Formateret IPOD - Hjælp!

Hyggehjørnet d.  08. juli. 2008, skrevet af ~ashes~
Vist: 567 gange.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 12:37:48
Svar/Indlæg:
828/108
Hej,

Jeg har lige købt mig en IPOD, en af de ældre med 30gb, den virkede fint og jeg connectede den til min PC. Da der ikke lå andet end ekstremt dårlig pop-, disko- og technomusik på den ville jeg formatere den.

Idet jeg tilslutter den min PC dukker der automatisk en mulighed op for at formatere den. Det vælger jeg at gøre med dens standardinstillinger i en ekspresformattering.

Nu når jeg tilslutter den min PC dukker den op som drev og jeg kan let overføre musik til den. Problemet opstår når jeg vil tænde den, det vil den nemlig ikke... Altså, den vil ikke starte op med en menu eller noget.

Istedet skriver den bare www.apple.com/support/ipod... følger jeg det link opnår jeg intet andet end et site med en masse IPOD stuff...

Hvordan får jeg den igang igen?
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 12:57:06
Svar/Indlæg:
23132/740

"Fuck din n00b" 🤣 🤣 🤣

... var jeg lige ved at sige 😳 😛

Ej. Du henter iTunes på http://www.apple.com/dk/itunes... (eller what-ever-adresse) og formatterer din iPod med deres software. Der er, umiddelbart, ikke så meget andet at gøre. Når du så har tilsluttet iPod'en, så vælger du "gendan" og violá, så er du back-in-business.

Du kan lige prøve at resette den inden 🙂

~ashes~ altså, du burde da vide, at man skal bruge iTunes til at overføre/fjerne musik med 😉

EDIT: Jeg fandt lige denne, måske den kan bruges: http://manuals.info.apple.com/... (nederst side 53 og frem)? 🙂

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 13:10:03
Svar/Indlæg:
828/108
Ja jeg er en noob :)

Jeg har aldrig brugt en IPOD før... vidste ikke man absolut skulle bruge iTunes til sin IPOD...

Jeg prøver det du skriver der - Tak for hjælpen!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 13:45:53
Svar/Indlæg:
23132/740

Det var jo det jeg tænkte. Held og lykke med det 🙂

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 14:12:30
Svar/Indlæg:
2576/125
🤡

:no: :no:

En Ipod er som et mini styresystem. Når du så formatere den som et drev, så sletter den altså styresystemet. Derfor er der ikke nogle menuer eller noget, når du tænder den. Heldigvis som #1 siger, kan du gendanne Ipod'en.

Næste gang tænk før du handler eller har læst manualen. 🙂

Funcky

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 16:02:25
Svar/Indlæg:
645/33
hmm bruger nu winamp til at overføre musak til min ipod, da jeg ikke er super vild med appel.. 🤡

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2008 17:05:41
Svar/Indlæg:
3214/18
Jeg bruger Floola til at overføre fra og til min... Fungerer også ganske "glimragende".

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2008 17:56:15
Svar/Indlæg:
2600/84
iTunes er teh suck.. specielt den måde de tvinger folk til at bruge deres enormt ringe software når man skal bruge deres ipod, i modsætning til alle andre MP3 afspillere, hvor man bare kan lægge filerne ind på den removable disk der popper frem når man stikker den i computeren. Det er så meget mere simpelt.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 06:39:48
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

" ...da jeg ikke er super vild med appel" - hvorfor fanden køber du så en iPod, om man må spørge?!

-> #6

Det har jeg også hørt fra venner og bekendte, der har mere forstand på den slags end jeg 🙂

-> #7

Fis. Fordelen ved iTunes er, at du har det hele ved "hånden". Det er intuitivt og nemt at forstå. Det er nok svært, for de fleste nørder, at tænke så simpelt. Eftersom vi er vant til Windows, og den "besværlige" måde at gøre tingene på.

Der er absolut intet der forhindrer mig i, at anvende min iPod som flashdisk (hvilket den i øvrigt klarer til UG+ med kryds, slange, tryllestav og smileyface). Og når der skal smides musik ind. Jamen, så har iTunes styr på det hele for mig, og jeg kan have forskellige playlists til forsk. formål.

I bund og grund, så kan softwaren det samme. Fordelen ved en iPod er blot, at du får en software med, til at holde styr på din musik. Se det som en bonus, i stedet for 'tvang'. Der står intet sted, at du SKAL bruge Apple software til din iPod 🙂

Det gælder al Apple hardware. Der er ingen tvang af software... og dog. Der var lige finten med Safari. Men hey. De har alle forsøgt at snige deres browser ind, via. 2. partssoftware...

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 11:50:10
Svar/Indlæg:
828/108

Tak for hjælpen, det virkede fint :)

Den er sgu også ganske fin sådan en iPOD, men jeg købte den kun fordi jeg fik den så billigt. Det ender nok med jeg sælger den.

Men om ikke andet virker den da upåklageligt!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 18:02:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Lækkert nok. Er det udgaven der kan afspille video? 🙂

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 21:28:23
Svar/Indlæg:
828/108
Ja nu er der ingen videofiler på den, men jeg fik at vide den kunne afspille video :)

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
09-07-2008 23:36:54
Svar/Indlæg:
2600/84
Det er mere iTunes jeg er imod generelt. Jeg kan ikke lide at den for det første installerer alverdens fis med sig når man lægger det ind (og nej det ikke bare det man kan vælge fra), og så synes jeg det er enormt laggy og udover det ikke særligt overskueligt. Jeg synes media player klarer det meget bedre, men det er jo en smagssag. Hvordan du siger du kan tilføje eller fjerne musik uden iTunes, det er nyt for mig. Jeg har hele tiden været under opfattelse af at man skal bruge iTunes hvis du vil kunne afspille musikken med din iPod, og ikke bare kunne bære den rundt med dig. Nej det er ikke bare "fis".

Edit: og hvor mange har lige orden i deres iPod... stort set ingen. Det er klart det er pga. musik uden licens og desuden dovenskab, men at iTunes selv sorterer tingene, er langt fra sandt.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 04:56:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

"installerer alverdens fis med sig"
- Ja, det er nederen at få iTunes og Quicktime i samme pakke. Øv øv og atter øv dag...

"det er enormt laggy"
- Det må du meget gerne definere yderligere for mig. I mit hoved, når noget "lagger", så er der forsinkelse på. Jeg mindes ikke, at iTunes har været "laggy" på min computer.

"ikke særligt overskueligt"
- Nej det er da vildt med alle de dejlige punkter ude til venstre, hvor man har en nem måde at browse mellem vide, musik og billeder. Du har en oversigt over tilgængelige libraries, enheder og ikke mindst playlists. For slet ikke at tale om den nærmest ikke-eksisterende og elendige søgefunktion. Ja hold da op hvor er det uoverskueligt...

"media player klarer det meget bedre, men det er jo en smagssag."
- Nøgleordet hér må være "smagssag".

"det er nyt for mig"
- Google er din ven 😎

"hvor mange har lige orden i deres iPod"
- Folk der ikke har hentet deres musik fra nettet men rippet det fra deres CD'er?

"men at iTunes selv sorterer tingene, er langt fra sandt"
- Ja, med minusfortegn...

Hvis du ikke kan lide Apple, fair nok med mig. Men hvis du skal bashe, bare for at bashe, så må du dælme stramme dig lidt an 😕 🙂

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 05:45:49
Svar/Indlæg:
3485/76
"hvor mange har lige orden i deres iPod"
- Folk der ikke har hentet deres musik fra nettet men rippet det fra deres CD'er?

jeg antager du hentyder til pirateri "yaaawwwww" her?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 06:07:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #14

Samtlige af mine CD'er er rippet med iTunes eller Windows MediaPlayer. De få af dem, som der ikke fandtes data til, har jeg selv udfyldt. Resten blev registreret automatisk.

Så *grrrr Shiver me timbers* - det går jeg ud fra. Det musik jeg har hentet fra nettet, har ikke alle haft "tags". Så jeg tillader mig at gå ud fra, at det er den eneste måde hvorpå man kan have en "stor og uoverskuelig" samling musik i iTunes.

Hvordan den samme musik så kan være nem og overskuelig i Windows MediaPlayer, er et spørgsmål jeg vil lade vejre i vinden 😉

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 07:01:06
Svar/Indlæg:
3485/76
#15 mente nu mere fordi at man jo sagtens kan købe musik over nettet.. dog har jeg aldrig gjort det så skal ikke kunne sige om der er tags på de filer man så downloader derfra?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 07:02:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

Det er der, ja 🙂