Hvis jeg gør dette, vil det så være muligt at bruge restore cd'en efterfølgende, så pc'en bliver som da jeg fik den, eller er restore cd'en afhængig af at der allerede ligger nogle filer på computeren som den skal bruge, og så sletter den bare de ting der volder problemer?'
Det var en ordentlig omgang, men håber virkelig i kan hjælpe :'-(
på forhånd tak,
Michael