defekt kabel skyld i windows nedbrud

Diverse d.  03. juli. 2008, skrevet af lerbech
Vist: 322 gange.

lerbech
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2008 11:39:43
Svar/Indlæg:
186/28
goddag

en lille historie fra den forunderlige verden som en pc er, igennem de sidste par mdr har jeg haft problemer med at en computer i en forening har smadret windows gang på gang så eneste redning var geninstallering af en backup der var fra december 07, event loggen fortalte om controller error på harddisken. selv med en anden harddisk var det samme problem der. begge harddiske virkede fint i andre computere, også er man jo lidt på bar bund. :no: 😲. efter lidt fejlsøgning frem og tilbage, og gennemgang af diverse sider på internettet blev resultatet at vi skiftede Sata kablet og med et var alle problemer væk, 😲 så hvis man kommer udfor at windows lige med et ikke kan skrive til en disk så kan det sagtens skyldes at det er et kable der laver alle problemerne.
Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
03-07-2008 11:48:00
Svar/Indlæg:
5363/442
Ja det er typisk det er sådan en lille ting 😐


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2008 12:04:33
Svar/Indlæg:
4230/89
det er altså lidt sjovt hvorfor det ikke bare bliver lavet sådan, at enten virker den, ellers virker den ikke...

bare hvis en af ledningerne var knækket, skulle man slet ikke kunne se HDD'en i BIOS... på den måde er der slet i nogen tvivl om hvorvidt der er noget galt eller ej...


jeg oplevede selv noget ligende engang, godt nok med et IDE kabel:

når jeg satte mit CD-Rom drev til, kunne computeren ikke boote,
drevet virkede fint i andre computere, og min HDD sad på samme kabel, så troede da ikke det var kablet der fejlede...

da jeg så til sidst bare lige for sjov, prøvede et andet kabel, virkede alting bare perfekt 😴


#3
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2008 12:09:33
Svar/Indlæg:
4689/105
#2 Ja, det ville være meget nemmere hvis lortet enten virkede eller ikke virkede. Det der mellempis er fandme svært at gøre noget ved.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
03-07-2008 12:23:25
Svar/Indlæg:
5363/442
Ja det er jo så charmen ved at arbejde med elektronik, tingene kan godt være halvdefekte..