Shg, nul garanti/reklamation, hva nu ?

Diverse d.  08. juli. 2008, skrevet af Gripen90
Vist: 870 gange.

Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-07-2008 09:04:17
Svar/Indlæg:
15982/637
»Det vil sige, at kunder som købt varer indtil dags dato kan risikere, at komme i en garanti-klemme. Vi forsøger at lave et samarbejde med forbrugerstyrelsen, hvor vi kommer til at stå som formidler mellem producenter og distributører og kunderne,« siger Poul Thyregod.

»Vi kunne vælge at lade dem brænde eventuelt i et kommende garanti-helvede, som jeg har set det ske ved tidligere konkurssager. Men det vil vi prøve at undgå for kundernes skyld,« siger Poul Thyregod.

http://www.crn.dk/index.php/ne...

Jajaja sådan en svada-tale kender vi kun alt for godt.
Måske maler jeg fanden på væggen men, så kan jeg vel ligeså godt tage mine faktura på min PC, der består af 95% dele købt fra SHG (i februar) og smide i brændeovnen. Nice... nul garanti/reklamation på noget af det.
Xtream_metro
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 09:36:22
Svar/Indlæg:
252/18
trist.. tja jeg har faktisk ikke købt noget i lang tid. hos shg nu.. har brugt compumail eller prc-data. o.s.v har ikke haft nogle problemer efterfølgene, getmore har faktisk også virkelig gjort noget ved sagerne og rykker stærk efter min mening, har de sidste par gang brugt dem pga. pris. og har fåret varene sindsyg hurtigt. ved ikke hvordan de gøre men jeg bestildte nolge dele en lørdag aften kl 21:00 og modtog dem mandag formiddag kl 11:00 og bor i kalundborg hvor getmore ligger i ishøj. 😲


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-07-2008 09:38:23
Svar/Indlæg:
15982/637
#1: tja men det ændre jo ikke noget.


Xtream_metro
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 09:49:28
Svar/Indlæg:
252/18
nej desværre. hehe sidder også og har lidt medlidenhed med dig.. :'-(


hade selv det proble da inno3d gik konkurs.



de kom do igen på market.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 09:50:58
Svar/Indlæg:
2823/238
ja rimelig nederen, nåede lige at sælge min Raptor X 150GB HDD en måned eller to inden de gik konkurs.


dude1992
 
Superbruger
Tilføjet:
08-07-2008 09:54:27
Svar/Indlæg:
789/17
har fakturaer for ca 20 K ved dem, dog kan jeg godt sende ting ind til producenten hvis det går i stykker så garentien er ikke væk

Forresten husk at gemme jeres kvitteringer og få dem hentet nu, mange producenter vil se hvor i har købt osv for at i har garenti 🙂

Skynd jer at få hentet jeres kvitteringer nu drenge


Gazza76
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 10:15:50
Svar/Indlæg:
42/13
#4 Med WD diske er der jo ikke noget problem. deres service med rma på deres hjemmeside er super fin. har selv lige brugt den :)


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 10:57:09
Svar/Indlæg:
7263/260
#6

Er den i tip top?. 🙂


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
08-07-2008 13:49:04
Svar/Indlæg:
2600/84
#5
min kontooversigt er sgu blevet ryddet.... så jeg kan vidst ikke gøre så meget hvis min computer går ned... måske skulle jeg reducere mit OC 🤣


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-07-2008 16:36:01
Svar/Indlæg:
15982/637
#8: Kontooversigterne hos alle er blevet ryddet inden for de sidste 2-3 timer. Det er vældig flot af SHG at slette alt fra potientielle RMA sager så folk ikke har en chance for at få hentet fakturaerne, hvis dem af papir er blevet væk... min respekt er totalt væk fra det firma. Magen til måde at RØVRENDE kunder på - jeg lægger aldrig en krone der mere.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 16:54:57
Svar/Indlæg:
5224/222
Nej, der bliver ikke handlet mere hos shg... synd 😕


Prebbish
 
Superbruger
Tilføjet:
08-07-2008 17:05:06
Svar/Indlæg:
648/5
Hvis I ikke har slettet jeres mails har i jo stadig fakturaen i pdf


Pederrs
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 17:40:07
Svar/Indlæg:
1198/35
#9
Der hvor det så bliver rigtigt smart, er at SHG ikke har sendt fakturaerne med pakken i lang tid. Det vil sige, at hvis man ikke selv har printet den ud, ja så er man sku på den.

For Pouls eget bedste gør han klogt i at lave så man kan hente dem igen, ellers er der ingen der gider handle ved SHG mere. Troværdigheden forsvinder jo totalt.


Thomsen399
 
Overclocker
Tilføjet:
08-07-2008 18:17:57
Svar/Indlæg:
508/11
Det er total dårlig stil af dem, skal godt nok ikke handle der igen 😕

Jeg nåede heldigvis at få mine hentet, før de blev slettet, takket være #5 🙂


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 18:21:42
Svar/Indlæg:
6181/270
det er goodbye and farewell til shg fra min side af


Nanno
 
Overclocker
Tilføjet:
08-07-2008 23:30:47
Svar/Indlæg:
63/14
Jeg hentede alle mine igår og godt for det.

Har fulgt en ganske udemærket tråd på newz.dk

http://newz.dk/shg-starter-paa... #

Jeg må nok tilstå at jeg er noget splittet i om jeg har "lysten" til at handle hos det "NYE" SHG.

På den ene side er det fedt at en anden samler resterne op og reder en masse arbejdspladser og også at man "umiddelbart" gerne vil hjælpe "OS" som har en risko for at der opstår problemer med vare købt inden for de sidste 2 år.

Men på den anden side er der jo heller igen garanti for at det "NYE" SHG ikke lukker om 6 mdr. Muligvis fordi mange nuværende kunder er skræmt væk pga. den meget negative omtale af alt dette RMA og garanti-problamatik.

Er der i den forbindelse nogen her inde som kan forslå et godt alternativ til SHG 🤣

Da stort set alle mine indkøb er gjort hos dem de sidste mange år, før var det hos midt-data.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-07-2008 23:44:49
Svar/Indlæg:
15982/637
#15: Jeg køber det meste hos computersalg.dk nu.

Men efter sigende har Poul Thyregod været et smut forbi hol.dk og lagt en skrivelse.

Kære debattører,

Da de fleste af os ikke er eksperter i konkursret, så smider jeg lige nogle fakta på bordet.

Jeg har fulgt Shg.dk gennem mange år og havde stor respekt for firmaet, selvom de har kørt en anden strategi end min. Grundet mange satsninger på ting der ikke var "Core business", så manglede de penge til at betale deres kreditorer.

Det betød at advokaten valgte, at sætte de sunde dele til salg af virksomheden. Jeg valgte, at byde på det hele og kun samlet da mit mål var at redde hele virksomheden. Juridisk betyder det, at man køber lager, bygninger, medarbejderforpligtigelser, robot og ned til skruetrækker med over. Man køber ikke kunde og leverandørgæld.

Når dette foretages, så har man intet med den tidligere drift at gøre. Derfor kommer der nogle kunder i klemme i kommende garantisager, hvis man ikke forsøger at hjælpe dem. Da det gamle selskab har solgt for over kr. 500.000.000,- elektronik til glade kunder, så ligger der en potentiel bombe af garantisager og lurer i horisonten. Men en fejlprocent på bare 4, så koster det kr. 20 millioner at overtage garantien.

Jeg er ikke en smart advokat, men en af Danmarks ældste Internetkøbmænd. Jeg kunne have valgt at give et simpelt bud på lageret og så kunne alle gamle kunder kunne have smovset i gode tilbud i mine andre butikker og Shg.dk ville være fortid.

Jeg har valgt dog at købe en virksomhed grundet min respekt for nogle dygtige medarbejdere og det er med dem og navnet Shg.dk som jeg viderefører et stadig godt koncept.

Jeg forstår jeres frustration, men jeg fik nøglen kl. 12.00 i går og vi kæmper for at åbne "butikken" igen. Derefter kommer turen til at få strikket et "hjælpeprogram" i gang for de gamle kunder der potentielt kan komme i en garantiklemme.

Så husk det er let at slagte, det er meget svære at være konstruktiv.

Hilsen,

Poul Thyregod



Jeg tager dog det ikke for gode varer får det ligger en 7tommer søm fastslået aftale på bordet og der enten er en pressemeddelelse eller en email i min indbakke om det.

Anyhow, min handel ved shg gammelt som nyt er overstået.


#17
7913
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 01:00:46
Svar/Indlæg:
1124/68
Jeg har sq lagt mange penge der, men nu er det sq SLUT !!!!!!!


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 01:15:02
Svar/Indlæg:
8947/160
Hmm,.16# Hvad ville DU gøre hvis du havde overtaget resterne.?? Taget den potentielle gæld på eksempelvis 20mill med oprejst pande?? Jeg har selv lagt ALLE mine penge hos SHG de sidste mange år,. 40-50000kr. Men det er jo lidt som at vælge mellem pest eller kolera. 😕 Jeg vælger at glæde mig over de gode år, den fine service og de veloverståede rma sager jeg har haft, og satser på at mit hw holder. Er der andet at gøre??


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
09-07-2008 03:48:07
Svar/Indlæg:
2600/84
#16
Hvis ikke det bare er bullshit, så er det fanme god stil. Nu må vi se om vores kreditnotaer kommer tilbage ^^


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-07-2008 08:41:59
Svar/Indlæg:
15982/637
#18: jeg havde slet ikke overtaget butikken efter samme metode. Men ellers så havde jeg 1) ændret navn for at få alt ud af verden 2) eller taget alle reklamationer med over så SHG brandet var intakt.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-07-2008 18:09:33
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg havde fuld ud forståelse for hvis opkøbet havde indebåret en komplet lukning med en nystart for en ny virksomhed uden relation til det forrige. Så havde jeg langt nemmere kunne forholde mig til de problemer der ville være med mistet garanti og reklamation.

Det der gør mig vred, er at det fortsættes under samme navn og brand og stadig kalde sig den samme butik, mens man smider kunder igennem 2år ud i kulden. Det er måske fuldt lovligt iflg. lovgivningen, men der giver satme ikke noget flot indtryk på tidligere kunder udaf til.

Giv mig en eneste god grund til at mit næste hardware køb af f.eks grafikkort til 4000kr skal gøres hos det ny SHG, når det grafikkort jeg købte til 4000kr ved selvsamme butik i februar nu har mistet alt i værdi og garanti.

En anden ting er videresalget af ens brugte HW - ingen gider jo købe det når de ved at reklamation og garanti kan de se langt efter... eller i hvertfald vil de ikke købe det i tilfælde af at de skal igennem en lang og bøvlet RMA proces der er ukendt land.

Det er sgu sådanne ting der giver ringe i vandet.

Nej jeg er FÆRDIG med den butik.


Gazza76
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 18:46:15
Svar/Indlæg:
42/13
#7 yes det er dælme noget der dur. ihvertfald denne gang :)


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 18:54:30
Svar/Indlæg:
1248/70
#20/21 - jep - helt enig - sådan BURDE den danske lovgivning også være.

--------CB


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-07-2008 19:00:31
Svar/Indlæg:
15982/637
Forbrugerstyrelsen afviser at hjælpe Shg.dk og Poul Thyregod med at lave ordning, hvor det genfødte Shg.dk står som formidler mellem kunder og producenter i garantisager fra før genstarten. Træls, siger Thyregod.
...
Jeg vil ikke sætte det nye koncept for Shg.dk under pres fra dag ét. Derfor er det vigtigt for mig, at vi strikker en model sammen, hvor vi bliver formidlingscenter, for de gamle sager og ikke indtræder i garantiforpligtelserne,« siger Poul Thyregod
http://www.crn.dk/index.php/ne...