Udendørs rygeforbud...?

Hyggehjørnet d.  06. juli. 2008, skrevet af Cecil73
Vist: 1207 gange.

Cecil73

Overclocker
Tilføjet:
06-07-2008 09:59:53
Svar/Indlæg:
200/49
http://ekstrabladet.dk/nyheder...

Det er sku at gå for vidt. De skulle så hellere gå imod bilisterne i byerne, eller dem der vejer al for meget *grrrrrrrrr*
Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:08:21
Svar/Indlæg:
4089/252
Synes det er fait nok at folk ikke står og ryger hinanden i hovedet når der er mange mennesker samlet. Har selv været ryger i 10-12 år, men stoppede helt da jeg fik børn. Har selv haft kræft, dog ikke noget rygerelateret, men man ændrer alligevel sit syn på sagen.

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:11:19
Svar/Indlæg:
2335/16
Forbud mig her og forbud mig der,det hænger mig godt nok ud af halsen snart med alt det formynderi. :no:

Men mon det bliver vedtaget...Ja det gør det ski nok.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:14:47
Svar/Indlæg:
2823/238
det utroligt at det overhovedet er tilladt at inhallere det gift...
Men da det giver masser af milioner i statskassen, og folk dør langsomt og ikke hurtigt af det, så gør det ikke så meget 😕

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:18:56
Svar/Indlæg:
1636/115
Jeg er selv ryger, og det gør ikke mig noget at man ikke må ryge udendørs på udvalgte steder. Håber da en dag at folk holder helt op med at ryge. 😳

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:22:12
Svar/Indlæg:
1249/247
Er også X-ryger og er blevet Xtream-antiryger nu, så jeg syntes det er en god idé, men det bliver nok svært at lave en grænse for hvor man må og hvor man ikke må ryge. Jeg holdt også op med at ryge da jeg blev far og bagefter mistede en bror til kræft. Det virker måske som heads mod nogle, men jeg syntes at det er sk... irreterende at min familie og jeg skal side i passiv røg-stank fra cigeretter og cigarrer, når vi sidder i vores egen have.

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:25:27
Svar/Indlæg:
2388/52
Hvorfor startede i med at ryge? jer der har og stadig ryger?

plasticboy

Overclocker
Tilføjet:
06-07-2008 10:30:58
Svar/Indlæg:
41/3
Synes det er fuldstændig vanvittigt. Ryger mig en smøg udenfor når og hvor det passer mig. Synes sgu næsten rygere er blevet stemplet som andenrangs mennesker. Vil næsten gå så vidt at sige vi bliver forfulgt som jøderne gjorde 😕

#6 Startede med at ryge fordi det var sejt. Alle de seje røg så det måtte jeg også hellere. Overvejer dog at stoppe på et tidspunkt.

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:32:18
Svar/Indlæg:
2388/52
Det gør ikke rygerne fandeme også, når der er flere rygere end ikkerygere til stede!

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:38:25
Svar/Indlæg:
4089/252
Det handler jo ikke om at nogen er efter nogen. Det handler om ar ikke-rykere bliver påtvunget røg af rygerne. Rygere bude være anstændige nok til at ryge afsides, det er da det mindste.

#6 Jeg startede med at ryge fordi det var sejt, og synes også det var rart :). Dengang var det slet ikke så meget fremme som det er idag, så man troede sgu næsten det var uskadeligt :P.

Synes personligt folk skal have lov til at ryge, så længe man ikke passivt tvinger andre til det også. Indtil jeg blev syg kunne jeg sagtens ryge lidt når jeg fik mig lidt øl til, men det har man ikke helt samvittighed til nu, efter man har set hvad det gør vil folk på kræftafdelingen.

Cecil73

Overclocker
Tilføjet:
06-07-2008 10:46:04
Svar/Indlæg:
200/49
Men alligevel, så burde bilerne også ud af byerne, da de forurener meget mere end hvad folk der ryger gør... Og hvornår skal vanvidet med diverse forbud stoppe?

Jeg synes det vil være mere end fedt med bilfri byer. Ja jg ejer ikke en bil - det er hurtigere at cykle, end at tage bilen i Næstved.

Jeg startede med at ryge for 14 års tid siden - årsagen til jeg startede kan jeg ikke rigtig huske. Jeg har så heller aldrig prøvet med et rygestop.

Som en skriver i kommentarfeltet inde på EB, så burde fede vel også forbydes, da de jo giver en kvalme.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:46:53
Svar/Indlæg:
2356/28
Jeg synes det er fair med den eksisterende "ryge-lov" og synes egentlig også det er fair med ikke at ryge på udvalgte steder.

Jeg ryger selv, men heller ikke i hjemmet. Det er udenfor det foregår. Dog gider jeg ikke høre på de folk der aldrig har prøvet det og rakker ned på dem som gør det. Det har i absolut ingen grund til.

At forbyde rygning helt vil da bestemt redde nogle menneskeliv da nogle bare ikke kan tåle det. Nu har det jo så også noget med at gøre hvor meget man gør det. Dem der ryger 5 eller mindre om dagen er stort set ikke i nogen alvorlig sundheds-risiko-gruppe, men dem der ryger 60 eller 80 er...

Måske skulle de forbyde at køre MC da man er 14 gange så udsat for at miste livet der end i en bil... Hvor trækker man grænsen?

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:53:49
Svar/Indlæg:
2823/238
Man kan så også sige, at så lader man bare være med at lave forbud, og lade den sunde fornuft være det der gælder... 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Ja lad os dog gøre som i usa, der skal da sælges fuldautomatiske våben i hver eneste 7-eleven!!!

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 10:56:19
Svar/Indlæg:
2356/28

Man kan så også sige, at så lader man bare være med at lave forbud, og lade den sunde fornuft være det der gælder...

Det er jo sådan det hænger sammen idag, så ingen grund til at grine af det 😉 ...At der så er nogle mennesker der er ligeglade med om de generer andre med deres røg er en HELT anden sag

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 11:18:48
Svar/Indlæg:
4089/252
#10 Forbyde fede mennesker fordi de giver kvalme? :) Hvad så med de dumme?

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
06-07-2008 11:24:07
Svar/Indlæg:
2309/846
Jamen det er da også hlet vildt lækkert at være i ZOO med ungerne og komme til at sidde bag ved en pibe-osende bedstefar på bænkene der hvor sælerne fodres. Eller på amfiscenen i Den fynske Landsby bag tre storrygende øl-abe hunner. Hurra hvor vi hygger os. Det er bare svært at abstrahere fra stanken og de svidene øjne....

Så hvis i endelig skal ose, ku i så ikke tænde smøgen mens i hopper ud fra Møns klint...TAK.

Skrevet af en eks-ryger med militant antipati over de osende stakler, der jo tydeligvis har rygrad som en kop kakaomælk.

H*ST 😛

Jeg kører i øvrigt bil og vejer for meget.....lol

cineman

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 11:24:56
Svar/Indlæg:
1297/50
For min skyld kunne de gøre så man kun kan købe dem til en dyr pris på et apotek, og forbyd rygning udendørs hvor der er mange mennesker.
Skidtet kan jo være farligt. Har selv set mange mennesker, i forbindelse med mit arbejde, som bruger ilt apparater til at hjælpe med at få luft nok. Det er ikke et rart syn.. Dog er alle ikke ryge relateret sygdom, men resultatet var stort set det samme.
Har endda oplevet at høre folk at fok nærmeste er blevet kvalt til døde.
Er selv ryger, men skal prøve at stoppe igen. Håber dog at stoppe helt denne gang(og meget snart).
Men sidste gange jeg stoppe med at ryge, gik jeg ikke og peget finger af ryger, sådan er jeg heller ikke 😉 . Det er sommetider de værste, altså x-ryger(næsten være end rygerne selv 😛 )
Edit bare se #15 Polarfar 🤣 😛

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 11:31:48
Svar/Indlæg:
4018/217
#10 & #0 Hvis man så lavede alle byer bilfrie så tror jeg at mange af de gode butikker vil rykke til steder hvor folk uden biler vil have store problemer med at komme hen.
Jeg har bil og hvis kbh bliver bilfri så vil jeg da bare handle et andet sted hvor det er lettere at komme til og jeg tror ikke at jeg er den eneste der har det sådan.

Dog syntes jeg det er en katastrofe at der ikke er lavet regler om at der skal filter på dieselbiler og lastbiler ligesom det er et krav med katalysator på benzinbiler. Det er jo dem der udleder de farligste partikler.

Det med cyklen det er tit hurtigst når man rejser internt i byen men det bliver straks et problem hvis man bor et stykke væk.
Og nej jeg gider ikke at tage en bus eller et tog i ædru tilstand da det koster dobbelt så meget og tager tre gange så lang tid at komme frem end hvis man bare kørte i bil.

Tilbage til #0. Jeg er en af dem der er rigtig glad for rygeforbudet. Nu kan jeg gå i byen uden at stinke af røg 😀 Dog lider jeg stadig under passiv rygning der hjemme fordi at min nabo ryger nonstop. Det er vildt underligt for nogen gange så kommer røgen ind til mig igennem vægen og seriøst det kan være slemt nogen gange. Men jeg skal nok finde et nyt sted at bo snart.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 11:37:32
Svar/Indlæg:
2823/238
#13 det jeg mente var at , hvis man fjernede vores love osv. og bare lod samfundet køre på vores "sunde" fornuft så ville det hele jo ryge af helv.... til, for det kan vi ikke finde ud af.

Med lov skal land bygges, tror jeg vist der står skrevet i grundloven eller hvor det nu var... og det passer sgu meget godt.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 11:39:02
Svar/Indlæg:
2356/28

Følg mig 🙂

Endnu mere hyggeligt er det at sidde med ungerne bag en ordentlig basse af en dame der vejer for meget og har svedt hele dagen i bilen og lugter af en mellemting mellem det man fodrer sælerne med og elefanters afføring ...ud over møns klink med hende TAK

Skrevet af en gut der stadig får en "gar" i ny og næ for hyggens skyld, muligvis med en rygrad af kakao, men var jeg mere ligeglad gik jeg sikkert i opløsning 😀

teko

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 11:39:10
Svar/Indlæg:
873/19
Ikke rygerne fik jagtet rygerne udenfor, nu er det godt vejr, så nu tuder de igen, alle de overvægtige burde forbydes at købe slik og andre fedende produkter, da de slider på vejene, fortovende og generelt alt, den transport de bruger er tvunget til at bruge mere energi da de vejer mere osv. Slik burde forbydes, McD burde forbydes, det burde være forbudt at tage et arbejde mere end 20 km fra sin bopæl osv.. Hvis folk ønsker et helse samfund, er der meget andet end rygning der også skal ordnes, er træt af hellige ikke-rygere på 150kg i deres 4 hjulstrækkere..

7913

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 11:39:30
Svar/Indlæg:
1124/68
Det er så nemt, der er ikke nogen der kommer til at bestemme om jeg må ryge udendørs. Det er iorden at man visse steder ikke må ryge indendørs, men udenfor kommer de sq ikke til at bestemme !!!!

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 11:51:09
Svar/Indlæg:
2534/80
Ja #14 tror #10 er en af dem der så skulle forbydes🙂

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 11:59:04
Svar/Indlæg:
4230/89
altså,
man har jo gjort det sådan, med samtlige andre "stoffer" vi mennesker kan indtage, at det er blevet vuderet hvor skadeligt det pågældende stof er, og så er det derfra blevet vuderet om stoffet skulle være decideret ulovligt, eller der bare skulle en aldersgrænse på...

nikotin, er så en af de stoffer (sammen med koffein og mange andre daglidags produkter) der er havnet i den gruppe der blev lovligt,
fordi det blev vuderet at det ikke er skadeligt nok...

men som forskning nu efterhånden viser, så er rygning jo ret så skadeligt,
og jeg tror bare det er et spørgsmål om tid før aldersgrænsen først bliver hævet til 18år,
og prisen, bliver hævet til en 40-50kr 😉

#6,
jeg startede selv med at ryge, for at provokere min skole inspektør i 8kl...
skolen havde lavet et rygeforbud på skolens grund, og de gik meget op i at fortælle os det HELE tiden...
så selvom jeg ikke røg, rendte jeg ned og købte en pakke smøger, og gjorde det bare sådan et par dage, for at tænde lærerne af...
på de par dage, kom jeg så i kontakt med nogle af de "seje" på skolen, som røg...

og så var jeg hooked 😛

/EDIT,
hov glemte da helt at fortælle at jeg så heller ikke ryger mere,
efter 3.5år fik jeg en kæreste, der heldigvis fik mig vænnet af med det 🙂

cineman

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 11:59:58
Svar/Indlæg:
1297/50
I skal lige huske at man ikke kan spise passivt ved at se et tykt menneske 😛 men man kan ryge passivt og dø af det.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 12:06:47
Svar/Indlæg:
4089/252
#19 Det kan godt være den kælling er klam, men du blir ikke kritisk syg af at se på hende... måske blind! Men det gælder ikke.

Selvom jeg er ikke ryger, kan jeg sgu sagtens sidde ved siden af en ryger. Kærresten røg da indtil for kort tid siden. At nægte at sidde ved siden af en fed er ren diskrimination, men naturligtvis ioren da vi lever i et frit land... At nægte at sidde ved siden af en der ryger er derimod iorden. problemet burde ikke opstå, hvis rygeren bare gik afsides. Folk idag er generelt uhøflige og specielt generationen som nu er de der 15-20 år, er (uden at generalisere) nogle egotrippere.

cineman

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 12:08:22
Svar/Indlæg:
1297/50
Kan kun rose dem som er stoppet med at ryge 🙂 .
Måske vi burde lavet en stop rygning tråd på HwT 😉 Der er sikkert mange som sidder og ryger når de skriver på HwT 😛
Eller måske vi burde lavet total rygeforbud her på forum også 🤣

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 12:12:47
Svar/Indlæg:
4089/252
Jeg synes så heller ikke at eks-rygere skal være så selvfede og smarte, bare fordi de har droppet en vane. Bagklogskab ligger ikke langt fra dumhed.

Jeg stoppede med at ryge fordi jeg bare ikke gad mere. Stoppede fra en dag til den anden. Dem der har det meget svært med at stoppe, tror jeg ikke er helt klar. Håber ikke jeg træder nogen over tærne her :P

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 12:18:00
Svar/Indlæg:
4230/89
#27 av av min tå 😛

Daltona

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 12:25:06
Svar/Indlæg:
666/166
Jeg ryger men kører ikke bil, jeg ved godt hvem af os to der slår flest ihjel med vores røg.

Så hvis du endelig skal ose med bilen, ku du så ikke nøjes med at gøre det mens du kører ud fra Møns klint...TAK.

Skrevet af en ryger med militant antipati over de osende billister, der jo tydeligvis har gummiben og ikke kan cykle. 🤣

Daltona

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 12:26:54
Svar/Indlæg:
666/166
Man kan miste appetitten så man ikke kan spise 😛

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 12:29:23
Svar/Indlæg:
4230/89
#30 kan man kalde det et paradoks?

at dem omkring dig er så fede, at du i ren og skær frygt for at ende sådan, stopper med at spise...
hvorefter du til sidst dør af underernæring 🤣

Daltona

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 12:49:24
Svar/Indlæg:
666/166
Ja det kan hurtigt gribe om sig, vi skal jo også have nogle andre at jagte når nu rygerne snart ikke må ryge mere, heksejagten må og skal fortsætte. 🤣

cineman

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 12:53:52
Svar/Indlæg:
1297/50
Utroligt invandrene ikke allerede er draget ind i debatten 😉 . Stakkels tykke mennesker.
Men folk som er svage skal vel altid finde nogen som er lidt svagere end dem selv og punke 😛

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 12:57:01
Svar/Indlæg:
6531/410
fint hvis de så forbyder bilos, fabrikker og elværker kan vi alle flytte ud på heden og bo i tælt, problemet bliver så nok bare vi alle dør af pollen allergi da der så bliver meget mere natur.

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 12:57:41
Svar/Indlæg:
1814/48
Egentlig har jeg ikke det store problem med at folk ryger, så længe det ikke er til gene for andre.

Problemet er blot at det ofte er. Der er jo først og fremmest røgen, der kan være ekstremt irreterende, men der er også det andet problem med skodder der ligger rundt omkring.
I fængselsfilm spiser fangerne en cigaret for at blive syge, så de kan kome på hospitalet. Alligevel er det muligt at finde skodder på legepladser hvor børn leger uden opsyn og derfor kan komme til at lave en lignende manøvre fordi en ryger ikke har tænkt sig om.
Selv specielle skraldespande virker ikke. Prøv at åbne øjnene på de steder hvor der er stillet udendørs skraldespande op, der er tilpasset rygere, og du vil hurtigt opdage at der syntes at være lige så mange skodder på pladsen ved siden af som i skraldespanden. Lad mig sige at det ikke er et sjovt arbejde at skulle gøre rent og kønt er det ikke.

Af de ovenstående grunde støtter jeg op om et rygeforbud på visse udendørs arealer.

Nu tror jeg så også at jeg har fået lukket alt min røg ud om emnet 😉

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 13:01:46
Svar/Indlæg:
4018/217
#29 Gad godt at se dig cykle 55km på 45min. 🤣

#35 Det havde jeg slet ikke tænkt på. Og nu når jeg tænker på det så er det sku rigtig nok... Der ligger tit skodder der hvor børn færdes fx sandkasser osv :no:

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 13:03:49
Svar/Indlæg:
6531/410
hellig kan man jo altid være problemet med de aske bære der står rundt omkring er at fatsvage ikke rygere putter parpir og sådan noget i dem.

Jeg er selv holdt med at ryge for 2 år siden og fatter ikke, at rygerne ikke skammer sig over den måde de behandler rygere på.

røg genere mig ikke men folk med deres forkælede møgunder der råber og skriger i supermarkedet gør jeg syntes vi skal for byde børn under 15 år i supermarkeder, og pensioninter efter kl 14.30 🙂

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 13:13:50
Svar/Indlæg:
4230/89
#37 tror man skal passe meget på, ikke at sammenligne ting som rent faktisk er skadelige, med ting vi bare syntes er træls 😉

jeg får ingen skader af at høre på en træls unge nede i kvickly,
og heller ikke af at holde bag en eller gammel dame, der mener hun skal holde tilbage for ALT..!

derimod får jeg skader af et skulle, fks arbejde et sted hvor der ryges,
og selvom det ikke er særlig meget, får jeg jo også skader af at sidde på en cafe, udenfor, hvor dem ved siden af ryger... 😉

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 13:19:37
Svar/Indlæg:
6531/410
Jeg får skadet min hørsle lige så meget ved at stå i supermarkedet og høre på møgunger der dåber og skriger , som du får sakdet dine lunger ved " passiv" røg uden for på en kafe.

tror de ikke bilerne der køre forbi skader dig noget mere.

bare læs hvad #5 skriver håber han tager gas på det hele for hvis ikke må han være extrem følsom.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 13:23:09
Svar/Indlæg:
4230/89
#39 bilerne er helt sikkert også skadelige jo...
men nu kan vi jo ikke bare gøre alting ulovligt bare lige sådan,
man skal jo starte et sted 😉

og på den anden side af sagen, så er rygning jo bare et falsk behov man selv har skabt, hvilket vil sige at der går ikke noget af folk, ved at stoppe...
hvorimod mange ville nok få nogle seriøse problemer hvis det blev ulovligt at køre i bil...

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 13:24:16
Svar/Indlæg:
2823/238
#39 hvad snakker du om? har du læst #5? håber du referrer til det hans kriver om at blive generet i hans egen baghave...

Nede i gården i den boligforening jeg bor i var der engang i mellem en der røg cigarer, man kunne lugte det over det hele, også inde i vores lejlihed hvis der var åbnet en smule for det...

Idag ryger han vist ikke, han er et levende skelet, og har sikkert noget med lungerne 😐

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 13:28:59
Svar/Indlæg:
6531/410
born igen ikke rygere er da de værste de er så hellige det er til at brække sig over

de er som folk der flytter ind ved siden af en boldbane og brokker sig over børnene spiller bold.

eller byboere der flytter ud ved siden af en svinefarm og brokker sig over lugten kan bare ikke tage sådanne folk.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 13:32:58
Svar/Indlæg:
4230/89
#42 nu er det jo bare sådan, at han har jo ikke selv valgt at folk omkring ham ryger...

hvorimod dem med boldbanen, eller gården, selv flyttede dertil...

du har jo slet ikke det samme valg med rygning,
dine naboer kan holde have fest, og ryge som det passer dem,
og du kan ligge i dit sovevrelse på den anden side af hække, med lugten i dit soveværelse, fordi du gerne ville have åbent vindue mens du sover...

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 13:40:41
Svar/Indlæg:
6531/410
skal vi så også forbyde folk at bruge have grill og plæneklippere

for det genere da extrem meget.

Jeg syntes måske man burde være lidt mere åben for at andre folk også skal være her, at naboen sidder i sin have og ryger en smøg tror jeg ikke på kan gere nogle eller skade nogle.

jeg syntes folk i vore dage tænker mere og mere på dem selv og er andre anderledes eller har en dårlig vane er de bare ikke velkommen det er en rigtig skidt glidebane IMO.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 13:44:36
Svar/Indlæg:
4230/89
nu er grill jo ikke ligefrem nogen ubehagelig lugt,
men okay, det kan da vre generende...
og græsslåmaskinen bruger vi jo alle sammen...

men det er nok som du siger, når vi kommer til noget, som det kun er nogen der gør, at andre som ikke gør det bliver generede...

jeg vil da også godt vædde med, at hvis jeg siger at jeg sætter mig ud i en bil, og fyrer igennem kolding midtby med 170km/t, så er jeg da helt sikker en forskruet idiot, for jeg kunne jo slå nogen ihjel... men hvis Alle mennesker kørte så stærkt, ville det jo være i orden...

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 13:49:37
Svar/Indlæg:
6531/410
jo grill lugter genernde når man sidder i sin stue og naboen griller, naboen kan vel bruge en hånd skubber det sviner ike i naturen og larmer ikke nær så meget også får han noget motion som han sikkert, trænger til så han ikke dør af fedme og belaster sygehusene mere end nødvendig.

og nej det er ikke iorden alle køre 170 km/t gennem byen.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 13:54:49
Svar/Indlæg:
4230/89
#46 nej for alle gør det jo ikke...
min pointe med det var,
at før, da der var mange flere der røg, og der ikke var nogen der tog stilling til noget, var det helt i orden...

men nu da mange er stoppet, og der er kommet fokus på området, bliver det stille og roligt mindre acceptabelt at ryge...

men sådan noget som at grille, det gør vi alle sammen,
så derfor er det heller ikke så svært at finde sig i... 😉

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 14:21:39
Svar/Indlæg:
2823/238
Man skal jo spise for at overleve, og man kan vist ikke påstå at man skal ryge for at overleve.

7913

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 14:40:45
Svar/Indlæg:
1124/68
Vi har jo ellers fundet ud af at røg fra en grill, er mindst lige så giftig som røgen fra en smøg. Se bare på de flere eksempler der er med folk som har slæbt grillen med inden for og døde af det. Jeg syntes bestemt også det er noget svineri at smide sine skoder alle vegne, men jeg så hellere at man fik en bøde på 500,- hver gang man smed et skod eller andet affald de forkerte steder. Det værste er og bliver dog stadig de forpulede eks rygere der lige pludselig slet ikke kan tåle at være i nærheden af røg, men som ikke tænker over hvor mange de har forpestet med deres smøger inden de holdt op.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 14:57:38
Svar/Indlæg:
3233/128
Igen en ryge diskussion hvor der har været ET eneste argument for at skulle ryge!

Det eneste vi ser er nye versioner af: "Min oldefra røg hele livet og han bleb 102år" eler "Døden skal have en årsag"

Rygning er at trænge ind på folks privatliv og forgifte dem og det er det som er problemet. Det stinher og generer i sådan en grad, at man må gå væk fra rygerene og så er vi jo ikke alle lige stillet vel?

Altså: rygning skal forbydes på offentlig gade og det kommer helt sikkert i fremtiden. Så kan de købe sig tid i en ryge boks når de kke er hjemme. :yes:

#49 Det er da fordi de pludselig kan se hvor ufattelig klamt det er at ryge og så er det det naturligste i verden at hade lortet! Altså igen det ringeste argument du kommer med.

teko

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 15:08:50
Svar/Indlæg:
873/19
#50 jeg syns du burde nøjes med at cykle eller gå for fremtiden og aldrig benytte energikilder der udleder diverse affaldsstoffer, det at du bruger din pc forurener den luft jeg indånder..

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
06-07-2008 15:09:27
Svar/Indlæg:
2309/846
#44 lad mig lige opsummere så 🙂

Jeg kører bil...diesel oveni købet, og uden katalysator
Jeg er overvægtig
Jeg er eks-ryger siden 2001
Jeg flyttede fra byen ud på landet, og bor under 1km fra en svinefarm...sikke en duft
Jeg er Weber grillpsykopat med egen krydderihylde i køkkenet

hvad mere kan man hade 😀 ❤

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 15:22:20
Svar/Indlæg:
2823/238
#52 du er rødhåret 🤣

JensK

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 15:27:09
Svar/Indlæg:
452/80
Argumentet med bilen er simpelthen det mest patetiske forsøg på at retfærdige gøre en ting der ikke kan retfærdigøres.

Hvis vi nu skære til benet og siger: Hvad er nødvendigt?

er biler nødvendige i det danske samfund? Ja! - Og lad nu være med at sige noget pjat med; Nææh man kan sagtens cykle osv. Nej man kan ikke, det kan lade sig gøre hvis man bor i en større by, men verden er desværre bygget op omkring den slags transport, og hvis man ikke kan transportere sig på den måde, så går verden i stå.

Er rygere nødvendige i det danske samfund: Nej! - Rygere gavner intet, de hjælper ikke med noget, eller løser nogen problemstillinger. Når alt kommer til alt, så er de "kun" en belastning for samfundet generelt. Passiv rygning, behandling af rygerlunger osv. osv. Der er nok ting man kan nævne!

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 15:28:12
Svar/Indlæg:
2620/327
Hvis folk ellers bare vil overholde de nuveærende rygeregler, synes jeg ikke, vi behøver flere - og så ellers tage lidt hensyn, og fx ikke ryge LIGE ved indgangen til den bygning, de ikke må ryge i. Men ellers er jeg rigtig godt tilfreds med, at rygningen er blevet udendørs, og for min skyld kan vi godt stoppe der.

Og så vil jeg altså lige pointere, at det ikke er rygere, jeg har noget imod - det er kun røgen og dens skadelige virkninger 🙂

#11 Det er altså ikke rigtigt - det betyder ikke ret meget, hvor meget man ryger. Selvfølgelig er 80 om dagen værre end 5 om dagen - men forskellen er ikke så stor, som man skulle tro. Det er selve det, AT man ryger, der er skadeligt - det, at man hele tiden har stofferne i kroppen.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 16:26:17
Svar/Indlæg:
2357/72
Hold kæft, hvor er der mange pylrerøve til!

Lad os forbyde: Smøger, alkohol, Webergrills, strømslugende QX-cpu'er, motorcykler, at gå på jagt, at have hund, (de bider nogen gange andre folk), biler der kører under 25 km/l osv. osv...

Rockerne har det jo osse lidt hårdt for tiden, og mangler noget, at handle med!
Ingen af ovenstånde ting er "nødvendige" for det danske samfund...det er der sgu da 1000 andre ting der heller ikke er?

#54 Overvægtige mennesker, koster samfundet mere end rygere, og skader dig derfor indirekte ved, at de bruger mange af sundhedsvæsenets ressoucer. Så jeg håber satme ikke, at du tager på...så skal du du da låses inde, indtil du har tabt dig igen. Gå hen til den næste overvægtige person, fuld af tatoveringer, der står og æder en burger, og tvær den ud i hovedet af ham. Så får du lynhurtigt at se, hvor skadeligt fed mad er!

Jeg ryger selv, og synes det er fint, der kun må ryges udenfor. Resten er sgu kun pop-politik, men det er der åbenbart mange der ikke er smarte nok til, at indse.

Anti-rygere er skadelige for samfundet, da de forårsager alt for mange statistikker, og får folk til, at bruge Deres kostbare tid til, at diskutere med dem. 🤡

Edit: #0 Hvis du virkelig mener man skal "gå efter de overvægtige", så grænser du jo til, at være direkte usympatisk, uden noget hold i virkeligheden. Så må du jo selv starte med, at gøre noget ved sagen, og påpege det hver eneste gang, du møder en overvægtig person...good luck siger jeg bare! Så bliver det sq dig der kommer til, at ligge og optage en plads på hospitalet, bare fordi du ikke kunne tie stille.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 16:27:07
Svar/Indlæg:
4230/89
nu tror jeg ikke helt på at røgen fra en grill er ligeså giftig som røgen fra en smøg...

det er et kendt faktum at alt røg, uden undtagelse er giftig,
størrelsensordnen af gift, afhnger af hvad man brænder...

laver man bål, og brænder træ, blade osv, sker der ikke helt vild meget...
men der er jo fks forbud mod at brænde plastik i det fri, fordi det er olie baseret, og derfor, pisse giftigt når det går op i røg...

det samme er gældende for smøger, det er ikke så meget nikotinen der er giftig(den gør dig bare afhængig), men tag nu tjære, igen, et oliebaseret produkt, og det er pisse giftigt når det bliver brændt...

på den anden side, altså med Grillen,
så er det ret ofte trækul vi brænder der, trækul, som jo er træ = ikke særlig skadeligt

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
06-07-2008 17:04:13
Svar/Indlæg:
2309/846
#53 JA....den glemte jeg 😳

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 17:33:53
Svar/Indlæg:
2823/238
#58 Ligesom tuborg reklamen, ta´ den tykke!

tykke mennesker skal da hjælpes, og ikke spærres inde, nogle er tykke fordi de har lavt stofskifte, eller fordi deres krop ikke får de hormoner eller stoffer der fortæller dig at du er mæt, og derfor ikke behøver at spise.
Andre trøste spiser, overspiser fordi de er deprimerede eller i den dur, de skal da hjælpes ligesom en alkoholiker skal hjælpes!

Det sgu nemt nok for folk at sige "fede svin, tag dog at gå i fittness"!
Nogle mennesker skal have proffesionel hjælp for at tabe sig, enten ved hjælp af medicin, kostvejleder, træning eller operationer...

Har selv været tyk, og blev mobbet meget, det bliver man naturligvis ked af, og så trøstespiser man.
Begyndte dog heldigvis til kampsport og blev ældre så jeg kunne komme af med valpefedtet...

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 18:19:04
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg har deaktivet et indlæg - nu holder vi lige kammertonen

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 18:24:10
Svar/Indlæg:
2357/72
#60 Ja, det var mit. Men når man bliver kaldt narkoman, dum og ulækker og bliver beskyldt for, at "klynge sig til tomme argumenter", bliver jeg sq pissed!

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 18:28:56
Svar/Indlæg:
2620/327
#61 Ja, det var ikke kun dig - jeg har lige taget et par stykker mere med 🙂

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 18:31:07
Svar/Indlæg:
2620/327
Og generelt, til alle: gå efter bolden, ikke manden

JensK

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 18:36:39
Svar/Indlæg:
452/80

Jeg kan egentlig slet ikke forstå at du bringer fedme op. Det var slet ikke den sammenligning jeg lavede. Jeg snakkede om biler vs. rygning forureningsmæssigt.

Ja, fedme er et kæmpe problem, men du kan ikke ligefrem sige at det forurener/ har en passiv påvirkning, ligesom røg fra både smøgere og biler har.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 18:43:07
Svar/Indlæg:
2357/72
#64 Det har har det i hvert fald...indirekte!

Læs igen: "Overvægtige mennesker, koster samfundet mere end rygere, og skader dig derfor indirekte ved, at de bruger mange af sundhedsvæsenets ressoucer".

Det betyder, at de penge kunne bruges til behandling af mange andre sygdomme.
Jeg har ikke spor imod overvægtige mennesker. Kunne da godt selv trænge til, at smide et par kilo. 😀

Edit: Nu var det jo #0, der bragte emnet på bane.

7913

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 18:44:33
Svar/Indlæg:
1124/68
Hvis i tror jeg forsvare rygning tager i fejl. Jeg ville blive meget ked af det hvis nogen af mine børn begynder at ryge. Hvis de begynder mens de stadig er under min komando vil de få et forbud mod det. Kald mig bare dobbeltmoralsk, men de skal sq ikke lave den samme dumhed som mig. Jeg har selv prøvet at holde op flere gange men jeg har simpelthen ikke rygrad nok til det. Jeg kan dog stadig ikke se hvorfor man ikke skulle måtte ryge udenfor !!!

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 18:46:53
Svar/Indlæg:
2823/238
Bestemte steder udenfor, ikke over det hele udenfor...

JensK

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 18:49:18
Svar/Indlæg:
452/80

Jamen bestemt! 🙂 Men helt ærligt så er det en dør der er træls at åbne ^^ Så kan vi lynhurtigt finde rigtig mange ting, hvor vi kunne bruge pengende på noget andet 🙂

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 18:56:38
Svar/Indlæg:
2357/72
#68 Nemlig! Det er lige nøjagtigt det jeg prøver, at påpege i #56.

UGP

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 19:06:30
Svar/Indlæg:
301/42

Som Lace skriver har de overvægtige nemlig en effekt på os andre, om du vil kalde det passiv eller indirekte er jo ligemeget. Det med mange tykke mennesker skal hjælpes, fordi de fx har et lavt stofskifte, er måske rigtig i nogen sammenhænge, men tit kan de sgu bare lade vær med at spise så overdrevet meget!!

cineman

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 19:20:27
Svar/Indlæg:
1297/50
#70 okay lad os smide alle de tykke ud af landet, nå nej så er der ikke mange dansker tilbage 🤣 😛 .
Uanset hvad de tykke får skyld for, så skader de ikke andre som ryger gør. Det er det passive rygning som går mig lidt på.
Ja de tykke koster samfundet o.s.v. Men der kan man jo lave en masse andre tiltag. Allerede nu er der mange tykke som skammer sig over at spise en is offentligt, med god grund!.
Stop nu det tykke shit, og lad os diskutere rygning som kan skade andre og ikke mindst dem selv. Self kan vi ikke forbyde alt, men come on 😉
Ps har selv lige tabt mig ca 10 kg, og er stadig for tyk i følge lægen og diverse andre kloge folk. Jeg går endda til fitness for at tabe mig, og cykler på job.
Jeg dømmer folk når jeg ved hvad de står for ikke for hvad jeg tror de står for. Altså en tyk skal man ikke dømme eller ryger o.s.v, bare vi alle kan tage hensyn til hinanden så går det sq nok

Cannon

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 19:23:02
Svar/Indlæg:
298/7
Uha jeg skammer mig snart over at være dansker, folk har bare ingen tolerance over for hinanden mere og det gælder både ryger og ikke rygere, det er sørgeligt men danskerene er ved at være en nation af egoister, som kun tænker på een og det er sig selv. Jeg er ryger, ved ikke om naboen kan lugte at jeg ryger i haven, man jeg kan sku lugte når brændeovnene omkring mig oser for fuld tryk, lad os da også forbyde dem.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 19:27:25
Svar/Indlæg:
2357/72
Jeg synes bare generelt, at DK i stigende grad bliver et mere og mere intolerant samfund, at leve i. Folk finder på så mange ting, at brokke sig over fordi de, (ironisk nok), generelt set har det godt imo.

cineman

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 19:31:55
Svar/Indlæg:
1297/50
#72 Enig
#73 lige mine ord 😉
Jamen vi lever jo også snart i en klinisk verden, er der den mindste ujævnhed så opdager man det, og lægger mærke til det(tænker ikke kun på de tykkes maver her) 😛

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 20:00:56
Svar/Indlæg:
4230/89
#72 så hvis jeg nu gerne vil have andre stopper med at ryge,
er jeg så egoist?? 😕

#73 +74 intolerant er, syntes jeg, et meget stærkt ord at bruge...
man kan jo ikke forse folk i at tænke på sin egen, og andres sundhed...

se på det sådan, at i 1200tallet, boede folk i små træskure, spiste med fingrene, af små træfade, der sikkert aldrig blev vasket...
dengang døde folk af allemulige sygdomme som vi jo gennem den her "kliniske" rengøring af verden snart har fjernet...

nu er vi snart løbet tør for de her "almindelige" dødelige sygedomme,
så klart nok kaster vi os nu over det næste vi føler truer os,
og rygning er jo klart en god kandidat, det slår mennesker ihjel, og det er bevist at det kan skade dem der er i nærheden, så jeg kan kun følge folk i at de gerne ville være det forude...

vi kan ikke bare stoppe den her "kliniske evolution" af verden,

JensK

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 20:01:32
Svar/Indlæg:
452/80
Jeg ved snart ikke. Jeg syntes måske ikke at det er direkte intolerant at kære sig lidt om sit eget helbred og miljøet, hvilket jo er hvad det hele handler om ^.^

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 20:06:10
Svar/Indlæg:
2357/72
Jeg har vist fået sagt det jeg ville...end of story!

cineman

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 20:06:32
Svar/Indlæg:
1297/50
#75 som tidligere skrevet har jeg intet mod forbud, tingene skal bare gøres ordentlig, og så skal tykke ikke blandes ind i det, og jeg holder 100% på folk er blevet mere egoistiske.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 20:37:22
Svar/Indlæg:
2823/238
Hvad er mere egoistisk: ikke at ville have passiv rygning fra andre, eller ikke at tænke på andre, ved at ryge hvor det passer dem?

Det andet er ligesom i skolegården, hvis han må så må jeg også!
Altså hvis han er tyk må jeg også ryge, kan i ikke høre at det lyder helt forkert?

Tykke diskutionen skal nok komme, hvis ikke den allerede er begyndt rundt onkring, Fedme er jo lidt ligesom en sygdom, en sygdom som rigtig MANGE danskere har... Iblandt alle dem er der sikkert også mange rygere :yes:

som jeg har sagt før, er jeg ked af at det stadig er lovligt at købe smøjer da det er noget af det værste lor7, man bliver mere afhængig af det end mange andre stoffer det er helt oppe omkring heroin/kokain på afhængigheds skalaen 😲

Her kommer de, og tænk over det en ekstra gang: http://www2.rygning.com/upload... (1).gif

God sommer til jer alle, må i leve længe, og vær søde ved hinanden 🙂

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 20:47:11
Svar/Indlæg:
2620/327
Faktisk tyder de nyeste undersøgelser på, at det ikke så meget er fedmen, der er årsag til sygdomme/indlæggelser, men dårlig form.

Selvfølgelig hænger de to ofte sammen, men det gør ikke så meget at være for tyk, hvis man ellers har god kondition. Og hvis man er i dårlig form, hjælper det ikke at være slank.

Mon ikke det sidste rammer en del computernørder? 😉 😛

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 20:53:14
Svar/Indlæg:
4230/89
#77 dey virker bare lidt sjovt at sige vi er intolerante, fordi vi har inset at rygning er skadeligt...
hvad så med stoffer, er man intolerant hvis man ikke syntes det er i orden,
eller prøv med mord, eller pædofeli...

men er ikke intolerant bare fordi der er nogen ting man ikke syntes er i orden...
men hvis du hellere vil tilbage til middelalderen og leve, så er det fint med mig...

men jeg er nu glad for vi lever i et land, hvor vi jo så åbenbart har det for godt :no:

CF

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 20:53:54
Svar/Indlæg:
4689/105
Jeg tror langt over halvdelen af de garvede brugere herinde fra er mere eller mindre overvægtige.

Meget tid foran computer og god form hænger meget sjældent sammen

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
06-07-2008 21:00:21
Svar/Indlæg:
2309/846
Faktisk er der en god chance for at undertegenede snart kan kalde sig normalvægtig igen. Har droppet hvid pasta, franskbrød og andet glutenholdigt mad, og hvis der er tilsat sukker i varen ryger den tilbage på hylden. Er der mere end tre E numre i ryger det også tilbage på hylden, og er der såkaldte smagsforstærkere i er det også no-go. Mælkeprodukter røg samme vej, med undtagelse af smøret.

Mælken er erstattet af ris- eller soya baserede produkter, der rent faktisk smager godt. Grov pasta, vilde ris, masser af frugt, fisk, kylling, æg, nødder og en masse andre gode sager som kroppen kan omsætte. Brød kan man selv bage af fx. speltmel uden tilsat kemi. Og så køber jeg så meget økologisk mad som det er muligt.

Ja - det er lidt dyrere i indkøb, men man spiser til gengæld ikke så meget af det fordi det mætter - modsat franskbrødet. Så jeg sparer rent faktisk lidt på kontoen hver måned - hvor vildt er det lige.

Resultat -> mit energiniveau er i top, mit humør er steget og jeg har tabt 7kg på 3mndr. En ret god statistik efter at have taget 15kg på da jeg droppede smøgerne, og de kilo har siddet uhjælpeligt fast.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 21:03:57
Svar/Indlæg:
452/80

Uden at jeg på nogen måde kan påstå at jeg kender dig personligt, så må jeg alligevel tage hatten af for det! Jeg kommer selv fra et hjem hvor der ikke bliver købt usunde varer på nogen måde, og jed ved derfor hvor svært det kan være at komme ind i en rytme med sund mad, bare efter en uges tid med "usund" mad på en ferie eller noget.

Keep it up 🙂

cineman

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 21:15:42
Svar/Indlæg:
1297/50
http://ekstrabladet.dk/112/art... kan vi ikke bare blive enig om at rygeforbud dele folk 😉

Simson719

Overclocker
Tilføjet:
06-07-2008 21:24:33
Svar/Indlæg:
370/19
AAAARRHHGG Passiv rygning er et moderne udtryk der er opfundet af folk der har læst for meget om "moderne pædogogik" der er aldrig, ALDRIG nogen der er døde af at blive udsat for passiv rygning fra en lille cigarret på en cafe....

Og hvis man absolut sidder udenfor på en cafe og nyder sin kaffe late, og man bliver generet af en der ryger så siger man da pænt til personen at man får det i hovedet, og så ville stort set alle sympatiske mennesker der ryger, da lige rykke sig så man ikke generer den anden person, det er sådan at vil alle sammen skulle leve sammen i harmoni, istedet for at man ligepludselig begynder at lave regler om at man ikke må ryge udenfor, det sted hvor der nok ikke kan blive mere ventileret 🤣

Det hele handler om at nogle folk bliver irriteret og det er på linje med som nogle nævner at man ikke kan holde ud at se på fede mennesker. Men i bund og grund handler det vel om hvor ego centrerede folk er i det samfund, vi lever i...

Tænk lige over det, hvornår var det sidst du hjalp en fremmed person, eller bare smilte til en fremmed person :yes:

cineman

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 21:43:18
Svar/Indlæg:
1297/50
#86 Andet eksempel: folk sætter skilte op på deres villa vej og skriver farten ned o.s.v. Så snart de køre på andres villa vej kan de rolig trykke sømmet i bund 😀
Altså folk kan hjælpe sig selv men ikke andre. Ja ja lidt vildt eksempel meen 😉

JensK

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 21:47:40
Svar/Indlæg:
452/80

Det er måske ikke cigeretten på cafeén der gør udslaget. Det er nok nærmere den, plus de 20 andre man støder på >.>

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 23:12:22
Svar/Indlæg:
2353/24
Hvad med at lave forbud mod nogle af alle de andre farlige stoffer som vi omgiver os med. Bare tænk på jeres deodorant, voks osv. som vi alle bruger hver dag, uden at der er nogen som helst kontrol med, hvad de stoffer som producenten har puttet i, gør ved os. Det ser jeg som langt værre, da allergi er noget som man risikere at skal døje med hele livet (de alvorligste symptomer ved rygning, kommer først senere i livet), eller hvad dersker ved fostre.

Forstil jer at få allergi overfor tryksværte eller olie? begge dele indgår i næsten alt - på den ene eller anden måde.

Jeg ryger selv ved fester eller når jeg har lyst, og jeg har aldrig røget fast, nogle uger kan jeg ryge hverdag, andre gange går der 1 måned imellem, så jeg tror ikke på at det er værre end så meget andet. Så længe man gør "alt med måde", tror jeg ikke på at det er specielt skadeligt. (du tager ikke skade af 2 øl hverdag hele livet, men det gør du af at drikke 30 om dagen hele livet)

Et scenarie: Vi har en mand der arbejder som gartner i kbh lang vejene, og han ryger 10 smøger om dagen.. Efter nogle år får han så konstateret lungekræft og lægen spørger ham om han ryger - han svarere naturligtvis "ja".
Han vil i statistikerne stå opført under "kræft pga. rygning" og ikke under "bilos", selvom det vil være mindst ligeså sandt.

UGP

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 23:21:13
Svar/Indlæg:
301/42
Kan du ik lige komme med nogle beviser om at passiv rygning er så usundt, nu du siger at der sker et "udslag"!
Skal lige siges at jeg ikke selv ryger.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 23:24:11
Svar/Indlæg:
452/80

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 23:41:15
Svar/Indlæg:
23132/740
... hmm.

Jeg er selv ryger, og udviser - synes jeg selv - så meget hensyn jeg nu en gang kan. Jeg kan godt forstå, at man gerne vil have rygere væk, når man selv sidder og indtager et godt måltid eller nyder en is på en café.

Men, og det er kun min egen opfattelse, jeg synes samtidig, at der nærmest er indgået en heksejagt - i meningsmålingerne - på rygerne. Jeg bifalder, at man ikke på ryge på restaurationer osv. - og er div. beværtninger imod dét, så kan de gøre det tilladt/muligt, at træde udenfor og tage et hiv.

Omvendt, så eyns jeg at nogle folk er afsindigt hysteriske. Noget der virkeligt kan pisse mig af (og det er blot éen episode og éet eksempel det her) så er det en lille blond trunte, der vimser hen til en flok der står og ryger... kigger mistroisk rundt, og siger: "Puhada... Her står I godt nok og pulser. Fyda" - jamem, lille truntemus. Du har to valgt:

1: Enten skrider du, langt væk!
2: - eller så gør du dig tilstrækkelig interessant, til at fyren du forsøger at gafle, smider smøgen og gider at følge med.

Basta!

Det rammer sådan set min holdning ret godt.

Selvom jeg elsker sex og elsker min kæreste, så behøver vi sgu da ikke give den gas på Jensen's Bøfhus, i den bedste sendetid, foran børnefamilierne.

Så udviser man lidt situationsfornemmelse, afvejer miljøet og siger: Hovsa. Der står en flok mennesker. Det ville nok være høfligst af mig, at træde over på den anden side af gaden, og nyde min klamme ildelugtende smøg dér, sådan, at de ikke får røgen lige i deres velparfumerede fjæs.

Godt så.

cineman

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 23:52:08
Svar/Indlæg:
1297/50
#92 hun er dog ikke blond som hende du snakker om http://www.youtube.com/watch?v... 😀

http://www.youtube.com/watch?v... lidt sarkastisk lad kraften være med dig 😉
Edit http://www.youtube.com/watch?v... den meget sjove
Eller den passive http://www.youtube.com/watch?v...
Den hårde http://www.youtube.com/watch?v...
farligt at ryge http://www.youtube.com/watch?v...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 23:57:43
Svar/Indlæg:
23132/740

❤ 🤣

UGP

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2008 00:01:08
Svar/Indlæg:
301/42

Ja tak.

Istedet for bare at finde diverse undersøgelser, hvor jeg ikke engang kan finde god argumentation for deres påstande, så find lige nogle der passer til det vi snakker om?

For lige at gentage omhandler dette rygning udenfor, og mindst 2 af dine fine links omhandler at rygning er farligt indenfor.

Men find nogle statistikker/undersøgelser istedet for bare at finde hjemmesider der påstår hvad der er rigtigt og forkert. Jeg siger ikke at det ikke kan være rigtigt, idet jeg ikke ved om passiv rygning er farligt udenfor, kunne bare være spændende at se, hvor meget det skader!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2008 00:05:46
Svar/Indlæg:
23132/740

Skid da hul i at det er farligt eller ej. Det er da langt mere interessant at se på, om folk føler sig generet af det. Det kan godt ske, at det er ufarligt at stå udenfor at ryge, i en orkan, da blæsten jo fører røgen væk (og meget andet). Men det er da møgubehageligt, at få sådan en fed dunst af røg, lige i fjæset... eller en palme...

JensK

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2008 00:07:53
Svar/Indlæg:
452/80

Nu lød dit spørgsmål: Find beviser for at passiv rygning er farligt: so i did. Helt ærligt, så ville jeg kunne finde samtlige undersøgelser i verden og du ville givetvis stadig svare at det ikke er konkrete beviser.

http://www.cancer.dk/NR/rdonly... dér har du lidt omkring det.

I øvrigt: [Men find nogle statistikker/undersøgelser istedet for bare at finde hjemmesider der påstår hvad der er rigtigt og forkert.] Jamen er det ikke det du er i gang med? At sige hvad der er rigtigt og forkert? 😐

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2008 00:10:01
Svar/Indlæg:
4018/217

"Ser man for eksempel på lungekræft, så svarer det til, at cirka 65 af de i alt 3.200 tilfælde af lungekræft årligt i Danmark skyldes passiv rygning. Betydelig flere, nemlig cirka 500, dør af hjertekarsygdomme, forårsaget af passiv rygning".

Taget fra http://www.netdoktor.dk/sunder... som #91 postede.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2008 00:17:10
Svar/Indlæg:
4689/105
Altså jeg er ikkeryger, men jeg har som sådan ikke noget imod passiv rygning. Hvis jeg er i byen med nogle venner, så går jeg da altid med dem ind i rygrummet på 4x4 meter hvor der står 15 mennesker i forvejen. Det genere mig sku egentlig ikke meget. I skolen så går jeg da også tit med rygerne udenfor og snakker imens de ryger.

Det eneste tidspunkt jeg bliver pissed er når det er mens man sidder og spiser. Der går grænsen fandme. Jeg vil fandme æde min mad uden at skulle smage røg samtidig.

Jeg er sku også lidt ligeglad med hvor skadeligt det er. Hva fanden, jeg vejer på den forkerte side af 100kg, så jeg har sku større problemer end en smule passiv rygning 🤡

UGP

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2008 00:19:21
Svar/Indlæg:
301/42

Ja, spurgte om passiv rygning var farligt, hvorfor skulle det så ikke være i forhold til det vi snakker om. og ligemeget hvad så har du kun besvaret indenfor og man kan også gå udenfor.

Det var ikke meget du kunne finde, og den eneste du finder er fra cancer, som nok er dem der "hader" passiv rygning mest. Men okay jeg hørte på et tisdpunkt i nyhederne at der er ikke er fundet beviser på at passiv rygning er skadeligt. Så kunne da være rart, hvis du kunne finde noget mere som beviser det.

For ellers skal du jo bare ikke skrive noget er farligt, hvis du intet aner om det!

Ang. internetsider, så kan de jo i terioen skrive hvad de vil, derfor jeg skrev som jeg gjorde.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2008 00:25:58
Svar/Indlæg:
452/80
#100 jamen selvfølgelig bliver man nød til at finde eksempler fra steder der hader det.. Man finder ikke mange gode eksempler på sider der aktivt støtter passiv rygning, hvis de da findes :P

Nu fandt jeg tre sider ligefør der allesammen beskrev nogle symptomer og følgesygdomme plus tal der vedr. passiv rygning, plus jeg fandt en anden side, så jeg vil da egentlig mene jeg fandt lidt..

Jamen jeg kan da sagtens syntes at det er farligt, præcist som du kan syntes det modsatte. Hvis vi vidste mere, så sad vi ikke og diskuterrede hardware, men blev headhuntet af en hel masse organisationer.

Ang intersider, ja det kan de da. Det kan man også i bøger og i fjernsynet... hvis man har den instilling til en ting at der ikke passer, så passer det ikke lige meget hvor mange beviser man får stikket op i næsen :P

UGP

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2008 00:48:23
Svar/Indlæg:
301/42
Ja, du fandt nogle steder, de omhandlede bare primært passiv rygning indenfor, derfor jeg ikke synes det var meget.

Ville gerne se nogle store undersøgelser som beviste at passiv rygning har en negativ påvirkning udenfor, i stedet for et par hjemmesider, som ik nok med omhandler noget andet, men jeg synes heller ikke der var så meget grundlag for udtagelserne.

Selvf. har vi begge holdninger, men igen var der fx 5 kæmpe undersøgelser som beviste det var farligt, ville der også være god grund til at tro på dem.

Tilsidst, jeg er som sagt ikke ryger og er heller ikke speciel vild med at få røg lige i ansigtet 🙂 Og om det er farligt ved jeg sgu ikke, ville bare gerne finde ud af det, men alt i alt tror jeg ikke det er noget der ligefrem gavner, men man skal selvf. bare pas på med ikke at gøre det værre end det er 😉

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2008 13:04:26
Svar/Indlæg:
715/51
Fint hvis de forbød rygning generelt.

Hvorfor skal jeg som ikkeryger, stå i jeres røg.. det er JER der har valgt røgen, ikke mig.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2008 13:33:00
Svar/Indlæg:
2357/72
#103 Ja, lad os forbyde alt det du ikke kan lide, så retter vi os bare ind efter det. 🤡

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2008 19:50:36
Svar/Indlæg:
715/51
#104.

Hvorfor skal JEG gå i røg, fordi DU har valgt at ryge?..

Giver jo ingen mening, at folk der ikke har valgt rygning skal belastes med det, fordi nogle andre vælger det.

Skal jeg så også male din stue gul, fordi det har jeg selv..?