#15: Jeg køber det meste hos computersalg.dk nu.
Men efter sigende har Poul Thyregod været et smut forbi hol.dk og lagt en skrivelse.
Kære debattører,
Da de fleste af os ikke er eksperter i konkursret, så smider jeg lige nogle fakta på bordet.
Jeg har fulgt Shg.dk gennem mange år og havde stor respekt for firmaet, selvom de har kørt en anden strategi end min. Grundet mange satsninger på ting der ikke var "Core business", så manglede de penge til at betale deres kreditorer.
Det betød at advokaten valgte, at sætte de sunde dele til salg af virksomheden. Jeg valgte, at byde på det hele og kun samlet da mit mål var at redde hele virksomheden. Juridisk betyder det, at man køber lager, bygninger, medarbejderforpligtigelser, robot og ned til skruetrækker med over. Man køber ikke kunde og leverandørgæld.
Når dette foretages, så har man intet med den tidligere drift at gøre. Derfor kommer der nogle kunder i klemme i kommende garantisager, hvis man ikke forsøger at hjælpe dem. Da det gamle selskab har solgt for over kr. 500.000.000,- elektronik til glade kunder, så ligger der en potentiel bombe af garantisager og lurer i horisonten. Men en fejlprocent på bare 4, så koster det kr. 20 millioner at overtage garantien.
Jeg er ikke en smart advokat, men en af Danmarks ældste Internetkøbmænd. Jeg kunne have valgt at give et simpelt bud på lageret og så kunne alle gamle kunder kunne have smovset i gode tilbud i mine andre butikker og Shg.dk ville være fortid.
Jeg har valgt dog at købe en virksomhed grundet min respekt for nogle dygtige medarbejdere og det er med dem og navnet Shg.dk som jeg viderefører et stadig godt koncept.
Jeg forstår jeres frustration, men jeg fik nøglen kl. 12.00 i går og vi kæmper for at åbne "butikken" igen. Derefter kommer turen til at få strikket et "hjælpeprogram" i gang for de gamle kunder der potentielt kan komme i en garantiklemme.
Så husk det er let at slagte, det er meget svære at være konstruktiv.
Hilsen,
Poul Thyregod
Jeg tager dog det ikke for gode varer får det ligger en 7tommer søm fastslået aftale på bordet og der enten er en pressemeddelelse eller en email i min indbakke om det.
Anyhow, min handel ved shg gammelt som nyt er overstået.