Behold vand ell. gå tilbage til luftkøling

Diverse d.  06. juli. 2008, skrevet af Janice
Vist: 337 gange.

Janice

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 16:24:25
Svar/Indlæg:
324/54
Hey. Jeg er ved at samle mit nye system, og kom i den forbindelse til at tænke på, at jeg egentligt ikke gidder at tilslutte alt mit vandkøling igen...

Jeg har et Asetek Waterchill kit, som båder køler cpu og gfx.

Har lige købt en Athlon 64 x2 4800+ og et 8800Gts OC som begge kom med standard blæsere.
Men hvor meget vil det betyde tror i, hvis jeg ikke tilslutter vandet, men bare kører med std blæsere?

Jeg synes at det er meget besværligt at tilslutte vandet, og så tager det flere dage føer man har fundet utætheder osv...'

Kan i overbevise mig om at jeg skal koble mit vand til igen?
Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 16:45:46
Svar/Indlæg:
4230/89
det skal du jo egentlig næsten overbevise dig selv om 😉

personligt, har jeg det sådan at jeg gerne skifter lidt mellem vand og luft...
men nu ved jeg jo ikke lige om du har tænkt dig at OC meget,
for ellers er der jo ikke den store forskel...

teko

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 16:48:30
Svar/Indlæg:
873/19
Personligt foretrækker jeg vand, men er det ikke vand skifter jeg som minimum std. kølerne ud med noget bedre ;)

Janice

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 17:08:07
Svar/Indlæg:
324/54
Jeg skal ikke OC.
Det er egentligt mest fordi, at jeg skal sikkert ud og købe nye slanger (ved ikke om folk bare bruger de gamle slanger igen), vand, algedræber osv og så synes jeg aldrig at det har været rigtig tæt. Hvis man bare rykker lidt i slangerne, kræger dem lidt fra side til side, drypper der vand ud af dem. (det er sikkert aseteks skide smarte kliksystemer!!!) Hvis jeg havde noget man kunne bruge nogle spændebånd på, ville det sikkert være bedre!

I alle de guides jeg læser omkring samling af vandsystemer, står der at man skal samle det hele først, dernæst pille al hardwaren ud før man fylder vand på, lade det køre i 8-10 timer, derefter smide hardwaren i igen, og så til sidst montere hovederne på cpu, gpu osv.
Men jeg ved med sikkerhed, at så snart jeg begynder at montere mine hoveder på cpu og gpu mens der er vand i systemet, spilder der vand ud!

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2008 17:14:13
Svar/Indlæg:
4230/89
#3 hehe, huraa for asetek hva 😛

hvis du syntes der er for meget bøvl i det, og du ikke lige føler for det,
så lade det ligge, og hop lidt på luft igen...

på et eller andet tidspunkt skal du nok få lyst igen, og så kan du jo gøre det 😉

Janice

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2008 17:19:39
Svar/Indlæg:
324/54
Ja. Det tror jeg sgu jeg gør.
Er asetek kendt for utætte samlinger eller hva? he he

Det er jo lidt ærgeligt at sådan noget skal gøre forskellen! Og der er bare ingenting at gøre med de fittings!!!