økonomiske biler ? gimme ^^

Hyggehjørnet d.  05. juli. 2008, skrevet af Drunken
Vist: 3504 gange.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 20:12:43
Svar/Indlæg:
1107/258
hey guys. er så småt ved at kigge efter en bil til familien. nu kortet er hjemme hehe ;o)

Nogle som har erfaringer med nogle billige biller der kører langt på literen ? 20+ km
har imiddelbart set på en Suzuki Splash 1,0 GL eller GLS til lige under de 130K

men andre fede biler derude jeg ikke kender til som ikke koster en bondegård fra ny af ?
Helst en ny bil er at fortrække men hvis et godt tilbud et sted trækker så kan det være ^^
Regner med at køre max 50km om dagen og nok også meget mindre i gennemsnit.

ca max 130.000 fra ny og så bare så billig i drift som muligt :) og helst 5 dørs. er en familie på 4 pers. så lidt plads må der gerne være i den

Nogle forslag ? :)
Mvh.
Drunken
CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 20:15:32
Svar/Indlæg:
2388/52
Kia Picanto? Den kan man få til ca. 1200,- om måneden mener jeg.. den koster lige knap og nap 90k totalt - med forsikringen såvidt jeg lige mener at kunne huske.. men du må endeligt ikke hænge mig op på det :)

Min mor og lillebror har begge en, de kører ret godt må man sige :) jeg er ihvertfald ekstremt positivt overrasket!

Ved blandet kørsel ligger den på en 17-18km/L. Det skulle så være en lille slat mere, hvis du kører meget på motorvej, da det æder en del benzin når man skal starte og stoppe i kryds hele tiden...

og pas på den forjættede kobling i nye biler :P

Den koster også under 500,- i vægtafgift.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 20:29:54
Svar/Indlæg:
1107/258
ja den så jeg også på-. men virker meget plads trængt i den, hvordan syntes du den er mht pladsen nu du har siddet i den ? ;O) kan man pakke til en ferie i den uden probs ?? ^^ og det er jo 2 små børn med autostole jeg har med mig og kæresten- fylder lidt jo :)

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 20:33:43
Svar/Indlæg:
2388/52
altså.. mig og min kæreste blev hentet ved Hjørring station i min mors bil, der var 3 indkøbsposer i baggagerummet, + der blev smidt en sportstaske af en rimelig størrelse i samt min eastpack rygsæk.. når man sidder bagi, er der også rimeligt med plads til benene.. foran er der den plads man skal bruge - ingen mangel overhovedet :)

Jeg går også stærkt ud fra, at man kan få tagboks til den..

Jeg ville selv tage sådan en Kia Picanto på afbetaling, hvis ellers jeg havde råd til den på SU 😳

men hvorfor tager du ikke bare ud til en Kia forhandler og spørger, om du ikke lige kan få lov til at se den?

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 20:43:25
Svar/Indlæg:
4657/53
Der er kun en bil lige for tiden der er et kup.
og det er Fiat punto grande 1.3 turbo diesel 75hk til 150000kr .
der kan i være i . og den er billig og køre i og så er der faktisk lidt motor i også.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 20:49:37
Svar/Indlæg:
4120/115

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 20:58:09
Svar/Indlæg:
1107/258
hehe fint link ^^..

hmmm.. tjaa måske er den bare det for dyrt. min bank hader mig ^^ men ser da også fine ud de Puntoer plads mæssigt.

bumbum men en værdig modstander :D ^^

ellers andre bud 🤡 jo flere jo bedre. kender hat til biller. første gang jeg kigger på det. kender ingen modeller andet end hvad jeg har set idag hehê 😳

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 21:02:52
Svar/Indlæg:
2388/52
haha griner link :D Det er da lige bilen du skal have :P - en til hver af bebserne, og så en til dig og kæresten. I sætter bare et tov imellem hver bil så børnene ikke forsvinder:P

PearsonDK

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 21:10:52
Svar/Indlæg:
763/46
Toyota Aygo, pæn økonomisk bil, langt på literen, nem at forsikre, billig at servicere, også hjælper Toyota emblemet den dag den skal sælges. Ellers ofre lidt mere og køb en ny Yaris.

Nok noget af det billigst man kan købe når man kigger på hele billedet (afskrivning, vedligeholdelse, praktiske muligheder, altså hele den samlede driftsøkonomi)

aNker

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2008 21:15:56
Svar/Indlæg:
740/37
Hvad med en VW Fox.. lille bil med en god motor..
Har kørt i en da jeg arbejdede for et biludlejningsfirma.
Også overraskende god plads i sådan en lille bil.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 21:18:05
Svar/Indlæg:
1107/258
hmmm. kigger lige på de nye bud :) ja en yaris har jeg også selv prøvet før. godt træk i :)

PoloDude

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 21:32:38
Svar/Indlæg:
1084/4
#9 jeg har selv haft en Fox i 18 mdr. Det var en 1.2 og den gik ca 16km/L og derudover, var den på værksted 8 gange. Den fejlede en del omkring det elektriske og så senere begyndte der er ligge vand i bunden af bilen, det viste sig at der var en utæt limning ved forruden et sted. Men enig i det med god plads, også derfor jeg valgte den.
Jeg ville tage sådan en Aygo som er blevet nævnt. Men man skal være opmærksom på at det er altså discount biler man får i den prisklasse (selv har jeg været rigtig tilfreds med Alto 1.0 fra 2000 😀 )

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 21:37:09
Svar/Indlæg:
1107/258
hehe okay- ser meget fed ud til prisen de Aygo. meen. bange for pladsen bagi . men kan være man bare lige skal se den først og det er større der så. ^^

men hørre en del gode ting om toyota biler. skulle være bedst kval. så er da klart noget jeg tager med i overvejelserne :)

PoloDude

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 21:38:18
Svar/Indlæg:
1084/4
#12 tror du skal regne med at bagsædet skal lægges ned, hvis du skal have en kasse øl med i den bil, sådan var det nemlig i min Alto.

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 22:00:49
Svar/Indlæg:
1058/59
Hvad med en brugt bil? Prøv at kigge på http://www.bilbasen.dk der er både brugte og nye...

Lidt OT: Har lejet en volvo V70 den sidste uge, kørte 1700 km på ferie, med svigermor, bebs og kone, der var plads inklusiv klapvogn. Kørte ca. 11 km/l, super fed bil.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 22:05:45
Svar/Indlæg:
1107/258
13# hmm ja det er lidt ærgeligt. kæresten ikke meget for med så lille en plads-

14# tja sidder faktisk og kigger lidt. ved bare ikke hvornår en motor er ved at stå af. 300km ? for en typisk toyota ^^ så svært at bedømme om man bliver taget ved røven hehe.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 22:35:58
Svar/Indlæg:
2620/327
#15 Det kommer lidt an på, hvor stor motoren er - en stor motor, som kører med lave omdrejninger, er næsten uopslidelig. En lille motor ville jeg nok ikke stole for meget på, når den når 400.000km - men det er faktisk sjældent, at en motor dør, hvis man bare skifter tandremmen, som servicebogen foreskriver.

Du kan evt. hente lidt inspiration her: http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres...

Det kan godt virke lidt risikabelt at købe brugt, og man skal da også se sig godt for. Sørg gerne for at få lavet en FDM brugtbiltest, før du køber bilen. Se FDM's guide til brugtbilhandel her: http://www.fdm.dk/public/biler...

Hvis du læser grundigt om den bilmodel, du vil købe, så kan du finde ud af, om den generelt er et godt køb eller ej. Og så har du faktisk en fordel, som du ikke har med en ny bil. Der er mange erfaringer med de "ældre" bilmodeller, så du kan finde ud af, hvor de generelt har problemer. Når man køber en ny bil/ny model, har man faktisk ikke en chance for at vide, hvor langtidsholdbar den er.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 22:38:57
Svar/Indlæg:
5891/423
Dem du SKAL undgå er:

Autohuset v/ Casper Berthelin:
Topscoreren på
Forbrugerklagenævnets firmatjek.dk. Se indslag om ham til højre og læs mere.

Johansen Auto: Rene Johansen har forfalsket en FDM Attest, solgt biler med stjålne nummerplader og han har i flere tilfælde solgt biler, der var ulovlige at køre i, fordi de var trafikskadede. Han taber sager på stribe i både retten og Forbrugerklagenævn uden at betale. Se mere her.

CC Classic Car: Hans Bo Jacobsen charmerer kunderne til at betale for biler, der er livsfarlige at køre i - eller aldrig nogensinde får. Læs mere her og her. CC Classic Car har også snydt Brian Laudrup for 100.000 kroner.

Højbjerg Autoservice: Sælgeren af "nysynet" bil, der var så gennemtæret, at eksperter kalder den livsfarlig.

Importmægleren Armanski: Forhandleren, der i et spin af løgne franarrer køberne flere 100.000 kroner og lægger deres liv i ruiner. Læs mere her.

Peter Andreasen's Automobiler: Sælger BMW, der viser sig at være et sminket lig. Ignorerer at han taber sagen i Forbrugerklagenævnet.

Autohuset Warmind: Sælger importeret tysk bil, men beholder både penge og biler.

Autohuset Odense v/ Mahmoud Bayoomi: Sælger flere dårlige bil og vil ikke lave fejlene. Ligger på firmatjek.dk med 2 sager.

Vang Automobiler: Preben Vang sælger bl.a. en fejlbehæftet bil, som køberen må bruge fire år på at få Vang Auto til at tage tilbage. Læs mere her.

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2...

Eller du kan også tjekke denne liste

http://www.forbrug.dk/klage/kl...

OT:

http://www.forbrug.dk/klage/kl...
😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲
Gamle MIDTDATA på klagenævnet! 😲

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 22:45:35
Svar/Indlæg:
4657/53
Du får ikke de små knallert motor til og køre 400000km det er sku langt .
Der er ikke noget være end en bil med en for lille motor . den bruger masse af brændstof og løber livet af sig alt for hurtig.
Sådan en bil skal ha tæsk bare for og følge trafikken.
hold dig fra de mikro biler den kan du alligevel ikke bruge,hvis i er 4 der skal ud og køre og ha lidt mere med end en tandbørste.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 22:48:03
Svar/Indlæg:
2620/327
#17 Ja - hvis man ikke kender en forhandler, kan det være en god idé at vælge en autoriseret forhandler. Hvis du køber fx en brugt Toyota hos Toyota, kan den godt være lidt dyr, men hvis du i stedet finder den samme bil hos fx en VW-forhandler, er den sandsynligvis noget billigere. Og du kan ofte presse prisen lidt mere, fordi de gerne vil af med de biler, som de ikke fører normalt (det er selvfølgelig biler, som de har fået i bytte, når nogen har købt en ny af deres eget mærke).

Jeg købte min Citroën Berlingo hos en Skoda-forhandler, og det var faktisk til en god pris. Og jeg slap for risikoen ved at handle hos den type forhandler, som #17 skriver om (nogle af de små uautoriserede kan skam være gode - men der er rigtig mange fuskere imellem).

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 22:54:03
Svar/Indlæg:
1107/258
hmm okay. ja det giver lidt stof til eftertanke. har også hørt meget om snyderier i dene branche. desværre. men sådan er det jo.

Tjaa ville skam også gerne have en større bil der kørte de 20km/l men sådan en kan jeg ikke finde til "små" penge ^^ har dog ikke prøvet brugt men kan ikke finde nogle bilsalgs steder hvor man kan søge på hvor langt bilerne skal gå literen, men de koster vel generalt dobbelt så meget som den prisklasse jeg kigger i.

^^ men kender i nogle modeller med god plads og alt iorden til forholdsvis billige penge er i velkommen til at linke ^^

smutter til køjs nu.

Natnat Danmark :)

PearsonDK

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 23:17:54
Svar/Indlæg:
763/46
Et lille forslag på brugt: http://toyota-ribe.dk/1879.cms...

Super praktisk, masser af plads i en lille bil. Min kone har en og elsker den helt vildt, har plads til barnevogn og det hele.

Har stadig tilgode at hører nogen sige noget dårligt om en Yaris Verso, andet end at designet måske ikke falder i alles smag.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2008 23:26:38
Svar/Indlæg:
1643/172
#5 Projekt Golf 5 ombygget til økonomisk bil der køre 33 km på literen. Uden at lade det gå ud over komfort eller sikkerhed hvad angår crashtest. Samt at gøre det på nuværende teknologi der kan bruges i hvilken en som helst bil uden at gøre den alt for dyr i selve masse produktions fasen. Faktisk kommer de frem til at alt det de gør ved billen for at opnår mere brændstof økonomi er noget bil industrien godt kunne tage til sig uden at bilens mere pris ville gå max 1000 euro mere op i selve salgs prisen, men man får så en bil der køre langt længer på literen. Så de ekstra penge køre man hjem igen i form af det man ville spare på brændstof.

Link til del 1 til del 5:
http://www.vox.de/495_624.php

Link til del 6 til del 10:
http://www.vox.de/495_1453.php

Der er 10 video er på tysk til selve projektet. Selve testen for at se hvor økonomisk den ny sparsomme golf 5 er blevet kan ses i dette klip:

Link klip 10:
http://www.youtube.com/watch?v...

Og ellers er der nogle koncept billeder til Lupo 1L bilen der skulle blive masse produceret i 2010.

Link til Lupo 1L billede:

Link til artiklen om at den bliver masseproduceret:
http://epn.dk/industri/energi/...

Gravesauce

Overclocker
Tilføjet:
05-07-2008 23:27:09
Svar/Indlæg:
171/23

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 05:48:27
Svar/Indlæg:
2357/72
Hvis det var mig der stod i den situation, ville jeg nok lede efter en brugt bil. Noget a'la Mazda 626, Mondeo...hvad ved jeg, til omkring 100.000, og gemme de sidste 30K, hvis der skulle opstå problemer senere. Det kan godt være den slags biler ikke lever op til dit krav om brændstoføkonomi, men jeg ville sætte sikkerheden i højsædet. Ender man i et uheld med en af de små nye biler til ca100-130K bliver man sq most, hvis du fx. rammer en større sedan ell. lign.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 08:46:05
Svar/Indlæg:
8947/160
24# Lige mine ord,. Det farligste overhovedet er at sidde i sådan en dåse. Jeg syntes du skulle finde dig en tysk importeret audi 80 B4. Du kan få et fejlfrit eksemplar for 50-70k. Så har du en sikker bil, og bil til de næste mange år.Hvis du gerne vil køre langt på literen kan du finde dig en tdi. De render 17-20 på literen. Lige den audi jeg snakker om er nok den stærkeste bil der nogensinde er lavet. Ham spøgelsesbilisten der dræbte 4 og selv overlevede var kørende i en audi 80 uden airbags , og kører frontalt ind i en nyere japansk bil fyldt med airbags. Hvis stålet/bilen er stærkt nok er der altså nogle andre fysiske regler der gælder...Jeg ville aldrig selv sætte min familie i en lille suzuki eller lignende.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 09:31:47
Svar/Indlæg:
2823/238
Toyota Aygo er vildt billig at anskaffe og i vedligeholdelse, den kører også langt på literen, toyota har endda en service ordning så du betaler et fast beløb om måneden, og så er der fri service og hvis den går i stykker bliver den lavet osv. uden regning.

Ellers er der Fiat Panda, den koster omkring de 100k den er overraskende stor, og kører langt på literen.

Opel Agila - ligesom suzuki splash, bare lidt smartere...

Generelt vil jeg ikke anbefale suzuki og kia, de går sgu istykker alt for hurtigt...

Toyota ligger vist på første pladsen, mht hvor tit deres biler har fejl og med kundetilfredsheden, læst i FDM.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 09:44:46
Svar/Indlæg:
687/9
#26 er det så på 1. pladsen på den gode eller den dårlige måde de ligger ? :)

Til de der 100-130K kan du efterhånden få en del... Og som andre er inde på, ville jeg nok prioritere størrelse og sikkerhed en lille smule højere end benzinøkonomi..

Og ville især skide benzinøkonomi et langt stykke hvis du kører, som du selv siger, meget mindre end 50km dagligt. Ja jeg ved godt det er blevet dyrt, og ja, jeg ved godt det kun bliver dyrere :)

Jeg ville kigge i sedanklassen til omkring en ~110-120K.. Octavia, Focus, Mondeo, Passat, Audi A4 osv osv osv... Find en velholdt fra omkring 2001-2002, med relativt lavt km tal, så er du godt kørende i mange år.. Der er sq ik noget værre end købe en bil der er for lille til hvad man bruger den til i dagligdagen :)

Held og lykke med hvad end du vælger

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 09:56:18
Svar/Indlæg:
2388/52
al den her snak får mig sgu til at ville have bil :P

en ford mondeo Fashion 1.8L fra '98 koster 29.900 - med forsikringen for nybilister fra GF-forsikring bliver det kun 12.000,- i forsikring om året :D samt de 3500,- i grøn afgift self.

Den kører dog kun 12.5 på literen.. men det er da ikke helt ringe for en mondeo vil jeg sige :)

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:02:17
Svar/Indlæg:
687/9
"kun 12K årligt i forsikring".... Jesus christ :D

Fandme mange penge :)

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:06:29
Svar/Indlæg:
2388/52
Som førstegangkøber er det sgu altid dyrt :(

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 12:24:17
Svar/Indlæg:
971/67

Man kan få billige bilforsikringer hos daf.dk

/Skipper

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 14:08:26
Svar/Indlæg:
1107/258
hmmm. ja tak for de gode råd. keep em comming ^^ kigger lidt mere omkring-. haft bøvl med min pc. internettede duttede ikke så har lige geninstalleret windåse. ^^

men er på banen igen nu ! ;o)

ps forsikringer er pænt billige også for førstegangs købere mange steder- set tror det var suzuki at over 25 år = 1500kr halvåret dog uden casco

7913

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 14:17:36
Svar/Indlæg:
1124/68
#32 Ja men hvis du skal låne penge til en bil, er der krav om at der skal være kasko på.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 15:02:29
Svar/Indlæg:
1107/258
yup. muligt. aner dog ikke hvad en casco koster endnu-. men finder jeg ud af senere. ^^

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
06-07-2008 17:06:08
Svar/Indlæg:
4033/364
husk at se på totaløkonomien.. f.eks. KIA / Hyundai kan have nogle ret voldsomme afskrivninger. fx. 4 år gammel KIA, nypris 325000, salgspris 65000 , kørt 90K...

rep. omk kan også være ret grumme..

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 17:36:52
Svar/Indlæg:
2823/238
Ja jeg fik min fars gamle suzuki wagon R til dele sammen med min bror, og det var ikke andet end reparationer, hver gang blir det jo til 5000-10000kr
bremser, kobling, gearkasse, dæk, lygter osv. osv.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2008 15:55:19
Svar/Indlæg:
687/9
#36.. det der er ikke reperationer... Det er sliddele :)

Måske lige pånær lygterne, hvor jeg iøvrigt vil tro du mener pærer :D

BSteph

Overclocker
Tilføjet:
07-07-2008 16:46:28
Svar/Indlæg:
194/40
Nu er jeg hos mercedes så det der med billigbiler er jeg ikke helt med i :D men hvorom alting er, så ville jeg prøve at finde en let brugt fiat grande punto 1.3 multijet som også er blevet nævnt tidligere. Tror ikke på du finder en bedre bil til pengene hvis den skal være tæt på ny.... Blot min mening og tag den til efterretning hvis det lyder fornuftigt 🙂

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
07-07-2008 22:09:29
Svar/Indlæg:
4033/364

som #37 siger, det er sliddele og der er MEGET stor forskel fra mærke til mærke.. især også om man kan få dem uorginalt.. her er nogle koreanermærkene rimelig grumme (benzinfilter.. fra KIA 237 + moms , uorg 25kr...), men nogle dele kan ikke fås uorg.. f.eks. skal jeg have skiftet forrør (det første stykke på udstødningen.. 1000kr), resten af udstødningen kostede 1600 uorg..

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2008 22:23:18
Svar/Indlæg:
2823/238
Nogle biler bliver mere slidt end andre, det er simpelhen andre materialer der bliver brugt, eller af dårlig kvalitet... Nogle mærker kan bare klare alt, og går næsten aldrig i stykker eller slidt)

Suzuki swift har per 100 eftersyn rigtig mange fejl, den der har mindst fejl er faktisk Ford Matrix.

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2008 22:23:51
Svar/Indlæg:
2388/52
er det den nye eller gamle swift?!

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2008 22:38:34
Svar/Indlæg:
2823/238
Uha det kan jeg ikke huske for at være ærlig (og det skal jeg jo) det var noget jeg læste i FDM magasinet, Fiat Panda var også længere oppe på listen med mange fejl, men den er der vist også flere udgaver af, og der stod ikke noget specifikt om model udgaven, dog kan det have være at der stod at det er blevet målt over en periode som kan være fra 2-3 år siden, eller for 2-3 måneder siden, det er det jeg ikke kan huske 😕

Anyway, så læste jeg det da jeg sad i min læges venteværelse, prøv at kigge næste gang du er forbi din læge 🙂

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2008 23:06:07
Svar/Indlæg:
8947/160
Har lige købt en audi 100/a6 avant (stc) i dag. 😀 😀 Bilen har kun kørt 140000 og er hentet i sydtyskland for 2 år siden. Pånær nogle små brugsridser står bilen fuldstændig som ny,. uhhmmm. Kørte direkte hjem og ordnede bremser på den, og derefter til syn. Så nu er jeg den meget lykkelige ejer af nysynet superautobahncruiser i superstand. Alt dette for bare 55000, utroligt hvad man kan finde på nettet. 😲 . Er der nogle der kan bruge min gamle.??. Audi 100 2.3e Stc fra 89, nysynet og til salg for 15-20k .God stor familiebil med masser af plads, bare skriv hvis du / i mangler sådan en.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 17:31:04
Svar/Indlæg:
1107/258
hehe 🤡 fortrækker dog nye biler. hvis budgettet holder ^^

så er jeg kommet et skridt videre-

indtil videre er der et varm ønske hos suzuki med ignis SE og en anden er peugeot 206. og budgettet er røget op på 150K ca uhhh. men på afbetaling er det ikke så slemt. har de 20% anyway til indskud.

ignis er superflot og "lidt stor" til billige penge. må dog slippe 152.703kr for den. men på afbetaling. jeg spurgte til "speciel price" og de sagde max 5K ned i pris alt efter omstændighederne :( ikke meget - men den her tror jeg er fedest på nær brændstof forbrug. ca de 15 km/l

Peugeot 206 comfort plus 1.4 HDi 70 HK 5-D: lidt mindre bil men med en masse lækkert teknologi i er så. koster dog 149.990kr, og lidt mere med ny farve og levering. kører 23,3 km/l . fik ikke spurgt til rabat da de sidder mange "sammen" der. men lød som om de var villige til et lille nedslag- uden at sige det dog ^^

men leder stadig med lys og lygte efter andet godt

PoloDude

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 17:41:45
Svar/Indlæg:
1084/4
Hyundai Getz diesel fra 135.000kr fra ny, og kører over 21km/L. Kender en som har sådan en, og den har pt kørt 120.000km og er lige blevet 4 år. Den kører fint og har ikke fejlet noget. Men komfort er så en anden sag 🙂

Gravesauce

Overclocker
Tilføjet:
08-07-2008 18:39:46
Svar/Indlæg:
171/23
Har selv en helt ny 206(2800km) i en 1.4 diesel.
Den kører bare utrolig godt.

Sådan en Getz er 3 cylindret. Den nye Model er 4 cylindret.
Det eneste der gjorde at vi valgte en 206 i stedet for,var simpelthen udstyrsnivauet.
Der er intet i en Getz.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 19:09:27
Svar/Indlæg:
2620/327
Hvis du er interesseret i Peugeot 206, så overvej lige brugt en ekstra gang - der er solgt utrolig mange af dem, og det betyder, at der også er et rigtig godt udvalg af brugte at vælge imellem.

Og til det med afslag/tilbud på nye biler. Der har lige været en artikel om det i FDM Motor, og jeg mener, der var eksempler på, at de havde fået afslag på 40-50.000. Ring fx til en forhandler i Jylland (nu hvor du bor på Sjælland) og spørg, hvor meget de vil give i afslag for, at du skal køre over Storebælt for at købe din nye bil.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 19:55:48
Svar/Indlæg:
1107/258
# 47
hmmm ja kan godt være. men den er nr 2 indtil videre :) størst er bedst i dette tilfælde. skal bare ikke være enorm hehe. men rummelig :) havde den bare kørt de 20 på literen så havde jeg løbet ned nu og købt den ^^ (Ignis)

hmm et sjovt regne stykke, :
hvís Peugeot kører 23,3 km/l
og Igris kører 15km/l
kører man 1000km om måneden vil peugeot skulle bruge 42 L Brændstof Og Ignis 66 L brændstof. koster 1 L ca 12 kr =
515kr /md (Peugeot)
800kr /md Ignis altså 315kr mere. det løber jo også op. skal afbetale af 7 år. hmm så 26460kr vil det koste mig ekstra i den tid (og altid). så derfor kan det vel godt svare sig at smide de 26K på en "bedre" og mere økonomisk bil. så man bare betaler de 315kr mere til billån en Tank station.

Bumbum. æv. ^^

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 20:54:00
Svar/Indlæg:
1107/258
hmm den hyunda Getz i1.5 CRDi 5 dørs kører også langt på literen. kunne være- må tage ud og se den imorgen. og koster kun ca 140K 21,7 (blandet kørsel) så den er også værd at følge op på :)

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 21:18:13
Svar/Indlæg:
8947/160
Du kan ikke regne med de fabrikstal. Nogle fabrikanter opgiver noget HELT andet end det faktiske forbrug. De kan være ret så kreative i deres km/l opgivelser.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 21:31:33
Svar/Indlæg:
1107/258
hehe tja måske rigtig nok. men det kan vel ikke være meget galt. men ja man runder vel altid lidt op alt efter humøret ^^ men den er faktisk aktuel nu. ville bare gerne have en trip computer i ^^ men kan man ikke i denne udgave.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 22:14:01
Svar/Indlæg:
2823/238
Tror de sætter en motor til et nøgent karosseri, med 4 hjul og en tankfuld benzin, og lader den kører indendørs på et løbebånd til den er tom, så siger de bare det er hvad den kan kører på en tank 🤣

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2008 05:14:21
Svar/Indlæg:
1107/258
hehe ^^

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2008 09:03:55
Svar/Indlæg:
623/31
Vi har en Lupo 3l, og den bliver vi mere og mere glade for, jo mere brændstofpriserne stiger 🙂 Den kører fint 30 km på en liter diesel, er billig i forsikring, dæk er billige og den koster 160 kr om året i ejerafgift. De fås fra 60.000 kr nu.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2008 16:46:57
Svar/Indlæg:
1107/258
ja en lupo lyder helt vild. aldrig hørt om en bil der kører så langt på literen. er det kun specielle versioner af bilen der kan køre så langt eller er det alle årgange ??

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2008 17:24:47
Svar/Indlæg:
1915/57
http://www.kiamotors.dk/ModelP... sådan en her har jeg. Købte den fra ny i 2006. Der har INTET været med den. 1.4 med 97 heste.Så den behøver du IKKE at tæske for at følge med som en skrev tidligerer. 1000 hver halvår i afgift.Kører 17 på L ved blandet kørsel. 20 på ren landevej.Alt det udstyr du behøver.Starter ved 140.000

Jeg er super glad for min. Masser af plads til familien og et fint baggage rum. Og så er det lækkert det er 5 dørs.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2008 11:13:27
Svar/Indlæg:
1107/258
lyder dæiligt :=) kan da også være en oervejelse. havde dog set den før men altid rart at folk snakker godt om den