Ja. Det gjorde der faktisk længe. Jeg kan huske, at spil som "Titanic" og "Red Alert" kom på CD'er. Vi havde, så vidt jeg husker, en harddisk på under 200 MB, da spillet kom frem.
Det samme gjaldt "programmer" som Lademann's Leksikon ('97) - der udkom i slutningen af '96, der ligeledes kom på CD. Hvis man havde en harddisk med rigtig meget plads, kunne man vælge en installation på 127 MB, men CD'en skulle stadigvæk sidde i 🙂
CD'er (primært til musik) har været fremme siden 80'erne. De fleste af os, i starten af 90'erne, sad stadigvæk med harddiske med en kapacitet, på under 500 MB. Da jeg blev konfirmeret ('98), var en harddisk på 2.1 GB, ret så meget luksus. De allerdyreste, var på 6.4 GB, og primært fra Western Digital.
DVD'en kom frem i slutningen af 90'erne, og var selv da et sjældent syn. Der var et enkelt spil, der mere end noget andet, fik folk til at smide CD-ROM drevet ud, og investere i et DVD-drev til computeren. Det var 'FarCry', som de fleste nok husker... For lige at sætte det i relief, så udkom 'Far Cry' altså foråret (jeg mener det var marts/april) 2004 😉